hoe zien of een wagen af getrapt is?????

Forumindex Forums Modellen Astra hoe zien of een wagen af getrapt is?????

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #17773803
    trebie
      Lid sinds:
      16 November 2010

      Ben het helemaal eens met Rob-Epe!
      Dat verhaal van die pedaalrubbers vind ik ook maar een lachertje .:hmmz
      Rij zelf redelijk veel korte afstanden, dus gebruik je de koppeling en het rempedaal veel vaker.
      En dat doet de rubbertjes natuurlijk geen goed.

      Mijn ervaring: ff goed rond de auto kijken, langs de zijkanten van de auto kijken of hij geen schade heeft gehad (dat zie je vaak gauw genoeg), proefrit maken en vaak heb je al een eerste indruk die achteraf vaak ook de beste blijkt te zijn.

      Suc6!http://www.opel-forum.nl/images/smilies/thumbup.gif

      #17773804
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        ik rijdt altijd met werkschoenen.

        Auto gekocht met 78.000km op de klok, staat nu op 201.000km, pedaal rubbers zijn nog prima!!

        Mijn kadett gekocht met 180.000km op de klok, weggegeven met 350.000km op de klok, nog steeds op orig pedaal rubbertjes.

        ligt eraan hoe je over de pedalen beweegt denk ik eerder.

        zo ook met stuurwielen.

        de een heeft een stuurwiel kaal met 80.000km, de ander doet er 250.000km over om het versleten te krijgen.

        net hoe je ermee omgaat, en ook samenstelling van lichaams vocht is daar belangrijk bij, dan is de auto nog niet afgetrapt.

        je kan bijvoorbeeld een KEURIGE auto treffen, alles netjes schoon en mooi en goed onderhouden en bijgehouden, maar technisch helemaal kaalgetrapt, terwijl het motortje nog geen 120.000km weg heeft.

        ik kocht een kadett, volgerookt, stoffig, versleten en niet opgeruimd, ook vanbuiten niet netjes, maar dat motortje en overige techniek was gewoon perfect!!!

        – pookhoes was helemaal doorgesleten
        – pookknop was kaal
        – pedalen waren gewoon netjes

        ik heb deze kadett station zelf dan ook van 180dkm naar de 350dkm gereden, weggegeven aan mijn zus, die heeft er ook nog 70.000km bijgezet, die heeft m weer weggegeven aan een Collega van mijn ouders, en die heeft hem naar de 470.000km gestuurd.

        in de tussentijs is vervangen:

        iedere 10.000km
        – motorolie
        – oliefilter

        iedere 30.000km
        – luchtfilter
        – benzine filter
        – bougies

        iedere 60.000km
        – distri riem + looprol
        – waterpomp
        – koelvloeistof

        andere onderhoud en reparaties:

        banden: ongeveer om de 60.000km (155 R13)
        remmen: blokken om de 100.000km, schijven om de 200.000km, nooit wat aan de trommelremmen achter hoeven doen.
        toerental sensor 210.000km. (de befaamde hall gever (C16NZ), vervangen voor jong gebruikte
        uitlaat: bij 230.000km middendemper en einddemper vervangen
        koppeling: bij 200.000km vervangen
        1 x links en 1x rechtse aandrijfashoes kapot gehad.

        kort na aanschaf een trekhaak eronder geplakt, en regelmatig een kar erachter gehad.

        al met al, gewone dingen gehad aan de auto

        Dat Wil zeggen dat uiterlijk niets zegt…

        Willem

        #17773805
        Astraman
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 July 2004

          Mijn stuur is ook kaal en mijn pedaal rubbers zijn ook versleten, de verklaring, veel km’s maar ook vrij gemengt, dus ook redelijk veel in de stad, veel sturen, koppelen, schakelen, remmen. Als ik diezelfde afstand hoofdzakelijk op de snelweg met bijv. cruisecontrol had gereden, dan was het waarschijnlijk veel minder geweest.

          Aftrappen, kun je niet zien aan een auto, hooguit voelen..als je meerdere wagens van hetzelfde type hebt gereden, dan heb je een beter idee van hoe zo’n auto hoort te rijden. En dan nog, je kunt nou eenmaal niet in de motor kijken, je koopt toch een auto van 10 jaar oud en dus kan je nooit met zekerheid vaststellen of er altijd netjes mee gereden is.

          Maar als je twijfelt, laten staan, er staan zat andere coupé’s te koop, gewoon niet teveel over een nacht ijs willen gaan.

          Ander idee, als iemand die auto kent omdat ie van een maatje is geweest dan ist om hem te helpen altijd handig te zeggen dat die er altijd netjes is op geweest.

          #17773806
          frankastra
            Lid sinds:
            8 December 2010

            vandaag naar de wagen weze kijken. zag er netjes uit van de buitenkant.
            maar op een of andere manier kwam de verkoper niet echt over.
            ook zat de koppeling erg hoog en was er over het onderhoud niks bekend.
            ook zaten er schijven en distributie riem aan te komen.

            wagen dus maar laten staan.
            er zijn zoals enkele hier al melde astra coupe’s genoeg dus we zoeken maar weer verder.

          4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.