Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Hoe Xenon aansluiten? ( de plus en min )
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 januari 2012 om 09:49 #17983155
Thanks Erwin dat ga ik zeker proberen als het er morgen nog in zit.
Heren super bedankt, ik hou jullie op de hoogte!
:agent Greetz D’Angelo
28 januari 2012 om 12:57 #17983156Heren Goedemiddag!!
Ik heb zojuist even geprobeerd me xenon in in te bouwen maar heb nog een paar vragen.
De twee koperen uiteindes zoals op de foto te zien is passen niet in de stekker van me dimlicht die laat maar zeggen uit de auto komt, ze zijn te breed.
Kan ik de koperen uiteindes bijvoorbeeld met een kniptang inkorten zodat ze passen?Zal ik dus ook een gat in in de rubberen dop moeten maken zodat de dikker stekker die uit de ballast komt daar doorheen kan?
De plus en de min die ik in de stekker van me dimlicht moet steken zal ik dan toch buiten de rubberen beschermdop van de koplamp moeten hebben aangezien de stekker van dimlicht daar ook buiten zit?Hoop dat jullie me nog wat verder kunnen helpen :wors
en in ieder geval bedankt voor alle hulp for so far!
Greetz D’Angelo28 januari 2012 om 13:30 #17983157Die draadjes trek die nu eens uit dat rubber en pleur die in de vuilnisbak. De stekker die van je auto afkomt past gewoon in de balast zelf. In de rubberendop van de lamp maak je een rond gat let op rond anders scheurt hij verder… en iets kleiner dan de rubber die aan de draad van de xenonlamp hant en die trek je heel vorzichtig erdoro zodat de kap weer dicht is xenonpit stop je waar de huidige lamp zit en draadje laaad je los ergens bungenen in je koplamp die van je orginele verlichting zit toch niet meer aangesloten.
29 januari 2012 om 10:31 #17983158Goedemorrgen,
Mijn ballast maakt een zoemmend geluid maar de lamp brand wel hoort dit?
29 januari 2012 om 10:32 #17983159hoog zoemend geluid, ja doen de mijne ook, zeker in de opwarmfase..
Willem
29 januari 2012 om 12:04 #17983160Meestal doen ze dat todat ze goed warm zijn geworden en stoppen ze daarna met zoemen. Kan ook blijvend zijn en eigenlijk ook vrij logisch omdat in het apparaat allemaal spoelen en transistors zitten welke trillen waardoor je dat zoemen hoort.
29 januari 2012 om 13:41 #17983161Denk dat je condensatoren bedoeld aangezien een spoel icm een gelijkspanning direct sluiting geeft…
30 januari 2012 om 07:54 #17983162Mijn balasten hebben dat alleen de eerste keer gedaan!
Nu zijn ze gewoon stil.30 januari 2012 om 08:46 #17983163Good Morning people
Bedankt voor alle antwoorden for so far!!Gister flink aan het kutten geweest met de xenon het was in de middag al een graad onder nul dus ben er even mee gestopt.
De platic ring die achter de originele halogeen lamp zit om m op zn plaats te houden moet ook acher de xenon lamp alleen krijg ik de ring zowat niet op zijn plaats als ik de xenon lamp erin heb. Deze lijkt ook veels te dik te zijn, dan bedoel ik de plastice onderkant van me xenon lamp.
Kan dit kloppen of probeer ik niet hard genoeg? WAS ijskoud dus me vingers deden het amper meer.30 januari 2012 om 09:01 #17983164@Juffer1 wrote:
Denk dat je condensatoren bedoeld aangezien een spoel icm een gelijkspanning direct sluiting geeft…
Nee hoor als je condensatoren hoort fluiten trillen zijn ze bijna op hun eind.
Je hoort het spoeltje..
30 januari 2012 om 10:47 #17983165Good Morning people
Bedankt voor alle antwoorden for so far!!Gister flink aan het kutten geweest met de xenon het was in de middag al een graad onder nul dus ben er even mee gestopt.
De platic ring die achter de originele halogeen lamp zit om m op zn plaats te houden moet ook acher de xenon lamp alleen krijg ik de ring zowat niet op zijn plaats als ik de xenon lamp erin heb. Deze lijkt ook veels te dik te zijn, dan bedoel ik de plastice onderkant van me xenon lamp.
Kan dit kloppen of probeer ik niet hard genoeg? WAS ijskoud dus me vingers deden het amper meer.30 januari 2012 om 11:08 #17983166Het zou er vrijg gemakkelijk in moeten passen. Anders heb je vermoed ik geen H7 Lampen.
30 januari 2012 om 16:19 #17983130Oke dat is heel apart!
Het lampje wat uit me koplamp komt is H7 en op de doos en Xenon lamp zelf staat het laat maar zeggen ook!
Ik ga als het weer het weer toelaat gewoon opnieuw proberen.Stay tuned! king:
30 januari 2012 om 16:28 #17983129Zit het limpje wel goed? Er zit een lipje aan dat valt er precies in.
30 januari 2012 om 16:59 #17983167Ja heb daar goed opgelet!
Hoe ik het ook zie is dat het metalen voetje van de halogeen lamp gwn dunner is in materiaal dan de plastice voet van de xenon lamp.
Ga het spoedig weer proberen, heb een warme garage bij het huis van vader waar ik in Alphen woon maar ben doordeweeks altijd in Rotterdam vanwege werk, school en de sportschool. Naja Sportschool, als ik daar tijd voor maak :P
Dus denk van het weekend als het een beetje warmer wordt. Met weer zoals vandaag doe ik liever niets aan de auto heb m vandaag goed gewassen en gewaxt en bevroer toen al.ik hou jullie op de hoogte king:
Greetz D’Angelo31 januari 2012 om 16:20 #17983168de ring waar jou lamp mee vast zit, hebben 3 lipjes die het lampje stevig op ze plek houd. die lipjes ff beetje ombuigen (voorzichtig, anders breekt je de boel af). dan opnieuw proberen.
1 februari 2012 om 07:59 #17983169bedankt voor de tip OscaR-16v
dat zal ik zeker even gaan proberen!Stay Tuned
24 februari 2012 om 12:51 #17983170Heren, super bedankt voor jullie hulp.
Afgelopen weekend de xenon ingebouwd met super resultaat :wub
@Haasje17 bedankt voor de tip om die kabels er tussen uit te laten.
t werkt perfect. Die lipjes kreeg ik niet echt omgebogen dus daar heb ik gwn wat afgeschuurd.
|
:wors Nogmaals bedankt voor alle hulp :wors
Deze mag gesloten worden! :thumbup :vertagGreetz D’Angelo king:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.