Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › hoe werkt een electrische achterklep
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 maart 2013 om 11:14 #17256301
Goedemiddag allemaal,
ik heb een vraag over de electrische achterklep in mijn opel vectra uit 2008.
Ik begrijp via google dat deze te bedienen is met de knop op de afstandsbediening en met de knop binnen in de auto. Alleen hoe is de werking dan exact? als ik de knop op de afstandbediening in druk dan gaat de
kentekenplaat verlichting aan alleen gaat de achterklep niet open.
Als ik in de auto op de achterklepknop druk dan hoor ik een piepje maar gaat de klep niet open. Doe ik iets fout?
ik er in de handleiding niet iets over vinden eigenlijk. is het soms een bepaalde instelling?groeten christiaan.
18 maart 2013 om 11:32 #18117492Hallo Christiaan,
Ik neem aan dat je en Vectra SW bedoelt?
Als je de klep wilt openen/sluiten met da afstandsbediening moet je de knop ingedrukt houden. Zodra je de knop los laat stopt de klep (zo werkt ‘t tenminste bij die van mij: 2005 Z18XE).
Knopje in de deur ontgrendelt de knop in de achterklep sleutel in contactslot zit. Geloof ook dat ondere bepaalde omstandigheden de klpe ermee kunt openen.
Al met al een beetje ingewikkeld als je er voor de eerste keer mee moet werken, maar met trial&error kom je ook een end.grtz Thijs
18 maart 2013 om 12:21 #18117493Sorry, is inderdaad een sw. Vanavond probeer ik het.
Ik post hier het resultaat.18 maart 2013 om 12:39 #18117494idd gewoon langer indrukken voor hem te openen met ab, evenals knopje in deur ook, hij piept dan en de richtingaanwijzers gaan even aan en dan gaat de klep open.
bij het sluiten met ab ook ingedrukt houden tot ie bijna helemaal dicht is, (laatste stukje valt ie dicht en trekt hem dan nog verder in het slot).
grtz
18 maart 2013 om 14:18 #18117495Bij mijn sw hoef ik de ab niet de hele tijd vast te houden, net even 2 a 3 seconden indrukken is bij mn ver voldoende!
18 maart 2013 om 14:19 #18117496En bij mn automaat moet deze in de P stand staan
18 maart 2013 om 15:00 #18117497Als je een elektrische sluitende achterklep op een Vectra C2 SW hebt dien je op de klep aan de binnekant ook een knop te hebben om ‘m automatische naar benede te laten gaan en te sluiten. Als je die niet hebt heb je slechts een elektronische ontgrendeling welke je met de hand verder open of dicht moet doen.
Groet jraaf.
18 maart 2013 om 21:12 #18117498Gelukt, de tips hebben gewerkt. Al die elektronica.
Zou het er zelf nooit op kopen, maar ach.19 maart 2013 om 15:26 #18117499:hmmz In de auto sleutel in het contact en de handrem erop dan knopje in je deur toch :thumbup :thumbup :thumbup
21 maart 2013 om 20:25 #18117500Als ik in de auto op de achterklepknop druk dan hoor ik een piepje maar gaat de klep niet open. Doe ik iets fout?
Dit piepje geeft aan dat je vanaf dat moment de klep manueel vanaf buiten kunt activeren.
Dit werkte ook zo bij mijn vorige C1 met manuele achterklep.Normaal wordt de achterklep geblokkeerd tegen openen met de handgreep op de klep, wanneer de motor draait. ( anti diefstalvoorziening van Opel denk ik )
Door op de genoemde achterklepknop te drukken deblokkeer je als het ware de handgreep.
Is wel eens handig als je iemand anders de klep wil laten openen met draaiende motor terwijl jij er in wilt blijven zitten. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.