Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › hoe weet ik dat ik een sper diff heb.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 juni 2012 om 22:49 #17249924
Zoals de tittel al zegt,, hoe weet ik of ik een sper diff heb? king:
kan je dat voelen?
b.v.b. achterkant omhoog.
iemand 1 wiel stil houden. En jij zelf aan de andere draaien???
ik he geen flauw idee hoor. Schreeuw ook maar wat. :angelIk was hier wel benieuwd naar. Vandaar deze. Vraag.
Iemand die weet of je er op zon soortige manier achter kan komen?
of gaat dit allemaal via cijfertjes?? :thumb :thumb24 juni 2012 om 22:54 #18040447diff deksel eraf en dan weet je het 100% zeker.
Er zijn truukjes voor, maar het kan voorkomen dat een klein manekementje in het diff je een verkeerde indruk geeft en bovendien werkt een wormsper net even anders dan een platensper.
25 juni 2012 om 06:44 #18040448wat henk zegt is de enige 100% manier, maar, wielen los van de grond (remmen moeten dan niet aanlopen), bak in de vrij
wiel draaien en kijken of de andere dezelfde kant op draait, zo ja, bestaat de kans op een platensper, zo nee, de kans is een stuk kleiner
maar ff de olie eruit, en deksel eraf is de enige 100% manier, ook een deksel waarop staat special oil is geen garantie25 juni 2012 om 15:18 #18040449bedankt voor de reacties :thumb
en hoe kun je aan een diff ziet dan het sper is ??
25 juni 2012 om 15:24 #18040450open diff.
sperr diff.
Heb je geen GOOGLE op je PC?
25 juni 2012 om 15:48 #18040451tuurlijk wel,,
maar als ik niet weet hoe dit eruit ziet kan ik het tog best even vragen?
anders blijf je ook maar aan het zoeken..maar iig bedankt :thumb
25 juni 2012 om 16:08 #18040452nou, via “afbeeldingen” onder google, als je “sperdifferentieel manta” intikt, kom je al vrij gemakkelijk op afbeeldingen of links ervan. http://www.google.nl/search?tbm=isch&hl=nl&source=hp&biw=1920&bih=963&q=sperdifferentieel+manta&gbv=2&oq=sperdifferentieel+manta&aq=f&aqi=&aql=&gs_l=img.12…1820.9040.0.12638.25.10.1.14.15.0.100.593.9j1.10.0…0.0.vSiLHhNDIjU
niet persoonlijk bedoeld, maar een algemeen puntje wat ik wel vaker zie op forums door vragers.
verweg het meeste is vrij gemakkelijk te vinden, ook via de zoekfunctie van dit forum.
26 juni 2012 om 18:12 #18040453heb je nou zo’n ding of niet?
26 juni 2012 om 18:57 #18040454nee helaas niet.
wil t.z.t. er wel een in hebben :D
26 juni 2012 om 22:13 #18040456dat “hebben” willen we allemaal wel, probleem is dat het vaak veel geld kost ;)
vastlassen kan ook, kost wat minder, maar de auto wil vaak alleen maar rechtdoor.
27 juni 2012 om 10:34 #18040457CO2 sperretje :vertag
27 juni 2012 om 20:30 #18040458hahaha,, ja dat is ook een optie jah :-P
had ik een tijdje terug in duitsland ook gezien. bij een of andere show.
met een bmw, hadden ze ook een co2 sper :jerry gingen ze op de 2 rechter of linker wielen rijden.
‘t zag er wel leuk uit. maar snel bochten werk kan niet meer king:dat zo’n sper diff veel geld kost. dat weet ik. heb ik ook weer een doel om naar te sparen :jerry
bedankt voor de info henk :thumb :thumb
27 juni 2012 om 20:40 #18040455is wel goed.
Snel bochtenwerk kan wel, maar dat vereist enige handigheid (driften, gooi & smijtwerk)
27 juni 2012 om 20:50 #18040459jaah zo wel jah :jerry
maar jullie weten wel wat ik bedoel king:28 juni 2012 om 21:19 #18040460Co2 sper ziet er zo uit op snelheid en mooi bochtwerk
http://www.youtube.com/watch?v=JPKf2MCHovo” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=vRQ4PcOPH1M” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=rqqiLXB0S6o” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=t51BRm_Cas0″ onclick=”window.open(this.href);return false;29 juni 2012 om 08:05 #18040461Breek je dan niet makkelijk steekassen?
29 juni 2012 om 09:37 #18040462wel sneller ja ;)
29 juni 2012 om 11:13 #18040463Kan, ‘t diff zelf gaat ook wel kapot.
29 juni 2012 om 11:40 #18040464Heb namelijk ook zitten denken om een co2 sper te maken, maar volgens mij is het lastig om aan dikke steekassen te komen voor een kadett.
Mijn diff zingt toch al goed, dus dat maakt niet uit ;)29 juni 2012 om 16:38 #18040465Als je dan gewoon over de normale weg rijdt dan is het wel lastig rijden hoor en het vreet je banden op ;)
29 juni 2012 om 16:45 #18040466Haha ja daar was ik al bang voor, nou doe ik dat toch al wel.
Maar ik weet voorlopig ook genoeg, zal eens gaan sparen :thumb30 juni 2012 om 06:43 #18040467Onder mijn BMW E30 met een gechipte 525 TDS motor met 170 pk350Nm had ik een gelast diff. Was mijn dagelijkse auto en ik heb er in de loop van de winter van 2010 en de lente van 2011 meer als 22.000 km mee gereden. Geen enkel probleem gehad met de aandrijfassen of ophanging oid. Banden vreten viel ook erg mee, 1 setje verbruikt en dat waren al goede gebruikte.
Als je met de auto gewoon op de snelweg of 80 wegen rijdt merk je niet dat het diff gelast is. Alleen in korte, scherpe bochten en op kleine rotondes merk je dat het wat wringt. Parkeerplaatsen en haaks de bocht om gaan leveren een hoop vreemde blikken op bij omstanders, heel apart schrapend geluid krijg je dan van het doorslippende (binnenste) wiel. ;) Wanneer je de auto flink op zijn staart gaat trappen merk je het wel, je krijgt het vermogen veel beter aan de grond en als je een keer grip verliest is het veel beter te controleren, de drift. Met mijn bmw kon ik heel mooi tot in de derde versnelling de oprit van de snelweg opvegen bv. :agent
Vriend van mij had een gelaste as onder de kadett caravan met c20let, reed perfect. steekassen zijn wel eens gesneuveld, complete vertanding die er op zit was getordeerd en uiteindelijk de as gebroken. ook een keer de vertanding uit het diff zelf getrokken. :???: Alu staartstukken brekken sneller, daar zijn er al wel 3 van gesneuveld. maar nu komt er een E30 achteras onder, geen problemen meer dan. :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.