Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Hoe weet ik dat een i200/i400 etc origineel is?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 april 2012 om 12:35 #17247763
Laatst zag ik wat “originele” i-manta’s te koop staan voor wat minder originele prijzen :hmmz
Ik vroeg mij af hoe je kunt controleren of je (bijvoorbeeld) een originele i200 koopt, of dat iemand een replica aanbiedt als i200. Vooral als je een auto importeert uit het buitenland lijkt me dit lastig. Is er iets bekend als serienummers, of staat er iets op het kenteken waardoor ik weet dat’ie origineel is?
18 april 2012 om 16:21 #18007853Zelfs met “origineel’ kenteken kan je nog niet 100% zeker zijn ;)
18 april 2012 om 18:14 #18007854Adrema platen, type platen en kennis van zaken, anders red je het niet, chasiss nrs zeggen niks.
en dan nog…
18 april 2012 om 18:27 #18007855Bij een i200 is het soms moeilijk daar het onderstel technisch identiek is als een GSI. En als er een vorige bezitter
wat inventief is, is een 20i administratief snel een i200, zeker bij import.
Bij een 400 is het net iets lastiger, daar het chassis (achteras) niet te vergelijken is met de standaard GSI. Dit dankzij de
“lookalike” Commo as.
Maar de proffésionele ralley-stallen lasten in de jaren ’80 lustig de GSI kassen om naar 400 normen om na een totall-loss
verder te kunnen rijden. Kijk naar bv. Hoflijk e.d.
Dus na wat jaren herken je de bomen niet meer uit het bos en zijn er wel wat 400ers die een wazig verleden hebben en toch
als 400 verkocht/aangeboden worden.Zeker als ze uitgevoerd/ingevoerd worden naar Nederland-Duitsland en terug België.
Een echte 400 heeft normaal een duidelijk verleden, ook administratief.
De 240 en de i300 zijn ook modellen die zeer zeldzaam zijn, maar de 240 deelt hetzelfde chassis als een GSI, terwijl een i300
een omgebouwde 400 was met een 6-pitter. Verder: een 400 heeft als type-goedkeuring op z’n plaatje Manta-400 staan.
Henk weet ook veel van deze materie,
Grtjs!22 april 2012 om 17:36 #18007856is al vaker ter spraken gekomen,
denk dat het type plaatje onder de kap het meest zegt (het kleur nummer)
dan natuurlijk de striping, deze gaat vaak verloren als de manta gespoten word (omdat het moeilijk is er weer de striping op te krijgen)
natuurlijk ook de moter het nummer begint met 2.0ei en dan de rest. (deze zit er regelmatig ook niet meer in omdat deze bv kapot gelopen is) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.