hoe warm hoort een manta te worden??

Forumindex Forums Modellen Manta hoe warm hoort een manta te worden??

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
  • Auteur
    MantasticB1
    Deelnemer

als hij hoog oploopt en dan te ver terugvalt zou ik het toch eerder in de radiateur en fan combi zoeken…
      hij kan het dus wel maar slaat de temp meteen flink omlaag…
      mijne komt niet eens hoger maar blijft meteen daaronder hangen ondanks de nieuwe voeler en thermostaat…
      mss zijn beide thermostaten standaard bij de handelaar aan de lage kant<_<?

manta1

hij loopt niet hoog op. gewoon naar waar hij ook staat als hij weer warm is het is puur de thermostaat die open gaat. de fan draait altijd bij de manta dus daar kan het ook niet aan liggen en de radiateur is pas gespoeld en doorgeblazen. hij valt ook niet ver terug blijft net boven het blauwe gebied en gaat dan weer 2 mm omhoog.

Freestyler
        Deelnemer

een vaste fan kan idd de oorzaak zijn. Dan koelt hij teveel met dit koude weer.

Wat vroeger nog al veel gedaan werd, was de rad voor 1/3-1/2 bedekken met een stuk karton.
          Echter verwacht ik daar het probleem niet, omdat je slangen en verdamper gloeiend heeft worden…

Wat doet je tank meter?

manta1

ja das een goeie die schommelt regelmatig gisteren viel nadat ik 30km had gereden en temp meter en tank meter ineens even naar 0 en toen weer naar de waardes waar ze op stonden dus zo ie zo moet het dashboard er een x uit en gelijk alle lampjes vervangen. Maar dat de slangen naar de radiateur niet super heet word lijkt me logisch dat ding zit daar om te koelen . zoals verteld , zit er een stukje karton achter de gril zodat er niet direct koude lucht op de radateur af komt van buiten af. karton zit er maar voor 2/3

Freestyler
            Deelnemer

kan namelijk ook zijn dat je spanningsregelaar achter op je dash de geest gegeven heeft.

Ik heb hier nog wel een omgebouwde liggen (eentje die dus niet kapot gaat)
              Die kan ik je wel toesturen, heeft dat totaal geen effect, stuur je hem gewoon terug.
              Werkt ie wel, stuur je me de kapotte op, samen met 10 euro

manta1

ik heb er hier nog 1 liggen zijn die dingen door te meten??? anders mischien wel intresse en waarom kan de jouwe niet meer kapot gaan?

Freestyler
                Deelnemer

orgineel zit er iets van een spoeltje in met een bimetaal die de spanning moet stabiliseren op 10V.

Wat ik gedaan heb, is die oude meuk eruit, en er een transistor met 2 condensatoren erin gesoldeerd.

Tuurlijk kan alles kapot, daar niet van :jerry
                  Maar de kans dat deze blokjes het begeven is aanzienlijk kleiner ;)

Maartuh
                  Deelnemer

in het mantaclubblad stonden de schema’s

Freestyler
                    Deelnemer

geloof dat ik die ook ooit eens in het elektronica deel gepost had, geen idee of die er nog staat.

manta1

zo de nieuwe spanningsregelaar gemonteerd en vandaag met de manta naar het werk geweest. hij word volgens de meter nu wel warmer. hij staat precies op het eerste streepje na het blauwe dus hij staat op ongeveer 1/3 van het bereik. dus zal het de komende dagen in d egaten houden maar tot nu toe draait hij lekker.

10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.