Hoe verwijder je dat 3e remlicht bij die corsa?

Forumindex Forums Modellen Corsa Hoe verwijder je dat 3e remlicht bij die corsa?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 47)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232355
    Dunc
      Lid sinds:
      13 January 2011

      voor mijn Corsa B van ’99, had ik een dakspoiler gekocht met ingebouwde remlicht.
      Na deze te hebben gespoten, wilde ik ‘m aansluiten op de bestaande bedrading van het 3e remlicht. Da’s het meest makkelijke natuurlijk dacht ik..

      Nu zit ik te staren naar dat huidige remlicht, die aan de binnenzijde is bevestigd van de achterklep. Deze zit níet op de ruit geplakt, maar net boven het glas aan de binnenkant bevestigd. Links en rechts 2 houdertjes in de klep, en daartussen de lichtunit, die ca. 3 mm. verwijdert hangt van het glas. Voor zover is dat duidelijk. Maar ikke nu dat ding onderzoeken hoe ‘m los te krijgen.. Aan de zijkanten van de houdertjes geen schroefje of draaiknop. Ik kan dat remlicht er ook niet zomaar uittrekken. Wie heeft deze uitvoering ook en weet hoe dit remlicht kan worden verwijderd?

      Ik doe er een paar foto’s bij, hopelijk om het inzichtelijker te maken voor jullie.

      Van buitenaf gezien

      Met open achterklep:

      #17812866
      BlackDevil
        Lid sinds:
        4 January 2009

        Remlichthouder uit de 2 steuntjes trekken, kabel doorknippen en isoleren en klaar.

        #17812867
        Dunc
          Lid sinds:
          13 January 2011

          [rquote=1863336&tid=142171&author=BlackDevil]Remlichthouder uit de 2 steuntjes trekken, kabel doorknippen en isoleren en klaar.[/rquote]

          Gelukkig..tóch nog een reactie! Dank je.
          Moet ik die 2 steuntjes dan eerst goed naar links en rechts opzij duwen, of is het écht eruit trekken Blackdevil?

          #17812868
          yorick
            Lid sinds:
            30 March 2009

            beetje heen en weer trekken komt ie wel los, anders wat meer geweld:P

            #17812869
            BlackDevil
              Lid sinds:
              4 January 2009

              [rquote=1863354&tid=142171&author=Dunc][rquote=1863336&tid=142171&author=BlackDevil]Remlichthouder uit de 2 steuntjes trekken, kabel doorknippen en isoleren en klaar.[/rquote]

              Gelukkig..tóch nog een reactie! Dank je.
              Moet ik die 2 steuntjes dan eerst goed naar links en rechts opzij duwen, of is het écht eruit trekken Blackdevil?[/rquote]

              Bij geopende achterklep de lichtunit links en rechts vastpakken en dan voorzichtig van de steuntjes naar je toe trekken en dan moet ie lukken.

              #17812870
              Dunc
                Lid sinds:
                13 January 2011

                [rquote=1863925&tid=142171&author=yo!rick]beetje heen en weer trekken komt ie wel los, anders wat meer geweld:P[/rquote]

                Het 2e advies moeten opvolgen… Nu is er een stukje van de rechterkant afgebroken. Gelukkig blijft ie wel “hangen” wanneer ik hem alleen aan de linkerzijde over de houder klemt. Zucht, ga ‘m wel lijmen om dat ding achter de hand te houden, voor het geval dat.

                #17812871
                Dunc
                  Lid sinds:
                  13 January 2011

                  [rquote=1864118&tid=142171&author=BlackDevil][rquote=1863354&tid=142171&author=Dunc][rquote=1863336&tid=142171&author=BlackDevil]Remlichthouder uit de 2 steuntjes trekken, kabel doorknippen en isoleren en klaar.[/rquote]

                  Gelukkig..tóch nog een reactie! Dank je.
                  Moet ik die 2 steuntjes dan eerst goed naar links en rechts opzij duwen, of is het écht eruit trekken Blackdevil?[/rquote]

                  Bij geopende achterklep de lichtunit links en rechts vastpakken en dan voorzichtig van de steuntjes naar je toe trekken en dan moet ie lukken. [/rquote]

                  Je had de juiste truc om toe te passen. Helaas moest ik iets harder trekken dan wenselijk, en daarbij niet loodrecht uit die houders getrokken. Stuk rechts afgebroken, maar hij is los!

                  #17812872
                  BlackDevil
                    Lid sinds:
                    4 January 2009

                    Je moet idd met beleid te werk gaan. Opel gebruikt geen al te sterke kunststoffen. Maar wat maakt het ook uit als ie toch weggaat. Zit je wel nog met de zwarte folie op ruit die om de lichtunit zat.

                    #17812873
                    Dunc
                      Lid sinds:
                      13 January 2011

                      [rquote=1864137&tid=142171&author=BlackDevil]Je moet idd met beleid te werk gaan. Opel gebruikt geen al te sterke kunststoffen. Maar wat maakt het ook uit als ie toch weggaat. Zit je wel nog met de zwarte folie op ruit die om de lichtunit zat.[/rquote]

                      Ja hè? Haha, domme kracht dus. En dat zwarte folie vond ik ook zo typisch. Lijkt net of dat in de ruit zit gefreesd. Ik laat het wel zitten denk ik, anders heb ik een kaal stuk ruit want de verwarmingsdraden lopen ook niet door in dat gedeelte..

                      Nog bedankt ieder voor de info. Het resultaat wordt binnenkort geshowd. Moet nu ff aan een oplossing denken hoe ik de spanning verbind, van buiten naar binnen. Iemand zei dat ik een gat moet boren in de klep, maar eigenlijk hou ik daar niet zo van om mijn autootje zo te molesteren..

                      #17812874
                      BlackDevil
                        Lid sinds:
                        4 January 2009

                        Wellicht kun je nog met de bestaande kabel wat doen om de stroom voor het remlicht in je spoiler te leveren. Als je afziet van je wasinstallatie op je achterklep, kun je misschien het sproeiertje verwijderen en dat gat gebruiken om je kabel door te trekken. Wel een gummitulletje gebruiken om te voorkomen dat de kabel gaat doorschuren in het gat.

                        #17812875
                        opel-motorsport
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 April 2009

                          moet je niet zowieso gaten boren voor je spoiler op vast te zetten ?

                          #17812876
                          Dunc
                            Lid sinds:
                            13 January 2011

                            [rquote=1864489&tid=142171&author=opel-motorsport]moet je niet zowieso gaten boren voor je spoiler op vast te zetten ?
                            [/rquote]

                            Neen, ik heb om speciale kit gevraagd bij de Doehetzelf. Je krijgt maar één kans om ‘m er tegenaan te zetten, want vast is vast… binnen 10 sec.

                            #17812877
                            Dunc
                              Lid sinds:
                              13 January 2011

                              [rquote=1864144&tid=142171&author=BlackDevil]Wellicht kun je nog met de bestaande kabel wat doen om de stroom voor het remlicht in je spoiler te leveren. Als je afziet van je wasinstallatie op je achterklep, kun je misschien het sproeiertje verwijderen en dat gat gebruiken om je kabel door te trekken. Wel een gummitulletje gebruiken om te voorkomen dat de kabel gaat doorschuren in het gat.[/rquote]

                              Jij denkt goed met me mee ;) dat was voor mij de eerste optie in mijn hoofd.. (ach, was ik maar iets handiger).

                              #17812878
                              soepkiepe
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                10 August 2010

                                om wat voor kit gaat dat?
                                ik heb nog een spoiler voor me a tje liggen maar ik zou niet weten waar de gaten moeten komen.ik heb ook al aan montage kit gedacht ma die zit nie binnen 10 sec vast :P

                                #17812879
                                BlackDevil
                                  Lid sinds:
                                  4 January 2009

                                  “Jij denkt goed met me mee ;) dat was voor mij de eerste optie in mijn hoofd.. (ach, was ik maar iets handiger).”

                                  Creatief word je vanzelf, na verloop van tijd. Tis vaak gewoon een kwestie van goed bekijken hoe alles geconstrueerd is en dan is er altijd wel een manier om iets te maken zoals je je dat voorstelt.

                                  Suc6.

                                  #17812880
                                  angelg7
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    4 May 2006

                                    hmm geloof dat ik binnenkort als de foto`s erop komen jaloers wordt,
                                    grrrrrrrrrrrrrrrrr waarom moest de vrouw nu weer een 5drs
                                    Dus Dunc waar blijven de foto`s.

                                    #17812881
                                    Dunc
                                      Lid sinds:
                                      13 January 2011

                                      [rquote=1865002&tid=142171&author=soepkiepe]om wat voor kit gaat dat?
                                      ik heb nog een spoiler voor me a tje liggen maar ik zou niet weten waar de gaten moeten komen.ik heb ook al aan montage kit gedacht ma die zit nie binnen 10 sec vast :P
                                      [/rquote]

                                      Toch wel hoor. Bison Montagekit Original. Extra sterk, snél vast!

                                      1.Oppervlakken natuurlijk schoon, droog en vetvrij
                                      2. Lijm eenzijdig in dotten aanbrengen
                                      3.Delen direct daarna samenvoegen en goed aandrukken of aankloppen. Belastbaar na ca. 24 uur (nah ja, ik ga er niet vanuit dat je er gelijk bovenop gaat zitten..:P)

                                      De Vast – Los – Vast methode:
                                      Deze methode pas ik toe. Eerst natuurlijk dotten aanbrengen. Dan vastdrukken en vervolgens weer lostrekken. Nu 5 min. laten drogen. Opnieuw bevestigen en nu laten drogen.
                                      Hierna gebruik ik een stevige tape, Tesa film. Hiermee plak ik verticale banen af over de spoiler heen. Dit om de dakspoiler extra te fixeren/ondersteunen.
                                      Ik laat gewoon de achterklep omhoog, dan heb ik ook minder last van de zwaartekracht.. (ik bind mijn hond wel vast in de auto, dan wordt het geen open huis in de straat..:fy1.

                                      Ok, vwb. de bevestiging van de stroomspanning. Ik haal aan de buitenzijde het rubbertje van de watersproeier voor de ruit los. Nu kan je makkelijk naast het bestaande waterslangetje, het dunne stroomdraadje van het nwe remlicht doorvoeren. Op deze manier kan je hem simpel koppelen aan de bestaande stroomdraad van de org. 3e remlicht!

                                      p.s. Dit is nog theorie hoor, maar dit weekend gaat ie er écht op; pics volgen natuurlijk direct aansluitend.. En! Ik spreek natuurlijk voor een Corsa B en weet niet hou jouw A’tje is gevormd aan de achterkant, maar dat zal qua techniek niet veel afwijken volgens mij hoor.

                                      #17812882
                                      Dunc
                                        Lid sinds:
                                        13 January 2011

                                        [rquote=1865076&tid=142171&author=angelg7]hmm geloof dat ik binnenkort als de foto`s erop komen jaloers wordt,
                                        grrrrrrrrrrrrrrrrr waarom moest de vrouw nu weer een 5drs
                                        Dus Dunc waar blijven de foto`s.[/rquote]

                                        Haha, ik zal je vast iets laten zien om van te watertanden..

                                        Alsof ie door Rembrandt van Rijn is gespoten niet? Er blijft geen druppel water op liggen, zo glad..king:

                                        #17812883
                                        joop1970
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          1 September 2010

                                          Rembrand spoot geen verf:P

                                          Mooi ding verder!

                                          #17812884
                                          Dunc
                                            Lid sinds:
                                            13 January 2011

                                            [rquote=1865175&tid=142171&author=joop1970]Rembrand spoot geen verf:P

                                            Mooi ding verder![/rquote]

                                            Oh nee!?
                                            Toen hadden ze ook al van die airbrushmachientjes die je aan de mond moest zetten en blazend diende te hanteren.. Toen hadden ze nog geen stoere velgen, maar van die houten karrewielen die al werden gepimpt.. :angel

                                            #17812885
                                            soepkiepe
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              10 August 2010

                                              hmm ben benieuwd als dat ook echt goed gaat werken, niet dat ik aan de kit of zo twijfel, maar het idee om een spoiler met montage kit vast te zetten vind ik nog steeds wat raar, vandaar dat ik er ook niks over op het forum heb gezet, ma blijkbaar ben ik niet de enige die er aan dacht haha.

                                              alleen gaat het bij mij om een a corsa, en hoogstwaarschijnlijk nog een sedan ook, dus ik kan de kofferbak van de sedan wel open zetten maar dat haalt niks aan, misschien ondersteunen met een paar balkjes of zo, eerst maar eens kijken als het wel wil, de rand boven het achter raam van een gewone a is namelijk breden dan die van een sedan.

                                              als je wil, en als het tussen door kan, dan mag je wel wat fotos maken van het monteren van de spoiler, zit voor mij denk ik vast informatie tussen die ik ook kan gebruiken

                                              #17812886
                                              joop1970
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                1 September 2010

                                                Je heb gelijk dunk, niet over nagedacht. :o

                                                #17812887
                                                Dunc
                                                  Lid sinds:
                                                  13 January 2011

                                                  [rquote=1865225&tid=142171&author=soepkiepe]hmm ben benieuwd als dat ook echt goed gaat werken, niet dat ik aan de kit of zo twijfel, maar het idee om een spoiler met montage kit vast te zetten vind ik nog steeds wat raar, vandaar dat ik er ook niks over op het forum heb gezet, ma blijkbaar ben ik niet de enige die er aan dacht haha.

                                                  alleen gaat het bij mij om een a corsa, en hoogstwaarschijnlijk nog een sedan ook, dus ik kan de kofferbak van de sedan wel open zetten maar dat haalt niks aan, misschien ondersteunen met een paar balkjes of zo, eerst maar eens kijken als het wel wil, de rand boven het achter raam van een gewone a is namelijk breden dan die van een sedan.

                                                  als je wil, en als het tussen door kan, dan mag je wel wat fotos maken van het monteren van de spoiler, zit voor mij denk ik vast informatie tussen die ik ook kan gebruiken[/rquote]

                                                  Lijkt me een strak plan om dat te doen.. ik denk dat eenieder op zijn manier wel zijn nut kan halen uit zo’n mini How-to :) Ik ben ook nog bezig om aan de zijkanten skirts te plaatsen hierna en dat gaat óók met kit hoor!
                                                  Dan zal ik vooraf ook foto’s maken van het verf- en spuitproces mbv van een spuitbus primer, bus verf, bus glanslak. In die volgorde, en dan lijkt het alsof ie uit een prof. spuiterij vandaan is gekomen.

                                                  #17812888
                                                  Mr. Horsepower
                                                    Lid sinds:
                                                    20 January 2011

                                                    waarom zou ge die er af halen in de eerste plaats ?
                                                    dan heb je die lelijke zwart tekening daar nog staan op je ruit…

                                                    of ga je ook een andere ruit steken mischien

                                                    #17812889
                                                    Dunc
                                                      Lid sinds:
                                                      13 January 2011

                                                      [rquote=1865280&tid=142171&author=Mr. Horsepower]waarom zou ge die er af halen in de eerste plaats ?
                                                      dan heb je die lelijke zwart tekening daar nog staan op je ruit…

                                                      of ga je ook een andere ruit steken mischien [/rquote]

                                                      Gij bedoelt het org. 3e remlicht? Indien die blijft zitten, dan heb ik toch ook nog last van die lelijke zwarte tekening? En dan heb ik het gevoel dat ik als een clown rond rijd met dubbele remlichten boven haha. Een andere ruit is voor mij geen optie. Straks is mijn hele Corsa gekloond vanuit 30 andere Corsa’s, en da’s nou net niet de bedoeling. De Corsa heeft zijn charme en dat moet je niet allemaal wegtoveren vind ik..

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 47)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.