Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › Hoe vervoer je zelf auto's
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 december 2009 om 14:31 #17215493
Hoi allen,
hoop dat hij hier goed staat maar anders hoor ik het wel, maar mijn probleem dus. Het is een beetje vragen naar de bekende weg, maar dan nog.
Is er een betaalbare oplossing om auto’s te vervoeren? Zat eerst te denken aan een aanhanger, maarja me Astra mag 1300kg trekken en een beetje aanhanger weegt al 600 dus blijft er weinig over.
Toen een systeem gezien op marktplaats, Klikkie doen, maar weet niet of dit altijd werkt en vind het niet geheel goedkoop voor een stukje metaal.
Of het door een bedrijf laten doen maar dat word te duur. Waarom ik dit vraag is het volgende, ik wissel te vaak per jaar van auto. En nu wil ik wel s wat kopen wat bijvoorbeeld niet loopt of een ander blok in moet. Maar dan moet hij wel naar huis…..
Hoe doen jullie dit of is er een gouden oplossing die niks kost en perfect werkt (word beloond met kratje bier).
Grtz.
27 december 2009 om 14:38 #17577977lijkt me niet veilig trek je toch alles krom bij de andere wagen en wie stuurt er in deze wagen dan volgens mij dikke onzin zal wel goed zijn voor op een circuit of zo:hmmz
27 december 2009 om 14:42 #17577978Ik huur/leen een oprijwagen
Ik heb er 1x €25 voor moeten betalen maar de andere keren kostte het me niks
Heb hem gelukkig niet al te vaak nodig ;)27 december 2009 om 14:46 #17577979Of leen een bestelbus en huur of leen een Ambulance.
De meeste bestelbussen mogen 2000kg of meer trekken…
ik kan je zeggen, een auto ambu achter een vivaro gaat prima hoor, rit van 500 heen en 500 terug, geen centje pijn op 1 tank diesel
willem
27 december 2009 om 14:58 #17577980Ik weet dat ze in amerika repo-agents hebben. Dat zijn lui die voor o.a. leasemaatschappijen en geld-uitleen instanties spullen ophalen (reposession), waar onder ook auto’s,
Die lui hebben vaak pickup trucks met een systeem er op dat onder de voorwielen van de betreffende terug te halen auto gestoken wordt en dan de auto bij de voorwielen optilt.Misschien kan je zoiets regelen, maar dan met een trekhaak mount, en wieltjes onder de vork die onder de voorwielen gaat.
Zo kan je de auto voortslepen aan een onderdeel wat normaal de auto ook mee trekt. Denk dat dat de meest veilige methode is.
Plus, er hoeft niemand in de te trekken auto te zitten om de rem te bedienen zoals het wel moet bij een sleepkabel of trektstang.ter illustratie, een repo truck:
Zo’n systeem zou niet al te zwaar moeten zijn als je dat als los deel maakt wat aan de trekhaak kan.
Neem die vork, wieltjes er onder, sjorbanden over de wielen van de te trekken auto heen om het goed vast te zetten: klaar.origineel gepost door wim-v6
Of leen een bestelbus en huur of leen een Ambulance.De meeste bestelbussen mogen 2000kg of meer trekken…
ik kan je zeggen, een auto ambu achter een vivaro gaat prima hoor, rit van 500 heen en 500 terug, geen centje pijn op 1 tank diesel
willem
Een busje huren en bij een garage een ambu lenen is ook een optie ja.
Meeste dealer garages hebben wel een ambu staan voor zover ik weet. Als je een beetje goeie vriendjes bent met de dealer zal het vast niet gek duur zijn om zo’n ding even een dagje te lenen.
Busje huren mag ook niet al te duur zijn, al zal de borg wel even pittig zijn.27 december 2009 om 15:01 #17577981AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door wim-v6
Of leen een bestelbus en huur of leen een Ambulance.De meeste bestelbussen mogen 2000kg of meer trekken…
ik kan je zeggen, een auto ambu achter een vivaro gaat prima hoor, rit van 500 heen en 500 terug, geen centje pijn op 1 tank diesel
willem
moet je wel e rijbewijs hebben
en dank dat dat bij de topic starter ook niet t geval is??heb hiero zelf n ambulance staan
dus ik heb bijna nooit problemenenkel toen ik m,n blazer ging halen heb ik ff n kar gehuurd
omdat die auto gewoon te breed wasmaar m,n manta 400r pas wel op die andere kar dus de meeste personen wagens helemaal wel
dat systeem van die link ken ik wel
enkel heb ik dat alleen nog maar gebruikt zien worden bij kitkars
en dan naar t circuit toe
onzin dat je de boel krom trekt:oenkel bij de meest auto,s is het bevestigen van zo,n ding wat
moeilijkeren zoveel zitten er ook niet meer onder de 750kg;)
en verlichting moet je ook nog wat op bedenken;)27 december 2009 om 15:05 #17577982Ik krijg hier ook oppeens een goed idee voor een low-cost, low-weight ambulance systeem…
Misschien moet ik maar eens aan het tekenen slaan. Zou wel eens van pas kunnen komen voor sommige mensen.27 december 2009 om 15:12 #17577983Vaak zie je campers Met
zo’n trekstangbalkje met verlichting achterop en klaar is kees
27 december 2009 om 15:13 #17577984Kijk dat B achter E vind ik niet de grootste ramp. Heb ik idd niet maar nog nooit problemen mee gehad en wel veel gereden met karren. En je mag best boven de 750kg komen maar dan moet er een kenteken op en hij mag niet zwaarder zijn dan het trekkend voortuig.
Groter probleem is het lenen van een bus en ambulance. Moet ik het gaan huren ben ik zo weer 75/100e per keer kwijt..
Ambulance lijkt me eerst ook wel wat maar dat is momenteel nog niet echt een optie in ons budget.
MCKamoos zijn systeem lijkt mij miss nog wel het mooiste maar hoeveel kilo zou die as dan aan moeten kunnen? Kijk je kan de auto wel aan de voorkant opkrikken en het er dan onder schuiven?
27 december 2009 om 15:19 #17577985AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door McKaamos
Ik weet dat ze in amerika repo-agents hebben. Dat zijn lui die voor o.a. leasemaatschappijen en geld-uitleen instanties spullen ophalen (reposession), waar onder ook auto’s,
Die lui hebben vaak pickup trucks met een systeem er op dat onder de voorwielen van de betreffende terug te halen auto gestoken wordt en dan de auto bij de voorwielen optilt.Misschien kan je zoiets regelen, maar dan met een trekhaak mount, en wieltjes onder de vork die onder de voorwielen gaat.
Zo kan je de auto voortslepen aan een onderdeel wat normaal de auto ook mee trekt. Denk dat dat de meest veilige methode is.
Plus, er hoeft niemand in de te trekken auto te zitten om de rem te bedienen zoals het wel moet bij een sleepkabel of trektstang.ter illustratie, een repo truck:
Zo’n systeem zou niet al te zwaar moeten zijn als je dat als los deel maakt wat aan de trekhaak kan.
Neem die vork, wieltjes er onder, sjorbanden over de wielen van de te trekken auto heen om het goed vast te zetten: klaar.wat voor wiletjes wil je daar dan onderzetten?????
zal toch iets moeten zijn wat flink wat gewicht kan dragen
en minimaal 80km/h mag halenbovendien bestond zoiets vroeger wel
en dat heete dan een dollymaar die dingen werden op n gegeven moment
verboden
enkel achter n trekker mocht het toen nog wel meende ikdit idee was dat
bestaat dus al jaaaaaaaren;)
enkel zitten de wielen er hiero naast en niet onder zoals ik uit jou idee opmaak;)origineel gepost door wim-v6
Of leen een bestelbus en huur of leen een Ambulance.De meeste bestelbussen mogen 2000kg of meer trekken…
ik kan je zeggen, een auto ambu achter een vivaro gaat prima hoor, rit van 500 heen en 500 terug, geen centje pijn op 1 tank diesel
willem
Een busje huren en bij een garage een ambu lenen is ook een optie ja.
Meeste dealer garages hebben wel een ambu staan voor zover ik weet. Als je een beetje goeie vriendjes bent met de dealer zal het vast niet gek duur zijn om zo’n ding even een dagje te lenen.
Busje huren mag ook niet al te duur zijn, al zal de borg wel even pittig zijn.27 december 2009 om 15:31 #17577986Kijk zoiets bedoel ik, genieaal!! Zal zelf ook nog wel relatief goedkoop te maken zijn, maar dat mag dus niet meer? Zeker of van horen zeggen en waar zou je zoiets weg kunnen halen?
27 december 2009 om 15:43 #17577987AnoniemLid sinds:
1 January 1970ik weet cker dat die dingen binnen nederland op n gegeven moment
verboden warenvroeger had elke garage / handelaar zoiets
toen dat werd verboden
zijn ze allemaal op ambulance,s
of oprij auto,s overgegaanmischein is dat trouwens nog wel t slimst
gewoon ergens zo,n oprij auto huren waar je met alleen
rijbewijs b op mag rijden;)let wel t feit dat je nog nooit aangehouden bent wil nog niet zeggen dat je zonder e achter b veilig rijd
want bij een aanrijding ben je ook niet verzekerd
dus denk er niet te ligt over;););)ook n eventuele boete liegt er niet om
dan is huren van een oprij auto vele malen goedkoper;);)27 december 2009 om 16:04 #17577988Tja, miss had ik dat hier ook niet zo moeten roepen. Niet verzekerd zijn kan ik geen documentatie over vinden dus kan ik niks over vinden. En idd boete is duurder, maar als ik alle keren wat gehuurd had was ik al veel meer kwijt geweest, maar dat is de discussie niet. Als ik nog ergens zo’n ding kan vinden voor een leuke prijs neem ik hem mee…….
27 december 2009 om 16:22 #17577989Als de auto gewoon mag rijden dan met 2 personen…dan rijd iemand in de andere auto terug.
Mijn autos zijn altijd opgehaald met de autombulance achter de bus van het werk destijds.
Nu hebben ze daar een oprijwagen voor waar ik ook op mag rijden met b rijbewijs.De corsa heb ik bij Corsaboy opgepikt met een ambulance achter een ford fiesta diesel…officieel mocht hij het trekken……maar de auto vond het niet fijn:angel Mn kameraad reedt omdat hij een vrachtwagen rijbewiijs heeft.
27 december 2009 om 16:48 #17577990origineel gepost door Gommel
Kijk dat B achter E vind ik niet de grootste ramp. Heb ik idd niet maar nog nooit problemen mee gehad en wel veel gereden met karren. En je mag best boven de 750kg komen maar dan moet er een kenteken op en hij mag niet zwaarder zijn dan het trekkend voortuig.Dat is dus niet waar. Het max toelaatbaar gewicht van de aanhanger mag niet zwaarder zij dan het leeg gewicht van de auto, met een totaal max van 3500KG. Als je aangehouden wordt als het niet klopt mag je niet verder rijden, boete van € 250,-. En als je schade rijdt betaalt de verzekering niet uit want je bent in overtreding.
@ hanskadett; de grap is dat er niemand in hoet te zitten. Door bevestiging aan de stuurstangen stuur hij gewoon mee. Ik heb het wel zien rijden en het gaat perfect!
Bus met ambulance of oprijwagen is de enige mogelijkheid. Nooit met een Astra of een Golf een ambulance met een auto erop gaan trekken. Ook al kloppen alle gewichten en getallen het kan ontzettend fout gaan!!
27 december 2009 om 16:48 #17577991Dat met twee personen kan ook, maar vind ik toch wel wat minder gezellig en begint steeds vaker voor te komen. Plus wil ze ook alleen kunnen halen. Het idee om een dolly zelf te maken word moeilijk, meeste assen zijn 1.20m breed en tja een auto is vaak wel wat breder.
27 december 2009 om 16:53 #17577992origineel gepost door Arjen
Dat is dus niet waar. Het max toelaatbaar gewicht van de aanhanger mag niet zwaarder zij dan het leeg gewicht van de auto, met een totaal max van 3500KG. Als je aangehouden wordt als het niet klopt mag je niet verder rijden, boete van € 250,-. En als je schade rijdt betaalt de verzekering niet uit want je bent in overtreding.Bus met ambulance of oprijwagen is de enige mogelijkheid. Nooit met een Astra of een Golf een ambulance met een auto erop gaan trekken. Ook al kloppen alle gewichten en getallen het kan ontzettend fout gaan!!
Maar dat zeg ik dan dus toch ook? Auto is leeg iets van 1200 kg dus dat mag ik off. maximaal trekken. Auto mag 1300kg trekken dus dat zou mogen met B achter E.
En ja die verzekering weet ik echt niet, heb je dat ergens gelezen in voorwaarden oid? Als je 140 kmu rijdt ben je ook in overtreding maar betalen ze ook gewoon uit… Z|eg niet dat je geen gelijk heb, maar ook niet dat je dat wel hebt.
En als alles klopt moet het toch gewoon werken? Zou niet inzien waarom je dan meerwaarde met een bus zou hebben..
27 december 2009 om 17:01 #17577993Een bus is veel zwaarder dus hij staat veel steviger op de weg.
Als de ambulance 600kg weegt achter een auto die 1300kg weegt, kan de auto op de ambulance maar 700kg wegen.
Elke aanhanger boven de 750kg moet een eigen kenteken hebben. Dat heeft verder niets met een E rijbewijs te maken.
27 december 2009 om 17:02 #17577994In engeland zie je die karretjes nog wel is.
Dan hebben ze een bord achter op, ON TOW…
En een simpele lichtbalk op de getrokken auto. Zodat het verkeer achter nog wel verlichting ziet;)27 december 2009 om 17:04 #17577995Klopt helemaal. Werkt goed hoor. Het enige probleem is vaak dat je met deze construtie niet altijd bij de draagarmen of stuurstangen kunt komen.
Kar huren is meestal rond de € 50,- en een bus € 75,- Lenen is makkelijker natuurlijk.
Een ambulance trekken met een kleine personen auto blijft minder natuurlijk. Mijn Bitter hebben we in Belgie gehaald met een Chevy V8 pick up. Daat rijdt je zo 120 mee. Geen enkel probleem. Zelfs een noodstop niet. Mag wel niet natuurlijk, maar het gaat makkelijk. Je rijdt dan wel 1 op 5 of duurder BTW……..
27 december 2009 om 17:09 #17577996Tja weet niet wat het is, heb het nooit fijn gevonden om spul te lenen daarom heb ik dit soort spullen vaak zelf wel.
Tja die triangel geloof ik ook wel in, maar lijkt me idd niet altijd makkelijk te bevestigen.
Zo’n dolly lijkt me echt perfect, maar vind er maar 1 en weet dat het niet mag, maar dat is de vraag niet en mijn eigen risico.
27 december 2009 om 17:30 #17577997heb 2 keer een auto door Holland laten ‘verzenden’…
gekocht vanuit Aruba op Marktplaats…en naar de haven in Rotterdam laten brengen…
door Zegwaard…de eerste auto (Monza) stond in Zoetermeer…en de Senator kwam uit Drenthe…
bij Zegwaard was ik beide keren klaar onder de 200 euro…(iets van 170)
fantastische service…:thumbup
27 december 2009 om 17:59 #17577998plaatje bij het verhaaltje…
:jerry
27 december 2009 om 18:25 #17577999haha, die RED BULL mini erbij ook…
willem
27 december 2009 om 18:41 #17578000Je moet wel opletten met dat E achter B gebeuren…
Als je geen E achter B hebt mag je niet eens rijden met een aanhanger welke in totaliteit niet meer mag wegen dan het trekkend voertuig leeg weegt.
voorbeeld 1:
ik heb een Astra-F welke 1300kg mag trekken, en 1110kg leeg weegt
heb er een aanhanger achter welke een totaal gewicht mag hebben van 1500kg..
Deze aanhanger weegt 400 leeg
Mag ik met deze combi rijden zonder rijbewijs-E: NEE daar mag je niet mee rijden..
uitleg: De getrokken aanhanger mag niet meer mogen wegen dan het trekkend voertuig, dus de aanhanger mag niet meer mogen wegen dan 1110kg
dus je mag er ook niet zonder lading mee rijden!!!
voorbeeld 2:
ik heb een Opel Vivaro 2.5CDTi 101kw Welke 2000 kilo mag trekken en leeg 1750kg weegt.
Ik heb een autoambulance welke totaal 1700kg mag wegen.
aanhanger weegt leeg 500kg
mag ik met deze combi rijden zonder rijbewijs-E: Ja dat mag
uitleg: het leeggewicht van het trekkend voertuig komt niet boven maximumgewicht van de aanhanger uit.
voorbeeld 3:
ik heb een Vectra welke 1500kg mag trekken, en leeg 1343kg weegt.
ik heb een aanhanger welke 1450kg totaal mag wegen
aanhanger weegt 350 leeg
mag ik met deze combi rijden zonder rijbewijs-E: Nee dat mag niet
Uitleg: De aanhanger mag dan wel onder het maximum trekgewicht van de trekkende auto vallen, maar mag meer wegen als het leeggewicht van de trekkende auto.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.