Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Hoe versterkte klepveren afstellen ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 december 2009 om 10:26 #17214706
Daar ben ik weer :P
Heb versterkte klepverren gekocht maar er zitten 8 dunne en 8 iets dikkere ringen (schijnbaar meer dan nodig) bij moet ik een bepaalde klepveer afstand mee halen.
Maar snap er niks van :thumbdownwat ik moet meeten en waar het voor nodig zou zijn wie heeft een Idee :thumbup
Hoop dat iemand dit al eerder gedaan heeft anders zal ik de documentatie scannen en posten ,geloof dat mijn camara overleden is:o
2 december 2009 om 18:42 #17558637De dikke zijn voor vervanging van de zg. “Rotocaps” :)
5 december 2009 om 19:59 #17558638origineel gepost door mr-turbo
De dikke zijn voor vervanging van de zg. “Rotocaps” :)Ja klopt maar dat zijn toch die 4 L ringen die je alleen gebruikt bij de uitlaatkleppen ?
Maar heb 2 keer 8 ringen heb nu betere fotoos gepost 8 halve mm ringen en 8 1 mm ringen om de klepveer druk precies aftestellen maar snap nog niet helemaal of dat wel nodig is.19 december 2009 om 11:43 #17558639Je moet weten wat de lift van je klep is, als je nok 10mm lift geeft zal hij de veer 10mm indrukken. Een volledig ingedrukte veer is 30 milimeter ( voorbeeld )dat betekend dus dat als de hoogte van je veer in gesloten toestand 39 milimeter is dat je dus bij ingedrukte toestand 2 milimeter te kort komt.
Wat moet je dus weten ?
– Lengte van de veer in gecompresseerde toestand
– Lift van je klep
– TolerantieVoorbeeld
Lengte van de veer in gecompresseerde toestand 30mm, lift van je klep 10mm, tolerantie 1 mm dat is een gezamelijke lengte van 41mm. Je moet dus de plaatjes monteren tot de veer een lengte heeft van 41mm met de klep in gesloten toestand.
27 december 2009 om 21:03 #17558640Als je schaaltjes onder je veer plaatst verminder je toch te
veer afstand en vergroot je de voorspanning niet?
de veer kant toch maar zo ver uitveren tot je klep dicht staat.
Er zal toch geen enkele as bestaan die je klepveer volledig
samendrukt of bekijk ik het verkeerd dan?Ik heb even het formulier gelezen uit het topic
en je moet dus de overtollige veerweg verminderen
als je maar 30mm nodig hebd en er is 31 mm dan plaats je
één schijfje van 1 mm.Staat wel goed uitgelegd op het formulier hoor.
Had ik het maar eerst gelezen alvorens domme vragen te stellen (van mijn kant uit wel te verstaan)
28 december 2009 om 19:28 #17558641origineel gepost door hillclimber16V
Er zal toch geen enkele as bestaan die je klepveer volledig
samendrukt of bekijk ik het verkeerd dan?Jawel, en dat komt vaker voor dan je denkt. Coilbind of the “stapelen” van de klepveren.
Dat is vrij destructief voor alles wat met de klepveerbediening te maken heeft :P4 januari 2010 om 21:43 #17558642Volgens mij snap ik het nu die plaatjes zitten er dus alleen maar bij om de veerspanning perfect te houden bij maximale kleplift .
Er veranderd dus niets met kleppenslijpen dacht dat je die speling met die plaatjes moest opvullen maar dat is waar, er veranderd niets met de lift, tuimelaars zijn afstelbaar dus die weten niet beter dan toch?
Dus moet gewoon de nokkenstok gaan monteren met een inlaat en uitlaat klep en kijken wat de speling is en dat gewoon kijken welke plaatjes ertussen moeten.Bedank voor jullie reacties:thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.