Hoe versterkte klepveren afstellen ?

Forumindex Forums Techniek Cih Hoe versterkte klepveren afstellen ?

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214706
    gteturbo
      Lid sinds:
      25 May 2007

      Daar ben ik weer :P
      Heb versterkte klepverren gekocht maar er zitten 8 dunne en 8 iets dikkere ringen (schijnbaar meer dan nodig) bij moet ik een bepaalde klepveer afstand mee halen.
      Maar snap er niks van :thumbdownwat ik moet meeten en waar het voor nodig zou zijn wie heeft een Idee :thumbup
      Hoop dat iemand dit al eerder gedaan heeft anders zal ik de documentatie scannen en posten ,geloof dat mijn camara overleden is:o

      #17558637
      mr-turbo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2004

        De dikke zijn voor vervanging van de zg. “Rotocaps” :)

        #17558638
        gteturbo
          Lid sinds:
          25 May 2007

          origineel gepost door mr-turbo
          De dikke zijn voor vervanging van de zg. “Rotocaps” :)

          Ja klopt maar dat zijn toch die 4 L ringen die je alleen gebruikt bij de uitlaatkleppen ?
          Maar heb 2 keer 8 ringen heb nu betere fotoos gepost 8 halve mm ringen en 8 1 mm ringen om de klepveer druk precies aftestellen maar snap nog niet helemaal of dat wel nodig is.

          #17558639
          rallyastra
            Lid sinds:
            12 July 2004

            Je moet weten wat de lift van je klep is, als je nok 10mm lift geeft zal hij de veer 10mm indrukken. Een volledig ingedrukte veer is 30 milimeter ( voorbeeld )dat betekend dus dat als de hoogte van je veer in gesloten toestand 39 milimeter is dat je dus bij ingedrukte toestand 2 milimeter te kort komt.

            Wat moet je dus weten ?

            – Lengte van de veer in gecompresseerde toestand
            – Lift van je klep
            – Tolerantie

            Voorbeeld

            Lengte van de veer in gecompresseerde toestand 30mm, lift van je klep 10mm, tolerantie 1 mm dat is een gezamelijke lengte van 41mm. Je moet dus de plaatjes monteren tot de veer een lengte heeft van 41mm met de klep in gesloten toestand.

            #17558640
            hillclimber16V
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 November 2009

              Als je schaaltjes onder je veer plaatst verminder je toch te
              veer afstand en vergroot je de voorspanning niet?
              de veer kant toch maar zo ver uitveren tot je klep dicht staat.
              Er zal toch geen enkele as bestaan die je klepveer volledig
              samendrukt of bekijk ik het verkeerd dan?

              Ik heb even het formulier gelezen uit het topic
              en je moet dus de overtollige veerweg verminderen
              als je maar 30mm nodig hebd en er is 31 mm dan plaats je
              één schijfje van 1 mm.

              Staat wel goed uitgelegd op het formulier hoor.

              Had ik het maar eerst gelezen alvorens domme vragen te stellen (van mijn kant uit wel te verstaan)

              #17558641
              mr-turbo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 July 2004

                origineel gepost door hillclimber16V

                Er zal toch geen enkele as bestaan die je klepveer volledig
                samendrukt of bekijk ik het verkeerd dan?

                Jawel, en dat komt vaker voor dan je denkt. Coilbind of the “stapelen” van de klepveren.
                Dat is vrij destructief voor alles wat met de klepveerbediening te maken heeft :P

                #17558642
                gteturbo
                  Lid sinds:
                  25 May 2007

                  Volgens mij snap ik het nu die plaatjes zitten er dus alleen maar bij om de veerspanning perfect te houden bij maximale kleplift .
                  Er veranderd dus niets met kleppenslijpen dacht dat je die speling met die plaatjes moest opvullen maar dat is waar, er veranderd niets met de lift, tuimelaars zijn afstelbaar dus die weten niet beter dan toch?
                  Dus moet gewoon de nokkenstok gaan monteren met een inlaat en uitlaat klep en kijken wat de speling is en dat gewoon kijken welke plaatjes ertussen moeten.

                  Bedank voor jullie reacties:thumbup

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.