Hoe versnellingsbakolie vervangen?

Forumindex Forums Modellen Tigra Hoe versnellingsbakolie vervangen?

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221357
    svenmiedema
      Lid sinds:
      7 November 2009

      Tigra freaks,

      Mijn versnellingsbak lekt een beetje olie rondom de schroefjes. :o

      Zou iemand mij eventueel met foto’s uit kunnen leggen hoe ik de versnellingsbakolie moet vervangen?

      Waar laat ik de oude olie eruit lopen en waar zit het versnellingsbakolie vulpunt?

      Alvast bedankt! :D

      #17673471
      1985
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 January 2006

        origineel gepost door svenmiedema
        Tigra freaks,

        Mijn versnellingsbak lekt een beetje olie rondom de schroefjes. :o

        Zou iemand mij eventueel met foto’s uit kunnen leggen hoe ik de versnellingsbakolie moet vervangen?

        Waar laat ik de oude olie eruit lopen en waar zit het versnellingsbakolie vulpunt?

        Alvast bedankt! :D

        hey hoi !

        aan de onderkant (zie foto) heb je een plaat met meerdere schroefjes, deze kan je er af halen en dan stroomt de olie er in 1x uit … let wel op dat er een pakking tussen zit die je moet vervangen voordat je hem weer dicht schroeft, zorg dat er van de pakking ook geen resten op de deksel en de bak achterblijven want dit kan lekkage veroorzaken (niet vervangen is zeer grote kans op lekkage!!)

        Tip: Zorg bij het los schroeven dat je een grote/lange bak er onder hebt staan want je wil dit niet op je oprit/parkeerplaats hebben terwijl je buren zitten te gluren !

        Het (bij)vullen kan je terug vinden op de andere foto, daar hoort een plastic dopje op te zitten (met als het goed is een boutje)

        Op de vraag hoeveel liter er totaal in moet durf ik geen antwoord te geven, Hier gaan verschillende verhalen de rond … Ik heb bij mijn vorrige motor wissel de bak afgevuld terwijl 1 aandrijf as er uit was (dan loopt de olie op een gegeven moment uit de bak) de aandrijf as heb ik er toen in gestoken en nog een ‘vleugje’ extra er in gegooid. De bak draaid nog steeds bij de huidige eigenaar, dus het moet voldoende/genoeg zijn geweest ;)

        Succes met de verversen !

        #17673472
        svenmiedema
          Lid sinds:
          7 November 2009

          Bedankt voor de uitleg! :thumbup

          Vandaag een nieuwe pakking gehaald. De olie was op bij Opel dealer.

          Morgen komt de olie binnen, daarna kan de klus beginnen :D

          Zou iemand weten hoeveel olie er in de versnellingsbak gaat?

          #17673473
          testdrive
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 November 2008

            als het goed is moet er ergens aan de zijkant van de bak een plug zitten.
            weet niet precies waar.
            en die vul je gewoon tot hij over stroomt

            #17673474
            1985
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 January 2006

              origineel gepost door testdrive
              als het goed is moet er ergens aan de zijkant van de bak een plug zitten.
              weet niet precies waar.
              en die vul je gewoon tot hij over stroomt

              hey hoi,

              kan dat deze zijn ? :hmmz

              #17673475
              svenmiedema
                Lid sinds:
                7 November 2009

                Ja dat is de plug! :cool:

                Vandaag voor de zekerheid nog even nagevraagd @ Opel dealert..:D

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.