Forumindex › Forums › Overige › Miniaturen en schaal modellen › Hoe velgen verwijderen Norev 1:18
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 februari 2012 om 20:24 #17246558
Beste knutselaars,
Hoe kan ik de orginele sr velgen verwijderen zonder beschadigingen?
Wil het model uit elkaar schroeven maar de kruiskopjes zitten in de
bovenzijde wielkasten verborgen en kan hier alleen bij na verwijderen velgen.
Vandaar deskundig advies gevraagd !18 februari 2012 om 20:41 #17992535Je kunt deze verwijderen door met 2 dunne platte schroevendraaiers de wielen eraf te “wippen”.
Die zwarte ring die je aan de achterzijde van de velg ziet zitten, zit op de as geschoven/geklikt.
Je moet de 2 schroevendraaiers dus tussen de as en die zwarte ring zetten.18 februari 2012 om 21:17 #17992536Ok bedankt,zit de velg dan over een soort kogelgewrichtje geschoven/geklikt?
Zal morgen eens een poging wagen. :thumbup18 februari 2012 om 22:22 #17992537Ja..klopt.
Het is even klooien..wat ben je van plan met de Manta?18 februari 2012 om 22:41 #17992538wordt waarschijnlijk in onderdelen verkocht :jerry
18 februari 2012 om 22:47 #17992539heb toevallig één zonder de wielen er aan liggen
18 februari 2012 om 22:49 #17992540Bedankt Johan,dit is een duidelijk voorbeeld !
18 februari 2012 om 22:55 #17992541Ik ben ooit eens begonnen om van de norev berlinetta (vanwege het skai dak) en
een gt/e (de voorspoiler) samen de turbo te maken, maar dat ligt al weer even.Wat ben jij van plan dan??
18 februari 2012 om 23:48 #17992542Heb een setje BBS bij CK-motorsport gekocht,wilde deze eens passen.
En heb nog een TE uitbouwsetje liggen 1:18 maar heb totaal geen ervaring met schaalmodellen
verbouwen en hoe deze verlijmt moet worden. Heb wel het geduld er voor,dus wilde ik eens
een poging wagen en zo links en rechts om advies vragen.-Welke lijm ?
-Wordt de uitbouw verlijmt op blank metaal?
-Welke spuitlak ?– Tips welkom :thumbup
19 februari 2012 om 12:26 #17992543AnoniemLid sinds:
1 January 1970@ST1 V6 wrote:
Heb een setje BBS bij CK-motorsport gekocht,wilde deze eens passen.
En heb nog een TE uitbouwsetje liggen 1:18 maar heb totaal geen ervaring met schaalmodellen
verbouwen en hoe deze verlijmt moet worden. Heb wel het geduld er voor,dus wilde ik eens
een poging wagen en zo links en rechts om advies vragen.-Welke lijm ?
-Wordt de uitbouw verlijmt op blank metaal?
-Welke spuitlak ?– Tips welkom :thumbup
best is eerst de carresorie blank maken
is niet een hele dikke klusalle kunstof delen verwijderen
dan de rest een nacht in een bakje thinneruibouw kun je wlijmen met seconden lijm of industrie lijm
gewone bouwdozen lijm hecht slecht op metaaler bestaat van revel ook “bouwdozen plamuur”
hier kun je naadjes mee wegwerken
dan het geheel in de gewenste kleur spuitenheb zo al een aantal revel manta,s “400” gemaakt
ver voordat revel de 400 versie uitbracht ;)
:thumb19 februari 2012 om 13:05 #17992544weet iemand ook een adres voor de bestickering/belijning die je dan
nodig hebt te laten maken?19 februari 2012 om 13:17 #17992545AnoniemLid sinds:
1 January 1970je zou het via
http://www.ck-modellshop24.de/” onclick=”window.open(this.href);return false;kunnen proberen
of anders via
http://ulinowak.de/” onclick=”window.open(this.href);return false;
met beide bedrijfjes goede ervaringen :thumb
19 februari 2012 om 15:38 #17992546@louwe 16 klepper,
Bedankt voor je tips.
Dus je hoeft de lak niet te schuren,deze lost dus op in thinner.
Gebruik je een soort grondlak als basis en welk merk aflak
gebruik je dan?Spuit je met een airbrush spuit,of hoe gaat
dat in zijn werking?Zoek je bestickering voor TE bouwpakket?
Deze komt ook van CK-Motorsport design.20 februari 2012 om 15:39 #17992547Ik haal eerst het hele model uit elkaar tot ik een kale body over heb, deze ontdoe ik van z’n lak doormiddel
van verfafbijt van Sikkens. Dan kan ik eventuele aanpassingen doen aan het plaatwerk. Dan zet ik deze in
de primer, spuitbussen van AutoK (automaterialenzaak), dan haal ik eventuele oneffenheden weg door middel
van natschuren. En dan kan het geheel in kleur gespoten worden, dit laat ik dan weer op m’n werk doen (autoschade).
Als ik het zelf in kleur zet, gebruik ik spuitbussen met een “brede” sproeikop van Motip.Ben zelf bezig om een 1:18 Ascona B SR om te bouwen naar een Sport.
20 februari 2012 om 20:52 #17992548@ D-gek,
Zag dat ze van AutoK ook 2K in de spuitbus verkopen :thumbup
Zie net dat je niet ver van mij vandaan woond,zou je Ascona B
wel eens willen zien die je naar ‘sport’ uitvoering aan het ombouwen bent.
Misschien heb je nog meer tips waar ik rekening mee moet houden.22 februari 2012 om 22:58 #17992549Hierbij mijn toekomstige Sport..
De BBS-velgen worden vervangen door 13″ ATS Classic..
Omdat het 1.9 blokje wat minnetjes was, deze gewisseld tegen een 400-blokje. Misschien dat deze weer geruild
gaat worden tegen een 2.0e Ook al de einddemper geruild tegen die van de Manta 400.
Originele stoelen eruit, Recaro’s van een Manta B GTE erin. Toen kwam ik erachter dat de deuren niet meer dicht
gingen, omdat de deurbakken en -grepen tegen de stoelen aan kwamen. Dit opgelost door de bakken te verwijderen
en de deurgrepen naar voren te plaatsen (zaten zowiezo al belachelijk ver naar achter)
De onderdelen zijn inmiddels uit Duitsland gearriveerd..
De volgende stap is om het model eerst volledig van de lak te ontdoen, dankzij verfafbijt (geen geschuur voor mij :cool: )
Hierbij de replica van m’n eigen Manta 8)
Ik begon met een standaard witte Manta GT/E van Revell, deze jaren geleden eens blauw gespoten met ATS classic’s, getinte ruiten.
Maar slechte primer en lak gebruikt, want de lak liet los. Toen de 2de verbouwing gestart met als resultaat een replica van m’n Manta GSI.
Voorzien van een aluminum 400-blokje, spruitstuk, verdelerkap en bougiekabels zelf geknutseld..
Tussendemper ertussen uit gehaald en einddemper aangepast. Kuipstoelen en vloerbedekking aangebracht.
In de primer..portiersloten rondom verwijderd net als de sproeiers en antenne. Koplampen van een 400 model geplaatst.
En tot slot eindelijk in kleur gespoten en Manta GSI decals geplaatst.
Maar we kunnen wel eens wat afspreken, kunnen we wat ervaringen/tips delen.
23 maart 2012 om 15:58 #17992550ik heb ook wat projecten lopen voor intresse hier te vinden:
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=30230&start=80
heb nog veel meer plannen maar de centen zijn er helaas niet voor :cry -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.