Hoe te verwijderen achterdeur bekledings panelen

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Hoe te verwijderen achterdeur bekledings panelen

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Famempeters

Ik heb niet veel zin om uit te vinden wat al bedacht is !!!

weet iemand de simpelste weg om de achter deur bekleding los te maken raam slingertje heb ik zo,n plaat voor .

ik wil deze er af halen met het plakken van kleur raamfolie dan loopt dat netjes door onder het rubber van het open gaande raam of ik pak dit raam er ook uit ??? dat zie ik dan wel .

het gaat over een A Zafira up grade 2004.

alvast bedankt Bert

marcohgd

Met gevoel en veel liefde subtiel aantrekken ;)

midnight black
        Deelnemer

Is niet moeilijk, raamfolie heb ik bij mij ook gedaan, raam hoeft er zeker niet uit maar portierpaneel verwijderen is wel het beste.
          Zo even uit mijn hoofd:
          -3 schroeven onder de kaartenbak
          -1 schroef in handgreepbakje, onder rubber dopje
          -2 schroeven zitten achter deze greep
          -1 schroef achter de tweeter, de tweeter kun je er uit wippen met een schroevendraaier
          -1 schroef achter het asbakje, de asbak kun je er zo uit wippen
          – bij elektrische ramen: de schakelaar er uit wippen en stekker losnemen
          -bij handbediende ramen: omegaveertje achter de slinger loswippen en slinger er af trekken.
          -portierbekleding zit verder met een aantal kunststof pluggen vast: paneel van onderen naar boven voorzichtig los trekken.
          -de ramenlikker (rubber onder aan raam) zit vast aan het portierpaneel en hangt als het ware in de deur dus je moet het paneel als het helemaal los
          zit naar boven toe duwen om de rubber/paneel los te krijgen, dit kan soms goed vast zitten.
          Montage is alles in omgekeerde volgorde, succes!

Edit: Oja, de kabel van de portiergreep kun je er eenvoudig uitwippen maar om de ramen te folieen kun je die gerust laten zitten: je kunt het paneel dan op de grond zetten (mat van je mattenset eronder tegen het beschadigen)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.