Hoe radiokabel vervangen

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Hoe radiokabel vervangen

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    cedricdevuyst

Hallo allemaal,

Mijn radio ontvangst was de laatste tijd niet meer zo optimaal. Dus heb ik het deze middag eens bekeken…
      De koppeling tussen de radiokabel en mijn radio was zo goed als kapot dus heb ik die afgeknipt aan de radiokabel…
      Maar ik zag direct een probleem… de radiokabel is een draad met allemaal fijne draadjes rond een wit rubber en helemaal in het midden zit nog 1 zo’n fijn kabeltje…
      mijn vraag is nu hoe ik terug zo’n connecter voor op mijn radio kan aansluiten op die speciale radiokabel…
      hopelijk is hier een oplossing voor want zonder radio is het maar kut :puke
      groeten Cedric

total_recall

Lijkt het op deze draad?
        http://en.wikipedia.org/wiki/Coaxial_cable#/media/File:RG-59.jpg
        zo ja:

de eerste bedrading is hier in een lange streng gemaakt dat is handig als je deze aansluiting erop moet zetten:
        http://media.conrad.com/medias/global/ce/3000_3999/3700/3790/3797/379758_BB_00_FB.EPS_1000.jpg

EDIT: die lange streng kan ook voor een aparte aansluiting zijn:
        Waarschijnlijk heb je die niet..

einde EDIT

de middelste koperkabel leg je ook bloot, en als ik me niet vergist kun je deze met behulp van de draaisluiting (die je als eerste over de kabel moet doen).
        zo vastdraaien en heb je weer verbinding, met een beetje inzicht dan lukt het wel ;)
        de eerste koperdraad is de randaarde en de middelste voor de ontvangst (althans zo zou het theoretisch zijn maar ligt eraan hoe het aan de andere uiteinde is bevestigd.
        ik heb al eens anders meegemaakt :hmmz

cedricdevuyst

Het lijkt inderdaad op die eerste kabel.
          Heb in een andere topic gezien dat het eerste stuk van de antennekabel van de radio naar een knooppunt loopt aan de passagierskant. Ik heb dat knooppunt gevonden en daar je inderdaad de kabel losmaken en eventueel een nieuwe steken. Er is ook een kleinere kabel bij die denk ik hetzelfde is als de foto die je gepost hebt.

Ik denk dat het eenvoudigste een nieuwe kabel leggen is vanaf dat knooppunt.. het zal wel de wereld niet kosten denk ik :-)
          als ik zo’n nieuwe kabel koop hoop ik wel dat die connecties er al aan vasthangen want dat zou anders wel nog lastig kunnen worden :-/

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.