hoe motor(ruimte) reinigen

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD hoe motor(ruimte) reinigen

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Opel_Bjorn
    Deelnemer

Ik zou de motor(ruimte) van de Monza eens willen laten blinken terug. Door een geknapte koelslang van jaren geleden hangt er overal een roest kleur tegen het motorblok enzo, je kan het er afvegen en ziet het er weer mooi uit, maar je kan natuurlijk niet overal even goed bij. Ik heb ooit als eens geprobeerd om met de hogedrukreiniger erop te zitten maar dan had ik het probleem dat hij maar op 4 pote begon te draaien omdat de ontsteking nat werd. hebben jullie mss goeie tips om de motor(ruimte) weer mooi proper te krijgen? De motorruimte is gespote vorig jaar maar er hangt overal wat zand tegen. Laat maar weten

Anoniem

motor eerst even inwassen, daarna met de hogedrukspuit afspoelen :o

misschien wel handig om voor het schoonmaken/afspuiten de ontsteking
        inwikkelen in een plastic zak met een
        elastiek erom heen, nadien voor de zekerheid kapje
        met een haarföhn ff doorblazen. :afro

henkjan_80
        Deelnemer

Met de hogedruk spuit werkt wel goed, als het vooral zand en rotzooi is hoeft de druk helemaal niet zo hoog te zijn. Op ‘t werk hebben ze een instelbare hogedruk spuit dat is eigenlijk het mooiste. Als je met hoge druk gaat blazen heb je kans dat je ‘t in de stekkers spuit.

Ik zou voor het spuiten de ruimte even inspuiten met een reinigingsmiddel, even laten intrekken en meestal spuit je de rotzooi zo weg.
          Tip: rijd de motor eerst warm, dan verdampt het water het snelst en heb je minder last dat ie op 5 of minder poten loopt.
          Daarna even droogblazen met perslucht kan ook nooit kwaad

manta19sr

pak latex handschoentje en doe die onder je verdeelkap bijv.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.