Hoe moeten de parkeer sensoren werken bij astra h bj 2005?

Forumindex Forums Modellen Astra Hoe moeten de parkeer sensoren werken bij astra h bj 2005?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235264
    astra-gtc-freak
      Lid sinds:
      3 March 2010

      Hallo allemaal,

      Wie weet hoe de parkeer sensoren moeten werken bij een astra h van bj 2005.
      Ik heb namelijk afgelopen weekend de originele parkeer sensoren ingebouwd.
      In eerste instantie dacht ik dat het systeem nog helemaal niks deed omdat het aangemeld moest worden.
      Maar nu zetten ik de auto bij thuiskomst van m’n werk in de achteruit versnelling en begon er ineens tijdens het rijden een singaal voor uit het dashboard te piepen dat aangaf dat ik steets dichter bij een opstakel zat.
      Dus er werkt al wel iets!
      Maar volgens de handleiding van m’n astra zou er bij het inschakelen van de achteruit versnelling een pieptoen moeten klinken achter uit het hemel dat het systeem geactiveerd is en klaar is voor gebruik.
      Maar dat doet hij dus niet.
      En ook volgens de handleiding zou het geluidssignaal van het naderen van een opstakel ook van achteren moeten komen uit de luidspreker die ik in het hemel heb gemonteerd.
      En niet voor uit het dashboard.
      Oja en de knop om het systeem uit te schakellen doet ook nog niks!
      Is dit een kwestie van toch aanmelden met de tech-2 of heb ik iets verkeerd gedaan. (ps de parkeer module komt wel uit een astra van 2008 ik weet niet of die anders werken dan die van 2005)

      #17849937
      jelmer_astra
        Lid sinds:
        25 June 2006

        Meldt de parkeersensoren eerst maar is aan met de Tech2 of Opcom.

        #17849938
        GTS Power
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 May 2008

          Die knop is toch voor de pdc van de voorkant?

          #17849939
          astra-gtc-freak
            Lid sinds:
            3 March 2010

            [rquote=1908933&tid=145910&author=GTS Power]Die knop is toch voor de pdc van de voorkant?[/rquote]

            Nee die knop is bij de astra om de pdc aan de achterzijde uit te zetten.
            Bij een zafira en vectra weet ik het niet omdat die af fabriek ook voor pdc hebben.
            Maar dat heeft de astra h niet.
            Wat me ook opgevallen is dat de pieptoon pas vrij laat aangeeft dat er een opstakel in de buurt is. (pieptoon begint pas bij minder dan een meter van het opstakel)
            Maar dinsdag ga ik naar de opel-garage en dan gaan ze de boel aanmelden ben benieuwd of ze het voorelkaar krijgen ze waren niet zo happig om er aan te beginnen.

            #17849940
            jarno29-01
              Lid sinds:
              2 June 2008

              bij mij komt de piep ook gewoon uit me dash dus lijkt me dat die al werkt

              en mijne maakt ook geen piep als ik hem in ze achteruit zet

              #17849941
              red-bull
                Lid sinds:
                30 June 2004

                logisch dat ze er niet zo happig op zijn …..

                ze willen het liever zelf inbouwen en jou een dikke rekening geven.

                mvrg Rob

                #17849942
                Spacejam
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 November 2006

                  Het probleem is meestal dat ze niet met de tech2 om kunnen gaan en het meestal niet voor elkaar krijgen….

                  #17849943
                  astra-gtc-freak
                    Lid sinds:
                    3 March 2010

                    [rquote=1909528&tid=145910&author=jarno29-01]bij mij komt de piep ook gewoon uit me dash dus lijkt me dat die al werkt

                    en mijne maakt ook geen piep als ik hem in ze achteruit zet[/rquote]

                    Oke en van welk bouwjaar is jou auto dan?
                    Want ik heb het vermoede gekregen dat de eerste astra h modellen via het hemel een piepje geven.
                    En de latere modellen ongeveer 2007 via het dashboard.
                    Mijn pdc modulen is van 2008 en mijn astra van bj 2005.

                    #17849944
                    astra-gtc-freak
                      Lid sinds:
                      3 March 2010

                      [rquote=1909562&tid=145910&author=Spacejam]Het probleem is meestal dat ze niet met de tech2 om kunnen gaan en het meestal niet voor elkaar krijgen….[/rquote]

                      Het eerst wat ze zijde toen ik er mee wilde beginnen dat het niet achteraf ingebouwd kon worden.
                      En nu vragen ze heb je wel alles goed aan gesloten op de canbus?
                      Nou die bedrading zat al origineel in m’n kabel boom had alleen nog een kabelboom nodig voor de sensoren en die heb ik op de sloop gehaald.
                      Volgens mij is het gewoon een kwestie van de juiste software update in de pdc module en aan melden in het instumentenpaneel en dan zou het gewoon moeten werken zoals staat beschreven in de handleiding van de auto.

                      #17849945
                      jwvanyperen
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        13 April 2008

                        Michel,

                        Ik ben even proefondervindelijk bezig geweest en hier zijn mijn bevindingen.
                        Als ik hem in de achteruit zet dan:
                        gaat het lampje op de knop aan.. verder geen geluid
                        komt er iemand in de buurt van de achterzijde maar ook ca 45 graden schuinachter gaat het geluid geven.
                        Dat komt ergens onder het dashboard vandaan, als ik zo in moet schatten ergens naar beneden in het verlengde/richting van de stuurstang.
                        druk ik op de knop dan stopt het geluid

                        #17849946
                        astra-gtc-freak
                          Lid sinds:
                          3 March 2010

                          Hoi Jan,

                          Dank je voor de info.
                          Weet jij ook ongeveer vanaf welke afstand ze beginnen met de piepen?
                          Bij mij ongeveer als ik nog zo’n 120cm tot 100cm van een opstakel af ben, ik zelf vind dit pas vrij laat.
                          Ik ben er ook achter gekomen dat de astra’s tm 2007 het peipje uit de hemel vandaan komt en de modellen naar 2007 uit het instrumentenpaneel.

                          #17849947
                          jwvanyperen
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            13 April 2008

                            Is goed kon dat vanavond niet meer precies opmeten want mijn vrouw kwam thuis en die wagen staat er ( te dicht ) achter op de oprit.
                            Maar heb al met mijn zoon afgesproken dat we het morgen op allebei onze auto’s gaan opmeten met meetlint hahaha je moet je maar vervelen

                            #17849948
                            jwvanyperen
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              13 April 2008

                              Nou michel we hebben lopen meten hoor de buren keken wel wat vreemd .:wtf
                              Maar ik zal het proberen een beetje begrijpelijk op te schrijven.

                              bij actie 1
                              loop ik recht op het midden de achterkant van de auto af:
                              bij ca 95 cm de eerste piep gaat steeds sneller tot ca 35cm dan is ie constant.

                              bij actie 2
                              Loop ik schuin (45gr) naar de achterkant dan gaat ie bij ca 75cm piepen tot ca 30cm dan constant

                              Bij actie 3
                              Loop ik langs de auto ( ca 30cm) naar achter gaat ie piepen als ik net de bumper passeer en word de piep al snel constant. logisch want dan kom ik bij het ount van actie 2 hahaha

                              nou doe er je voordeel mee en ik zou ook niet weten waar de knop op dash anders voor dient dan de (soms) hinderlijke piep uit te zetten. maar die vraag was weer in het andere topic
                              ik raak een beetje de weg kwijt met al die pds’s haha
                              -offtopic dachten de buren ook toen we aan het meten waren :jerry

                              #17849949
                              astra-gtc-freak
                                Lid sinds:
                                3 March 2010

                                Haha ja jan dat denken mijn buren ook wel eens van mij gaat het nog wel goed met die jongen:hmmz
                                Maar ze zijn er ondertussen wel aan gewent dat ik zo af en toe met m’n wagen aan het klooien ben.
                                Maar wel altijd mij erbij roepen als ze zelf problemen hebben met hun wagen of ik dan weet wat het kan zijn;)
                                Maar de sensoren ik had zelf het idee dat ze aan de laten kant begonnen met piepen maar dat is dus niet zo.
                                Dan weet ik nu dat ze het goed doen dinsdag ga ik in uden nog ff naar de opel om het te laten aanmelden in het instrumenten paneel en dan is alles weer dik voorelkaar.
                                En ja in het andere topic zijn ze ook vol op bezig met de pdc’s
                                maar dat is ook niet zo gek want vooral een gtc is echt een ramp om mee terug uit te zetten je ziet bijna niks naar achteren toe.
                                Het enige wat ik nu nog fijn zou vinden dat is dat de buiten spiegels naar beneden draaien om te kunnen zien hoe ver je nog van de stoeprand zit maar dat kan dus niet met een astra helaas:(

                                #17849950
                                jwvanyperen
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  13 April 2008

                                  Nee dat zou een goeie zijn van die spiegels. Maar mijn passagierspiegel staat standaard ech wel richting stoep hoor :o.

                                  En ja ik had hiervoor een GTC ( ingeruild op deze ) daar zat het ook op maar zelfs met de pdc wilde mijn vrouw er niet (graag mee rijden. Daarom was ie ook nog zo mooi hahaaha

                                  #17849951
                                  astra-gtc-freak
                                    Lid sinds:
                                    3 March 2010

                                    Zo vandaag bij de opel dealer geweest om m’n parkeer sensoren ta laten aan melden:(
                                    Maar helaas ze zijn er niet uitgekomen maar wel ruim 52,-euro kwijt.
                                    Ze hebben in div onderdelen/modules de functie parkeerhulp op aanwezig gezet maar geen resultaat.
                                    Met als gevolg dat het nu nog steeds niet werkt zo als het zou moeten werken!
                                    Is er misschien hier iemand die me daarmee kan helpen om het wel goed werkend te krijgen?
                                    Zie jullie reactie graag tegemoet.

                                    #17849952
                                    jwvanyperen
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      13 April 2008

                                      Das balen :thumbdown
                                      Zou zo iets met een opcom of tech na te kijken zijn?
                                      Ik bedoel eigenlijk kijken hoe alles staat bij een vec waar het wel werkt.

                                      #17849953
                                      astra-gtc-freak
                                        Lid sinds:
                                        3 March 2010

                                        Ja ik weet niet of het bij een vectra het zelfde is denk het haast niet ze hadden het over een of andere software code die niet klopte maar ik had het idee dat ze niet wisten hoe het moest.
                                        Maar volgens mij hebben ze iets niet goed geprogrammeerd in het instrumentenpaneel.
                                        Ik heb simaan hier op hef forum al een berichtje gestuurd denk haast wel dat hij weet hoe het moet.
                                        Hij heeft het met zijn vectra geloof ik ook gedaan dus ff wachten op een reactie van hem.
                                        En als iemand anders het hier op het forum weet of wil proberen dan hoor ik het graag.
                                        Want om bij de opel maar wat te laten proberen voor 52,-euro per half uur vind ik wel erg veel.

                                        #17849954
                                        jwvanyperen
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          13 April 2008

                                          Was ff te snel met vec zat in andere post over een vec
                                          Op mijn auto mag de tech ook hoor
                                          weet nie of TT zelfde waardes heeft als GTC

                                          #17849955
                                          Spacejam
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            21 November 2006

                                            [rquote=1912683&tid=145910&author=astra-gtc-freak]Ja ik weet niet of het bij een vectra het zelfde is denk het haast niet ze hadden het over een of andere software code die niet klopte maar ik had het idee dat ze niet wisten hoe het moest.
                                            Maar volgens mij hebben ze iets niet goed geprogrammeerd in het instrumentenpaneel.
                                            Ik heb simaan hier op hef forum al een berichtje gestuurd denk haast wel dat hij weet hoe het moet.
                                            Hij heeft het met zijn vectra geloof ik ook gedaan dus ff wachten op een reactie van hem.
                                            En als iemand anders het hier op het forum weet of wil proberen dan hoor ik het graag.
                                            Want om bij de opel maar wat te laten proberen voor 52,-euro per half uur vind ik wel erg veel.[/rquote]

                                            koop een op-com voor 30euro en ga het lekker zelf eens proberen :P.

                                            Dan heb je er in de toekomst ook nog wat aan.

                                            #17849956
                                            opel-mark
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              6 March 2011

                                              Waar koop je zo’n opcom ?

                                              #17849957
                                              astra-gtc-freak
                                                Lid sinds:
                                                3 March 2010

                                                [rquote=1912748&tid=145910&author=Spacejam][rquote=1912683&tid=145910&author=astra-gtc-freak]Ja ik weet niet of het bij een vectra het zelfde is denk het haast niet ze hadden het over een of andere software code die niet klopte maar ik had het idee dat ze niet wisten hoe het moest.
                                                Maar volgens mij hebben ze iets niet goed geprogrammeerd in het instrumentenpaneel.
                                                Ik heb simaan hier op hef forum al een berichtje gestuurd denk haast wel dat hij weet hoe het moet.
                                                Hij heeft het met zijn vectra geloof ik ook gedaan dus ff wachten op een reactie van hem.
                                                En als iemand anders het hier op het forum weet of wil proberen dan hoor ik het graag.
                                                Want om bij de opel maar wat te laten proberen voor 52,-euro per half uur vind ik wel erg veel.[/rquote]

                                                koop een op-com voor 30euro en ga het lekker zelf eens proberen :P.

                                                Dan heb je er in de toekomst ook nog wat aan. [/rquote]

                                                Ja dat klopt maar ik zou niet weten hoe je er mee moet programmeren.
                                                Ze hadden het bij de opel over dat er een indexcode niet werkte maar hoe of wat weet ik ook niet.
                                                Maar wel triest dat ze bij een dealer niet weten hoe ze parkeersensoren moeten aanmelden.
                                                Lijkt mij niet moeilijker dan een trekhaak aanmelden maar goed ik kan het natuurlijk ook helemaal mis hebben.

                                                PS als hier iemand is die het wel weet hoor ik het graag.

                                                #17849958
                                                Spacejam
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  21 November 2006

                                                  Volgens mij hoef je voor pdc helemaal geen code indexen aan te passen.

                                                  #17849959
                                                  astra-gtc-freak
                                                    Lid sinds:
                                                    3 March 2010

                                                    Volgens het schema in tis zijn de pdc-knop en het instrumentenpaneel met twee draden verbonden groen/bruin en grijs/groen en deze zitten aan de kant van de schakelaar op pin 7 en 16 en aan de kant van het instrumentenpaneel op pin 12 en 31.
                                                    Dit heb ik in mijn astra nagekeken en dat is allemaal aangesloten dus daar kan het niet in zitten.
                                                    En kwa programeren ik heb er bij gestaan ze hebben de pdc-module in de ehu rec cim en ipc op aanwezig gezet.
                                                    Voor de rest konde ze niks meer bedenken als dat de code index niet goed was.:(

                                                    #17849960
                                                    jelmer_astra
                                                      Lid sinds:
                                                      25 June 2006

                                                      Ik zal vanavond wel even voor je kijken met de op-com in mijn gtc. Laat je nog wel even weten of ik iets heb gevonden.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.