hoe moet dat??

Forumindex Forums Modellen Kadett hoe moet dat??

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    knootje

ik heb pas geleden mijn cilinderkop eraf gehaald bij mijn 20 seh en in mijn enthousiasme vergeten op te schrijven waar welke bougie op de verdeler wordt aangesloten. en kan dit ook niet ergens terug vinden. kan iemand mij helpen??

met vriendelijke groet, maurice

schuitje

de ontstekings volgorde is vaak bij duitse auto’s 1-3-4-2. 1 is de eerste cilinder vanaf de distributie gezien.
        als het goed is staat er in het verdeler huis een streepje en op je rotor ook. zet deze op elkaar en dan is de bougie bij het streepje 1. en dan loop je ze na volgens de 1-3-4-2 volgorde.

althans dat is zo bij oudere opels. ik weet niet of dat bij een seh ook zo is.

veel succes

groetjes erwin

CommoCruiser
        Deelnemer

Klopt helemaal, schuitje !
          En de rotor draait als het goed is linksom als je er bovenop kijkt (over de accu heen, zeg maar)

knootje

oke bedankt.
            nu zou het wel moeten lukken.

groeten

ps. het is gelukt loopt als een trein dat ding. blokje had ik uit mekaar gehaald en getuned en dat is goed gelukt nu nog op de testbank. nogmaals bedankt

Sicco

origineel gepost door knootje
              oke bedankt.
              nu zou het wel moeten lukken.

groeten

ps. het is gelukt loopt als een trein dat ding. blokje had ik uit mekaar gehaald en getuned en dat is goed gelukt nu nog op de testbank. nogmaals bedankt

En dan blijf je steken op bougievolgorde:o

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.