Forumindex › Forums › Modellen › Astra › hoe maak jij je astra winterklaar??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 november 2011 om 13:15 #17890797
@NL-Kevin wrote:
een vraag over die wax die jullie aanbrengen.
dat is gewoon makkelijk te verwijderen en laat geen rare vlekken achter ofzo?Dat is (mits dun aangebracht) prima te verwijderen. Als je vlekken krijgt (vette wazen) dan heb je veel te veel product gebruikt.
Als je teveel wax gebruikt hard alleen de bovenste laag uit en zal de laag die op je lak licht en eigenlijk de bescherming moet bieden niet uitharden waardoor je deze er zo weer afveegt.Voor het aanbrengen van de wax eerst alle oude waxlagen verwijderen.
@RISL wrote:
Ik heb niet geclayed.
Ik heb zo’n driestappenset van Meguiars. Je moet dan eerst je auto wassen en zemen en dan stap 1 is lakcleaner (kleine swirls, teer, oude wax e.d.) verwijderen, stap 2 = polijstmiddel (daar gaan dus kleine krasjes mee weg) en dan canubawas om de lak af te sluiten. En dan nog uitpoetsen.Clayen is absoluut een must ! Je gaat nu wax aanbrengen op een niet schone ondergrond ?
Zemen is overigens een van de grootste oorzaken mbt het krijgen van swirls : direct in de brand steken dat ding !
Een paint cleaner reinigt de lak en zal geen swirls verwijderen. Het polijstmiddel zal lichte swirls wel verwijderen afhankelijk van de hardheid van je lak. Krasjes zul je er met deze polish niet gaan uitkrijgen.@RISL wrote:
Ik heb wel een poetsmachine, maar die is niet excentrische en daar krijg je dus swirls van.
Swirls krijg je niet van een poetsmachine, die krijg je vooral door verkeerd wassen en drogen.
De poetsmachine die jij hebt is een roterende machine welke in 95% van de gevallen hologrammen zal veroorzaken.20 november 2011 om 13:22 #17890747zo!
onzin ook ff de wereld uitgeholpen :thumb
20 november 2011 om 14:01 #17890798Onzin wil ik het niet noemen, kan ook onwetendheid zijn ?
20 november 2011 om 14:04 #17890799Is mijn vorig bericht nu verwijderd, of gewoon niet aangekomen?
Mijn vraag: als je niet mag zemen, hoe maak jij je auto dan droog?
Groetjes.
20 november 2011 om 14:08 #17890800Ik heb de zomervelgen gisteren opgeslagen en ze vandaag netjes opgestapeld in zakken, maar ik vroeg me nog af of het verstandig is om ze leeg te laten lopen of op een lage druk te zetten?
Iemand enig idee? M’n duikflessen sla ik ‘s winters op met druk om oxidatie te voorkomen, zit dat ook zo met LMM velgen?20 november 2011 om 14:50 #17890801@kwuyts wrote:
Is mijn vorig bericht nu verwijderd, of gewoon niet aangekomen?
Mijn vraag: als je niet mag zemen, hoe maak jij je auto dan droog?
Groetjes.
Door hem droog af te spoelen (zal eens kijken of ik daar een filmpje van kan maken) en /of door een microvezeldroog doek te gebruiken.
20 november 2011 om 19:14 #17890802tja, wassen, polijsten, ik houd mijn auto boven gemiddeld bij van rijdend nederland.
1 keer per jaar gaat er een clay overheen.
3 keer per jaar waxen. en dat gaat prima zo.
verder met de hand wassen.dat mensen er dagen mee bezig zijn zie ik als onzin. ik rijd 25.000 per jaar, in weer en wind. de meeste hebben veel bredere banden/velgen waardoor je je auto niet schoon kan houden. vooral in de regen is de auto zo vies.
je heb last van steenslag (ontkom je niet aan) je auto kan je onmogelijk goed bijhouden. of je meot orgineel rijden. met 500km per jaar met een garage.20 november 2011 om 19:23 #17890803@RISL wrote:
Ik heb de zomervelgen gisteren opgeslagen en ze vandaag netjes opgestapeld in zakken, maar ik vroeg me nog af of het verstandig is om ze leeg te laten lopen of op een lage druk te zetten?
Iemand enig idee? M’n duikflessen sla ik ‘s winters op met druk om oxidatie te voorkomen, zit dat ook zo met LMM velgen?Ik leg ze gewoon opgepompt zo onder de auto vandaan weg. Niks speciaals.
20 november 2011 om 20:25 #17890804@robert_corsa wrote:
dat mensen er dagen mee bezig zijn zie ik als onzin. ik rijd 25.000 per jaar, in weer en wind. de meeste hebben veel bredere banden/velgen waardoor je je auto niet schoon kan houden. vooral in de regen is de auto zo vies.
je heb last van steenslag (ontkom je niet aan) je auto kan je onmogelijk goed bijhouden. of je meot orgineel rijden. met 500km per jaar met een garage.Wat een ongelofelijke onzin zeg :wtf
Wij rijden een 35 tot 40.000km per jaar, onze auto staat ook altijd buiten op een parkeerplaats van een supermarkt en school, wij rijden niet met de standaard velgen, en wassen de auto ook maar 1x week (half uurtje werk).
Echt poetsen doen we 4x er jaar (en inderdaad zijn we daar dan 2 dagen mee bezig want als je iets doet moet je het goed doen).Toch staat onze Astra er altijd schoon en swirlvrij bij (en dat deed onze verbouwde Astra G ook altijd).
Steenslag is gewoon een neveneffect van te dicht op je voorganger rijden.Met de bedrijfswagen (staat ook altijd buiten) rijdt ik een 60.000km per jaar (heel veel snelweg) en ook die wordt wekelijks gewassen (half uur werk) en is ook swirl en nagenoeg steenslag vrij.
20 november 2011 om 20:50 #17890805Auto vorige week helemaal in de wax gezet en nu alweer smerig door stof of andere zooi, smorgens veel condens op de auto, geen pretje in ieder geval.
21 november 2011 om 09:50 #17890806Winter banden gemonteerd!
Anti vries moet er nog in en Ik kan dr weer tegen aan.24 november 2011 om 11:30 #17890807@Juffer1 wrote:
Clayen is absoluut een must ! Je gaat nu wax aanbrengen op een niet schone ondergrond ?
Zemen is overigens een van de grootste oorzaken mbt het krijgen van swirls : direct in de brand steken dat ding !
Een paint cleaner reinigt de lak en zal geen swirls verwijderen. Het polijstmiddel zal lichte swirls wel verwijderen afhankelijk van de hardheid van je lak. Krasjes zul je er met deze polish niet gaan uitkrijgen.Ik heb toch met de paintcleaner de ondergrond schoongemaakt, is dat niet genoeg? Zemen doe ik trouwens in rechte banden, dus daar kunnen dan toch geen swirls van komen? Hoe droog jij je auto dan zonder dat er van die kalkdruppels opkomen? Ik weet niet wat je bedoelt met droogspoelen?
Daarnaast heb ik best veel krasjes al weggepoetst met dat polijstmiddel, maar wat zou jij me aanraden voor kleine krasjes dan?@Juffer1 wrote:
Swirls krijg je niet van een poetsmachine, die krijg je vooral door verkeerd wassen en drogen.
De poetsmachine die jij hebt is een roterende machine welke in 95% van de gevallen hologrammen zal veroorzaken.Hologrammen in de autolak? Ik denk dat ik die dan wel bedoel, maar kun je me dan het verschil uitleggen tussen een swirl en een hologram? Ik ken hologrammen alleen uit bankbiljetten. Ik dacht dat een swirl zo’n spinnenweb in de lak was? Ik dacht dat ze ontstonden door de poetsmachine, maar ik was de auto dus verkeerd. Ik draai echter nooit rondjes, altijd in banen over de auto?
Ik wil hier graag meer over leren, dus ik hoop dat je m’n vragen kunt beantwoorden.
@waltwalt500 wrote:
zo!
onzin ook ff de wereld uitgeholpen :thumb
Ja, en daar heb jij weer eens niets aan bijgedragen!
24 november 2011 om 12:45 #17890808@RISL wrote:
En rubbers invetten? Ik dacht juist talkpoeder erop?
Ik was de Astra wat regelmatiger met shampoo, en heb de deur-rubbers lichtjes
in de vaseline gezet. Vaseline met een klein kwastje aanbrengen, daarna met een puisvrije
doek uitwrijven.24 november 2011 om 14:28 #17890809@RISL wrote:
Ik heb toch met de paintcleaner de ondergrond schoongemaakt, is dat niet genoeg? Zemen doe ik trouwens in rechte banden, dus daar kunnen dan toch geen swirls van komen? Hoe droog jij je auto dan zonder dat er van die kalkdruppels opkomen? Ik weet niet wat je bedoelt met droogspoelen?
Daarnaast heb ik best veel krasjes al weggepoetst met dat polijstmiddel, maar wat zou jij me aanraden voor kleine krasjes dan?Een paint cleaner reinigt idd de lak, maar doet dat in de porien. Clay reinigt de oppervlakte van de lak.
Ook van rechte banen krijg je swirls : raar maar waar. Nadeel van een zeem is dat deze te stroef over de lak gaat waardoor je frictie veroorzaakt.
Allerbeste manier is droogspoelen en dan met een microvezel droogdoek de auto afnemen, evtentueel in combinatie met een detailerspray.Zaterdag heb ik een zwarte GTC op het (poets)programma staan, ik zal daar proberen een verslag van te maken en door middel van wat foto’s en filmpjes eea uit te leggen. Dit zal ik dan in het poetsgedeelte posten op dit forum.
@RISL wrote:
Hologrammen in de autolak? Ik denk dat ik die dan wel bedoel, maar kun je me dan het verschil uitleggen tussen een swirl en een hologram? Ik ken hologrammen alleen uit bankbiljetten. Ik dacht dat een swirl zo’n spinnenweb in de lak was? Ik dacht dat ze ontstonden door de poetsmachine, maar ik was de auto dus verkeerd. Ik draai echter nooit rondjes, altijd in banen over de auto?
Een swirl :
Een hologram :
Een swirl komt door aanraking met de lak, een hologram door te zwaar polijsten met in 99% gevallen een rotary
24 november 2011 om 14:41 #17890810Hey, bedankt voor je uitleg. Hologrammen heb ik op mijn auto nog niet gezien, wel heel kleine swirls, met name op de deur die twee jaar geleden gespoten is.
Ik ben erg benieuwd naar je verslag, met name naar het clayen en droogspoelen.De paint cleaner drukt het vuil dus in de poriën van de lak, dat wist ik ook niet.
Ik krijg regelmatig een complimentje dat m’n auto zo blinkt en schoon is, maar ik wil de lak nog beter laten uitkomen.
Helaas is m’n auto ook regelmatig erg smerig en ik was de auto dus erg vaak. Als ik door beter wassen krasjes en swirls kan voorkomen, dan wil ik dat graag weten.24 november 2011 om 17:06 #17890811Sorry , maar ik begrijp nog steeds niet wat er wordt bedoelt met “droogspoelen” :jerry
Groetjes.
24 november 2011 om 17:29 #17890812Ik ook niet, maar we gaan het vanzelf lezen in zijn verslag.
24 november 2011 om 17:37 #17890813@Juffer1 wrote:
Door hem droog af te spoelen (zal eens kijken of ik daar een filmpje van kan maken) en /of door een microvezeldroog doek te gebruiken.
Ik had op deze post speciaal niet gereageerd omdat ik dacht dat je ermee aan het lachen was :jerry
Ik ben al benieuwd naar je verslag :DGroetjes.
24 november 2011 om 17:59 #17890814@kwuyts wrote:
Sorry , maar ik begrijp nog steeds niet wat er wordt bedoelt met “droogspoelen” :jerry
Groetjes.
Ik vermoedt dat er eigenlijk word bedoeld; “vlekvrij afspoelen”.
Dit word gedaan met osmose water, en men zegt dan dat je de auto niet droog hoeft te zemen.24 november 2011 om 19:52 #17890815Nee, bedoel echt droogspoelen..
Osmose water levert alleen maar vage vlekken op…Door op de juiste manier je auto af te spoelen is deze al voor zeker 3/4 droog wat uiteraard weer scheelt met afdrogen en dus ook de kans op swirls met 75% verkleint
24 november 2011 om 20:05 #17890816Heb wel een filmpje gevonden: http://www.dumpert.nl/mediabase/456421/68db451e/auto_droogspoelen_met_water.html
Eigenlijk dus gewoon een hele bak water er overheen en even wachten?
Ik was de auto altijd met de hogedrukspuit en dat droogt ook snel. Op mijn kleur zie je geen kalkdruppels, maar ze zullen er vast zitten. Zal het de volgende keer zo eens proberen.24 november 2011 om 20:21 #17890817Ik heb ook nooit kalkdruppels, maar ik zeem dan ook tot de wagen helemaal droog is :thumb
Ik begrijp trouwens niet wat er zo fout is aan zemen, ik heb nooit last van die swirls o.i.d.Gewoon met proper water (geen zeep of zeep resten erin) zemen, en je zeemvel voldoende uitspoelen.
Groetjes.
26 november 2011 om 15:30 #17890818Heb het verslag hier neergezet, incl een filmpje :
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.