Hoe maak je dashboardkastje los Zafira B?

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Hoe maak je dashboardkastje los Zafira B?

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Zafira2.2
    Deelnemer

Weet iemand hoe je het dashboardkastje in een Zafira B er in zijn geheel uithaald?

Alvast bedankt!

GRSBK

Ben je op zoek naar je interieurfilter.

Als ik me niet vergis kun je de stang die het deksel tot een bepaalde hoek los houdt los klikken of schroeven,
        Ik zal even zoeken maar volgens mij is hier op t forum een how to dote vinden

Fearless
        Deelnemer

Heb je je dashboardkastje al wel eens bekeken? (denk het haast niet want anders open je er geen topic voor)
          Je ziet de schroefjes zo zitten..
          De plaat die er onder zit moet er ook even af….dan zie je ook de onderste schroefjes zitten.

stefanDTI

Uit m’n hoofd zijn het 4 torx schroeven die je los moet draaien en dan pak je het kastje er zou uit.

Let wel op dat de kabel van lampje er wel af haalt bij het eruit pakken…

Zafira2.2
            Deelnemer

@ Fearless – Ik heb wel degelijk gekeken en heb de twee torx schroeven eruit gedraaid maar geen beweging. Nu kan ik zelf verder gaan rotzooien maar kan ook de vraag hier stellen omdat het wiel hier vast wel eens uitgevonden is. Vandaar de vraag..

@ Stefan – Bedankt voor de tip. Zal even kijken.

vfrmarcel
              Deelnemer

Als ik me goed herinner
                Eerst onder plaat loshalen , dit deel zit ook vast (aan een stuk) links naast je voeten van de bijrijder
                3 of 2 torx aan de onderkant en 4 aan de voorkant van dashboardkastje
                ,draad los maken en de kast kan eruit
                Je moet ook je kachelbuis losmaken en dan kan bij het filter , let op kleine metalen klemmetjes )raak je snel kwijt
                let op de richting van het filter , staat pijl op

bert.
                Deelnemer

Het zijn 2 torx-schroeven bovenaan en 2 gew.schroeven bijna onderaan de zijkant v.h. dashboard-kastje. De onderplaat verwijderen, dan kan het kastje naar je toe worden getrokken en net voordat ie afbreekt dien je de kabel v.d. verlichting los te trekken. Maar bij mijn nieuwe interieur-filter zat óók ‘n handleiding in de doos. Daar staat met foto’s en al aangegeven hoe en wat je allemaal moet loshalen.
                  Kost je ongev. 20 minuten, ik vond het ‘n klus om het filter er recht/netjes weer in te krijgen.
                  Succes ermee.

Zafira2.2
                  Deelnemer

Bedankt, ik ga ermee aan de slag. Ik hoef geen filter te vervangen. Ik krijg binnenkort mijn nieuw navigatie en wil zaken mooi wegwerken, bedrading naar achter leggen tbv achteruitrijcamera die er ooit komt. Hiervoor heb ik ruimte nodig.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.