Forumindex › Forums › Modellen › Astra › hoe maak ik bij een Astra H station een 12V contactdoos acht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 februari 2011 om 11:22 #17233483
Hallo allemaal,
ben sinds afgelopen donderdag de bezitter van een Opel Astra H station 1.7 CDTI! We gaan van het zomer naar Frankrijk en toen de vorige (Renault Lagune uit 2001) voor de zoveelste keer bij de garage stond waren we het zat! Daar willen we op vakantie niet mee langs de kant van de weg komen te staan!
Dus…gezocht..en gevonden: Opel Astra station uit juni 2006!
Mooie bak! Rijd lekker maar ik mis de motortemperatuur aanduiding en een digitale weergave van de cruisecontrol setting! Maar daar valt mee te leven! :DWat ik ook nog mis is een paar 12V aansluitingen voor op de achterbank (moet de DVD schermpjes nu op de 12V aansluiten voor de versnellingspook) en in de kofferruimte. Nu ben ik zelf erg handig en wil graag zelf deze aansluitingen maken, maar ik wil ook niets stuk maken.
Kan iemand mij vertellen hoe ik de omkapping van de handrem losmaak en verwijder? Of kan ik ergens een complete de-/montage handleiding vinden waar ik alles zelf in kan opzoeken?Ik wil 2 12V aansluitingen naast elkaar maken verlengt vanuit de 12V contactdoos net voor de pook. Kan dat trouwens wel?
Ik wil er nl. 2 zodat mijn jongens daar straks de gameconsoles van stroom mee kunnen voorzien. Of moet ik het i.v.m. het max. aan Amperes direct van de accu afhalen?Met vriendelijke groeten en alvast bedankt voor jullie reactie(s),
Mike28 februari 2011 om 12:38 #17826364Hallo Mike,
als eerste welkom op het forum!
We zien graag wat foto’s voorbij komen van de station.
Ik heb er zelf ook een. Deze is van oktober 2004 en heeft rechts in de kofferbak wel de aansluiting zitten. Er zit een dopje op. Heb je dat wellicht over het hoofd gezien of heb je er echt geen?
Ik kan me voorstellen dat je er geen hebt want opel kan ik meestal niet zo goed volgen met de accessoires die ze in de auto zetten.greetz X.otic
28 februari 2011 om 13:02 #17826365Hoi X.otic,
Bedankt voor je welkom! :D
Ik zal binnenkort wat foto’s schieten van onze Astra.
Ik zal vanavond bij het naar huis gaan ff achterin de kofferbak loeren of ik het dopje kan vinden.Maar dan zou ik er alsnog 2 in de middenconsole, achter de handrem willen hebben. Ik heb bij de automat al verschillende uitvoeringen gevonden (opbouw en inbouw). En mijn voorkeur gaat toch zeker uit naar inbouw. Weet nl. zeker dat wanneer ik ze op de achterzijde van de handrem ombouw schroef, ze door mijn jongens een keer kapotgetrapt worden!
Greetz Mike
Edit 1: Heb ff snel gekeken…kan in de gehele auto maar 1 contactdoos voor 12V vinden! Heb met mijn mobiel een foto gemaakt met waar ik de 2 aansluitingen graag zou willen hebben. Maar die is nog onderweg van mijn mobiel naar mijn mailadres:D Volgt wanneer hij binnen is.
Mike
Edit 2: De foto van waar ik de 2x 12V aansluiting graag zou willen hebben.[img]
28 februari 2011 om 19:06 #17826366Hier heb je wel wat aan denk ik :Linkje
Ik wil er zelf ook één in de middenconsole aan de achterkant en in de achterbak, maar ik heb een GTC en hoogstwaarschijnlijk ligt die aansluiting er bij mij niet helaas…
28 februari 2011 om 19:11 #17826367die plek op de foto heb ik hem zelf ingebouwd en achterin links heb ik er ook een in gebouwd.
trouwens rechts heb ik er ook geen een gevonden,maar moet ook toegeven dat ik niet gezocht hebt, links was voor mij het makkelijks om te maken ,want daar zit de zekeringen kast.
suc6 met inbouwen
greetz
Marcel
28 februari 2011 om 19:13 #17826368[rquote=1880342&tid=143628&author=chopperbob]die plek op de foto heb ik hem zelf ingebouwd[/rquote]
In de middenconsole bedoel je? Of de achterbak?
28 februari 2011 om 19:20 #17826369[rquote=1880345&tid=143628&author=Atema][rquote=1880342&tid=143628&author=chopperbob]die plek op de foto heb ik hem zelf ingebouwd[/rquote]
In de middenconsole bedoel je? Of de achterbak?[/rquote
Beide zelf er in gebouwd.
is niet zo erg moeilijk
de 12 volt aansluiting die bij de asbak zit heb ik verlengd naar het middenconsole(bij die 2 pijlen op de foto) deze is 12 volt constant.de plug bij de asbak ,heb ik een geschakelde 12 volt van gemaakt, voor mijn telefoonhouder/lader.
en links achterin heb ik een constante 12 volt ingebouwd.
greetz
Marcel
28 februari 2011 om 19:43 #17826370je kunt hem zonder problemen van je 12v aansteker voor af halen, die zit niet in het can bus systheem.
ik heb er ook een in de handrem console gemaakt, voor de dvd speler voor de kids.
pak een inbouw, die kun je er bijna niet uit trappen.
er word bij mij ook nogal door de wagen geklomen.groeten.
28 februari 2011 om 19:49 #17826371Ja inderdaad… Daar zit m’n Parrot ook op aangesloten.
Thanks
Ga het maar eens op m’n lijstje zetten…1 maart 2011 om 06:45 #17826372:o WOW!! Bedankt voor jullie input!
Bedankt voor het linkje Atema! Daar heb ik idd iets aan.Kadett4x4: Ik ben volledig nieuw als het op auto’s aankomt dus stel ik maar gewoon de domme vraag: Wat is het can bus systeem?
Ja, ik ben dan wel handig om zelf iets aan de auto te doen, maar voor ik iets doe wil ik het eerst allemaal goed uitgezocht hebben.
Heb geen zin dat er straks brand uitbreekt in de auto omdat mijn jongens met de PSP of NintendoDS zitten spelen en mijn vrouw haar telefoon aan het laden is.
En dat alles van 1 en hetzelfde kabeltje. :DIk weet dat er bij mij thuis een max. per groep aan Ampere’s te verbruiken is. Ik ga er van uit dat dit in een auto niet anders is.
Van mijn Renault Laguna had ik ooit ergens een volledige handleiding gevonden hoe alles aangesloten zat en waar je welk schroefje moest losdraaien om ergens bij te komen. Heeft niemand hier zoiets voor mijn Astra H station? Of misschien delen daarvan betreffende het goed verwijderen van de handrem ombouw?1 maart 2011 om 06:48 #17826373[rquote=1880358&tid=143628&author=chopperbob]
de plug bij de asbak ,heb ik een geschakelde 12 volt van gemaakt, voor mijn telefoonhouder/lader.
greetz
Marcel
[/rquote]
Hoi Marcel,
hoe en waarom heb je er van de contactdoos net voor de versnellingspook een geschakelde 12V aansluiting gemaakt?
Wat betekend dat eigenlijk: geschakelde 12V?Groeten Mike
1 maart 2011 om 06:55 #17826374[rquote=1880692&tid=143628&author=MWW1977][rquote=1880358&tid=143628&author=chopperbob]
de plug bij de asbak ,heb ik een geschakelde 12 volt van gemaakt, voor mijn telefoonhouder/lader.
greetz
Marcel
[/rquote]
Hoi Marcel,
hoe en waarom heb je er van de contactdoos net voor de versnellingspook een geschakelde 12V aansluiting gemaakt?
Wat betekend dat eigenlijk: geschakelde 12V?Groeten Mike[/rquot
een geschakelde plus betekend dat deze uitgaat als je de sleutel uit het contact haalt, ik heb er een stekker in zitten met een lampje er in voor mijn telefoonhouder met lader. deze zou anders dus altijd blijven branden als ik mijn auto afsluit, of ik moet iedere keer die stekker er uittrekken.
ik heb hem van mijn carkit die is namelijk geschakeld via contact afgehaald. deze ligt bij je dashboard kasje, vaak nog ingetapt, daar kan je een uhp4 module op aansluiten.
greetz
Marcel
ps in die draadboom zit ook een draad dat de radio uit gaat als je telefoongaat.
1 maart 2011 om 07:21 #17826375[rquote=1880358&tid=143628&author=chopperbob]
een geschakelde plus betekend dat deze uitgaat als je de sleutel uit het contact haalt, ik heb er een stekker in zitten met een lampje er in voor mijn telefoonhouder met lader. deze zou anders dus altijd blijven branden als ik mijn auto afsluit, of ik moet iedere keer die stekker er uittrekken.
ik heb hem van mijn carkit die is namelijk geschakeld via contact afgehaald. deze ligt bij je dashboard kasje, vaak nog ingetapt, daar kan je een uhp4 module op aansluiten.
greetz
Marcel
ps in die draadboom zit ook een draad dat de radio uit gaat als je telefoongaat.
[/rquote]
bij ons is er ook al een carkit (nokia) aanwezig (de astra is nl. ex-lease) en die doet het perfect.
Ik heb nu een omvormer in de auto om de mobieltjes van mijn vrouw en mij te kunnen opladen. Die moet ik ook telkens in en uit pluggen, maar vind dat niet zo’n probleem.
Denk dat ik de twee contacten die ik achterin maak wel geschakeld ga uitvoeren. Geheit dat er een keer een laadkabel in de auto achter blijft en we denken er niet aan om deze eruit te halen…..dan staan we na een tijdje met een lege accu! :(Ik ben echt opzoek naar een handleiding om de handrem ombouw te demonteren ( :D niet slopen hehehe). Kan iemand me daarmee helpen?
1 maart 2011 om 07:41 #17826376weet wel hoe je het uit elkaar haalt ,ik heb er alleen geen beschrijving van
onder de handrem zit een kapje die kan je er zo af trekken, daar zit ook je stekker onder voor hem uit te laten lezen.
als je dan naar de versnelings pook kijkt zie je 2 torx schroeven die kan je er uit draaien en dan komt de hele plaat incl asbak losdaar na kan je eventueel de radio er uit halen en je kachel unit los maken en bij die kachel unit zitten dan ook 2 torx schroeven en als je die er uit haalt kan je het hele front er met beleid af trekken zit alleen boven in aan 2 kanten vast geklikt.
en als je het dashboard kastje na het verwijderen van 4 torx schroeven en een stevige ruk geeft ,let op dashboard lampje, heb je lekker de ruimte om te knutselen
onder je armsteun zit en bakje en die kan je ook met een beetje trekken er ook zo uit trekken. daar kan je eventueel 1 plug inbouwen misschien ook wel 2.
suc 6
Marcel
1 maart 2011 om 08:38 #17826377Hey Marcel,
Super bedankt! Daar heb ik wat aan!
Ga vanavond bij thuis komst direct even op onderzoek!
Ik ben wel benieuwd waar de twee schroeven voor dienen die ik voel wanneer ik mijn hand langs de smalle kant (waar de armsteun ook zit) naar beneden beweeg. Ik gok dat die dienen om dat deel van de ombouw vast te houden?Heb ik voor de kabels naar de 2 extra contactdozen nog een speciaal type nodig….of weten ze dat bij bv. de halforts wel? (die zit hier dichtbij en kan ik in de lunchpauze snel ff heen lopen :D)
Greetz Mike
PS: wanneer ik de kabels ga aansluiten op de contactdoos bij de pook (deze is volgens mij geschakeld…mijn omvormer kapt ermee wanneer ik de sleutel uit het contact haal) moet ik dan nog ergens een pool van de accu halen ofzo?
1 maart 2011 om 09:27 #17826378[rquote=1880731&tid=143628&author=MWW1977]Hey Marcel,
Super bedankt! Daar heb ik wat aan!
Ga vanavond bij thuis komst direct even op onderzoek!
Ik ben wel benieuwd waar de twee schroeven voor dienen die ik voel wanneer ik mijn hand langs de smalle kant (waar de armsteun ook zit) naar beneden beweeg. Ik gok dat die dienen om dat deel van de ombouw vast te houden?Heb ik voor de kabels naar de 2 extra contactdozen nog een speciaal type nodig….of weten ze dat bij bv. de halforts wel? (die zit hier dichtbij en kan ik in de lunchpauze snel ff heen lopen :D)
Greetz Mike
PS: wanneer ik de kabels ga aansluiten op de contactdoos bij de pook (deze is volgens mij geschakeld…mijn omvormer kapt ermee wanneer ik de sleutel uit het contact haal) moet ik dan nog ergens een pool van de accu halen ofzo?[/rquote]
dat weten ze wel bij halfords neem ik aan
is wel vreemd dat de plug bij de asbak uit gaat als je je contact uitzet, bij mij was hij orgineel gewoon altijd aan.
je kan voor de zekerheid altijd ff de min pool loshalen van de accu, let wel op dat je dagteller dan gereset is en ook je bc 1 en 2 indien aanwezig.
suc6
Marcel
1 maart 2011 om 09:42 #17826379Bedankt voor al je reacties Marcel!
Je bent erg verhelderend! Ik zal straks een keer naar beneden lopen om te checken of ik het wel bij het rechte eind heb wat die plug bij de asbak betreft.Wat gebeurt er eigenlijk wanneer de bc gereset is? Geeft dat problemen of is dat net als bij een “echte” computer: power down en start up?
Om die dagteller maak ik me niet druk….klopt nu ook niet. Komt wel weer bij de volgende tankbeurt.Heb net een sms gestuurd naar de man van een nicht van me. Die werkt bij een Opel distributiecenter. De Opel garage waar ik mijn Astra gekocht heb is een klant van hun. Kijken of hij me aan een volledige handleiding kan helpen. Of een site waar je die kan kopen.
Greetz Mike
PS: Net een site gevonden waar je boeken kunt bestellen: http://www.tmbbooks.be/nl/autom_Opelrep04.html
1 maart 2011 om 10:05 #17826380je boardcomputer gegevens worden alleen maar gereset, je gemiddelde verbruik en afstand zeg maar.
ook wil de instellingen van je scherm, dag of nachtverlichting ,wel eens veranderen, geen dingen waar je zorgen om hoeft te maken.
kwestie van alles ff opnieuw instellen, maar werkt wel zo veilig zonder accu er op, tenzei je weet wat je aan het doen bent.
suc6
Marcel
edit, boek ziet er goed uit,denk dat je daar erg veel info uit kan halen ,bv het slopen ,o nee demonteren van je dashboard enzo :D
1 maart 2011 om 10:16 #17826381:D:D
Ik hoop dat ik het dashboard kan laten zitten! Zeker omdat het mijn eerste keer word en ik dus niet precies weet wat ik aan het doen ben.
Dus de min-pool gaat ook even van de accu.:afroIk wacht nog even met dat boek…..hoop dat ik antwoord van mijn aangetrouwde neef krijg.
Heb trouwens al een gescande versie gevonden op internet….is alleen meer dan 800 dagen geleden erop gezet. Weet niet of ik daar nog bij kan. :angel1 maart 2011 om 11:17 #17826382Er zit trouwens idd constant spanning op de plug bij de pook!
Net gechecked! :DMaar kan onder de handrem geen makkelijk verwijderbaar “klepje/kapje” vinden. Alles lijkt muurvast te zitten.
Als ik maar weet waar de klipjes zitten weet ik hoe en wat ik moet doen.
Vanavond maar eens bellen met mijn aangetrouwde neef.1 maart 2011 om 15:40 #17826383als je de handrem ff aantrek kan je er met je hand er onder en dan naar boven trekken.
greetz
Marcel
2 maart 2011 om 07:57 #17826384Heb een uitdraai van het programma “Cosids” via de fax gekregen. Heb het ff gescant en naar mezelf gemailt. Heb geen idee hoe ik die zo snel van een PDF een jpg kan maken. Heb de PDF dus maar even op Radipshare gezet. http://rapidshare.com/files/450536136/Middenconsole_de-_monteren.PDF
Hiermee moet het lukken. Is voor de Astra H!
Voor iedereen die het meeneemt: Doe er je voordeel mee! :D
2 maart 2011 om 12:09 #17826385[rquote=1880000&tid=143628&author=MWW1977]Hoi X.otic,
Bedankt voor je welkom! :D
Ik zal binnenkort wat foto’s schieten van onze Astra.
Ik zal vanavond bij het naar huis gaan ff achterin de kofferbak loeren of ik het dopje kan vinden.Maar dan zou ik er alsnog 2 in de middenconsole, achter de handrem willen hebben. Ik heb bij de automat al verschillende uitvoeringen gevonden (opbouw en inbouw). En mijn voorkeur gaat toch zeker uit naar inbouw. Weet nl. zeker dat wanneer ik ze op de achterzijde van de handrem ombouw schroef, ze door mijn jongens een keer kapotgetrapt worden!
Greetz Mike
Edit 1: Heb ff snel gekeken…kan in de gehele auto maar 1 contactdoos voor 12V vinden! Heb met mijn mobiel een foto gemaakt met waar ik de 2 aansluitingen graag zou willen hebben. Maar die is nog onderweg van mijn mobiel naar mijn mailadres:D Volgt wanneer hij binnen is.
Mike
Edit 2: De foto van waar ik de 2x 12V aansluiting graag zou willen hebben.[img][/rquote]
Zijn er geen astra’s geleverd die hier af fabriek een 12v aansluiting hebben zitten? Je hebt volgens mij ook astra’s die hier de twin audio module hebben zitten. Heeft iemand van deze 2 situaties toevallig een foto? Dit zou ik wel willen zien.
groetjes Klaas
10 maart 2011 om 17:07 #17826386[rquote=1879950&tid=143628&author=MWW1977]
Mooie bak! Rijd lekker maar ik mis de motortemperatuur aanduiding en een digitale weergave van de cruisecontrol setting! Maar daar valt mee te leven! :D
[/rquote]Deze kan je wel inzien door even je BC knop in te houden tot je een piep over de speakers hoort en dan op de settings knop te drukken. Vervolgens kijk je door het menu heen naar coolant en dat is je temperatuur.
10 maart 2011 om 18:48 #17826387is anders om eerst de settingsknop ingedrukt houden en dan met de bc knop 5 keer drukken dacht ik
greetz
Marcel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.