Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Hoe leuk is Omega rijden na de KM heffing?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 december 2009 om 15:06 #17564167
ik rij mijn omi prive ,met de kilometers die ik maak kom ik uit rond de 700
euries,dus voor mij wordt het stevig duurder,dan maar van opel af
stappen en een dikke 8 cilinder amerikaan belasting vrij
rijd ook verukkelijk,en lekker veel rotzooi in de lucht blazen
ze vragen er om in den haag.
vgr tonsr12 december 2009 om 18:11 #17564168Weet iemand wat een 2.0 16v uit 1995 uitstoot aan co2?? Zelfs op de rdw site kan ik het niet vinden bij mijn voertuig gegevens!! Kan dus ook niets berekenen!!!
12 december 2009 om 18:36 #17564169laat ze maar mooi flauw vallen, die overheids lui.
degene die uberhaupt ook maar enigzins geloofd dat het goedkoper wordt
kan hun voorbeeld volgen :Pwordt het toch niet.
mensen wordt wakker… het is NEDERLAND !!!!
daar wordt niks goedkoper.verwacht over een jaar of wat ook nog wel een milieu heffing :P
12 december 2009 om 18:54 #17564170origineel gepost door Ghanz
laat ze maar mooi flauw vallen, die overheids lui.degene die uberhaupt ook maar enigzins geloofd dat het goedkoper wordt
daar wordt niks goedkoper.verwacht over een jaar of wat ook nog wel een milieu heffing :P
wordt hier schijt maar dan ook schijt ziek van
die smerige ambtenaren zooi met hun t.ring regeltjes
in comunisties rusland onder stalin hadden ze minder
regeltjes dan in dit k.tland ze naaien je met allerhande
dingen om je maar te pakken,miljarden pleuren
over de grens ontwikkelings hulp,in dit verotte land
moeten je eigen mensen op de biets leven van goederen
die door anderen geschonken worden schandalig
wat die t.ring regering uit vreet.
kan zo nog wel ff door gaan,bah .
vgr tonsr.12 december 2009 om 19:23 #17564171systeem kan mijn auto’s niet uitrekenen…
dan hoef ik vast niks te betalen haha…. -offtopic
12 december 2009 om 20:01 #17564172origineel gepost door Gebruikersnaam
Leuk als je de auto nu nieuw koopt, betaal je ruim 55.000 euro en wat is de auto in 2012 waard?
Dit kost de auto nu;catalogusprijs (bruto) € 55.620
BTW (19%) € 6.800
BPM € 13.028
BPM toeslag energielabel € 1.200
BPM toeslag CO2-uitstoot € 6.625catalogusprijs (netto) € 27.967
BPM totaal € 20.853
Opel Astra 1.7 DTi GL
5 deuren – 5 versn., handgeschakeld
basistarief per kilometer 5,0 ct/km
tarief motorrijtuigenbelasting1 € 1.056
kilometeromslagpunt2 20.981 kmDiesels zonder roetfilter betalen nog eenextra toeslag van 2,5 cent per kilometer.
Dit is een duur en slecht plan.
:hmmz
Dus nu is de auto 28.000 + 21.000 belasting + btw 6800 = 55.800
Na 5 jaar en 5×15.000 km = 75.000km verkoop je hem weer voor de helft.
“afschrijving”50% van 28.000 = 14.000
50% van de belasting 11.500
btw 3400.wegenbelasting 4×250 euro? per kwartaal x 5 jaar = 5000 euro wegenbelasting.
5.000 echte wegenbelasting + 11.500 andere “autobelasting” = 16.500 euro aan belasting over 75.000 km
= 22 cent per km. (totale kosten 14.000+3.400.16.500 = 33.900)
Straks moet (een groot deel of) de hele BPM wegvallen en dan wordt de auto:
28.000 + 19% btw = 33.320 euro.
Na 5 jaar ben je daar ook de helft van kwijt = 16.660 euro
75.000 km x 5 cent = 3750 euro.
Totale kosten in 5 jaar 16.600 + 3750 = 20.350 euro.
Zo iets is toch de bedoeling?
12 december 2009 om 20:31 #17564173origineel gepost door TonSR
origineel gepost door Ghanz
laat ze maar mooi flauw vallen, die overheids lui.degene die uberhaupt ook maar enigzins geloofd dat het goedkoper wordt
wordt hier schijt maar dan ook schijt ziek van
die smerige ambtenaren zooi met hun t.ring regeltjes
in comunisties rusland onder stalin hadden ze minder
regeltjes dan in dit k.tland ze naaien je met allerhande
dingen om je maar te pakken,miljarden pleuren
over de grens ontwikkelings hulp,in dit verotte land
moeten je eigen mensen op de biets leven van goederen
die door anderen geschonken worden schandalig
wat die t.ring regering uit vreet.
kan zo nog wel ff door gaan,bah .
vgr tonsr.idd, ik vind het zo langsamer hand bespottelijk,
om van te kotsen, ziekmakelijk. ronduit belachelijk.
gigantisch achtelijk…DAT:wij nederlanders bulten geld transportern naar de
zogeheten “arme landen” en dan zelf notabene
daklozen bij de vleet hebben.ben ik nu zo maf.. of zit daar gewoon echt geen logica in…
tja… *diepe zucht* nederlandse regering ….
:puke:puke:puke:puke:puke:puke:puke:puke12 december 2009 om 21:31 #17564174hoezo democratie?
Het lijkt meer op een dictatuur maar dan met een regering. We hebben helemaal niks te vertellen maar alleen maar te betalen. Kijk maar naar de benzine, sigaretten. Voor je je geld hebt uitgegeven heb je minimaal 2x belasting betaald. Dit kan toch niet de bedoeling zijn.
Ander voorbeeld: de europeese grondwet. De Nederlandse en fransen stemmen nee. Maar twee maanden later wordt door de nederlandse regering de grondwet toch goed gekeurd. Hoezo stem recht?
Zo een regering hebben wij. Ze zorgen ervoor dat ze zelf niks te kort komen en minder hoeven te betalen en jan modaal betaalt zich blauw.Ik kots van de
nederlandse regering.Gr jack
13 december 2009 om 01:21 #17564175Helemaal gelijk, maar dat was de vorige keer ook. IEDEREEN ZAT OP DIE BAKELLENDE te mekkeren en wie werd er weer gekozen???????????
Juist ja Die zelfde BAKELLENDE.Ben benieuwd naar de volgende verkiezingen.
(nou ja verkiezingen, je gaat stemmen op a en die gaan in zee met partij B (WAAR IK NU NET TEGEN WAS) het heeft toch geen zin mits…… je weer zo’n super rechts of uiterst linkse partij stemt maar dan ga je zeker betalen voor je autootje (zijn allemaal groendenkers) op zich niets mis mee maar het moet wel redelijk blijven.Ik zeg: in heel “ons” Europa dezelfde brandstof prijzen en geen kastjes of andere milieu gelul in de vorm van heffingen in bepaalde milieu zones.
Dan betaalt iedereen naar gelang hij rijd!
De werkende man dan bv een belastingvoordeel geven als hij kan aantonen (vraag mij niet hoe;-)) dat hij carpoolt.(Gewoon maar even een gedachtengang)
13 december 2009 om 07:00 #17564176origineel gepost door J-Omega
Tja, goedkoper wordt het er voor mij niet op, ruim het dubbele aan kosten.Voor mij echter geen aanleiding geen Omega meer te rijden. Zoiets moet dan ook maar een stukje in de reiskosten vergoeding gecompenseerd gaan worden.
Als dat gecompenseerd gaat worden in de loonkosten, wie denk je dan wie het uiteindelijk zelf weer betaald. Mensen staren zich helemaal blind op hun loonstrookje en secundaire arbeidsvoorwaarde…
Daar moet eens wat aan gedaan worden, eens stoppen met zomaar voor iedereen een auto van de zaak. heb je het ding echt nodig, klaar. Maar ben je een typgeit die de hele dag op hetzelfde kantoor zit dan niet! het huidige beleid heeft er voor gezorgd dat zowat alles onbetaalbaar is geworden, autodealers die zonder blikken of blozen €80 per uur vragen (leasemaatschappijen betalen toch wel, wat die rekenen het gewoon door) in de werkplaats. Alleen omdat het een glazen paleis moet zijn met cappuccino uit een koffiemachine van €8000, en natuurlijk moet er ook een manager voor de machine zijn, net zoals met alles zijn er 25 managers voor alles, maar geen hond die een schroef in de muur kan draaien. Als je nuchter kijkt naar een aantal zaken val je van de ene in de andere verbazing.
Een drie jaar oude Vectra met twee deuren in de schade wordt gewoon afgeschreven, reparatie te duur.. Hier heb je wat centen koop maar wat anders, alsof het fabriceren van een nieuwe auto niet veel belastender is voor het milieu dan doorrijden met de oude! Sowieso is dit hele CO verhaal de grootste onzin die er bestaat, alsof de auto de grote vervuiler is. Is gewoon onzin, de kern van de vervuiling ligt in de productie van allerlei goederen, wat we natuurlijk in India laten doen want het mag niets kosten en moet veel opleveren. Tenslotte, die 25 managers en hun auto’s van de zaak moeten ook betaald worden, dat de kern van de vervuiling juist in deze werkwijze ligt stappen we overheen en gaan dan een kostendekkende oplossing als de wegenbelasting afschaffen en de burgers weer lekker uitknijpen.
Want tja, de de ABN AMRO en de Fortis moeten natuurlijk betaald/gered worden. En het gaat de komende jaren veel erger worden, de wegen die nu aangelegd worden, waar de regering al vele jaren te laat mee is. Krijgen wij straks als rekening gepresenteerd, dat ze jarenlang miljoenen overhielden aan de inkomsten van wegenbelasting heeft men het liever niet over.
Ondertussen worden we gestript van al onze privacy, ons burgerschap, onze welvaart en zijn we niks meer dan kwijlende Idolskijkers die oversized plasma-TV’s naar huis mogen slepen en zich vol vreten en verder vooral niet moeten nadenken.
13 december 2009 om 08:00 #17564177origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
Ander voorbeeld: de europeese grondwet. De Nederlandse en fransen stemmen nee. Maar twee maanden later wordt door de nederlandse regering de grondwet toch goed gekeurd. Hoezo stem recht?
Ik kots van de
nederlandse regering.– europese grondwet (einde van nederland)
– electronisch patienten dossier
– ov-chip kaart
– C 2000 enz.Als ik kijk naar de regeringen in de afgelopen tijd, dan was het altijd CDA met nog een ander.
Ik begrijp niet waarom mensen nog steeds CDA stemmen.
De pvda stemmers schijnen het wat sneller te begrijpen.13 december 2009 om 09:55 #17564178mijn auto pakt ie ook niet.ik rijd een pontiac trans sport 3,8v5 uit 95 wij rijden tussen de 10 a15000 per jaar.dus ik zou wel benieuwd wezen wat ik ga betalen voor mn tank.
13 december 2009 om 10:27 #17564179origineel gepost door kadettje-89
mijn auto pakt ie ook niet.ik rijd een pontiac trans sport 3,8v5 uit 95 wij rijden tussen de 10 a15000 per jaar.dus ik zou wel benieuwd wezen wat ik ga betalen voor mn tank.VEUL!!!!
Willem
13 december 2009 om 12:03 #17564180en waar kan ik dit opzoeken dan.voor ik met mn tank de zee in gaat.graag een correcte site hiervan.
28 december 2009 om 22:55 #17564181Oh, hou maar op over die KM heffing… we gaan er nu al geld voor apart leggen…
Met onze zware auto en vele KM gaat dit niet in de koude kleren zitten..Reken maar mee, (zonder getallen…)
Omega Station
Diesel
80 km per dag: IN DE SPITSTja en dan krijg je van dit kutsmoezen: Moet je maar buiten de spits gaan werken of dichter bij het werk gaan wonen……. FIJN!… wat heb ik er aan??????????
Mijn man is: Beroepsmilitair!!!!
Die kazerne is juist paar jaar geleden zelf verder weg verhuisd!
Mijn man heeft de keuze uit: (omgeving) EIndhoven en (omgeving) Zwolle……………….
Maar elke ‘zoveel jaar’ verandert zijn functie en ook net zo vaak de locatie! Moeten we dan om de 4 jaar gaan verhuizen? We zijn juist daarom in Arnhem gaan wonen, omdat dat beetje het midden is van beide locaties!Maar defensie zegt echt niet: Beste man, ga jij maar om 10 uur beginnen, nee die beginnen daar om 7.30 u… dus moet hij in de spits rijden………. FIJN… Wie is hier de L*L, juist de hardwerkende burger!
Wij zijn al bijna voordeliger uit om gewoon thuis te gaan zitten en van de bijstand te leven: Die auto maakt geen kosten meer………………. dat levert ons nog eens wat extra geld op ook!
Enige voordeel wat ik heb kunnen ontdekken…. Sinds we in Arnhem wonen heb ik geen eigen auto meer, dus we hebben als gezin geen 2e auto meer… toen we in ons vorige DORP woonden, was het vrijwel een noodzaak dat ik die had!
Maar…………. het is nu wel heeeeeeeel aantrekkelijk om er een piepklein boodschappenautootje bij te nemen! Als hij de hele week voor de deur staat (omdat manlief op oefening of zo is….) dan kost het me niks!
Dat klinkt goed in de oren, zeker nu de bus ook onbetaalbaar gaat worden met die verrekte OV-chipkaart! …. Lang leve het feit dat het dalkaartje nog iets langer geldig is…
Maar de KM-heffing…. ONBETAALBAAR! En… waar moet ik dat vieze gore kastje kwijt in mijn mooie omega???????? Toch niet OP het dashboard??? Ik moet daar geen spullen hebben, niks, ook geen parkeerkaartje of wat, dat leidt mij heel erg af! Dus dat wordt nog wat…….. grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr:swear:swear:swear:swear:swear:swear:swear:swear:swear:swear:swear
29 december 2009 om 11:52 #17564182ik ga straks met men omega bijna helemaal niks betalen:P
heb een omega van 1986
dus niks geen gezeur met een kasje in de auto
als het allemaal door gaat24 februari 2010 om 20:30 #17564183origineel gepost door obelix
ik ga straks met men omega bijna helemaal niks betalen:P
heb een omega van 1986
dus niks geen gezeur met een kasje in de auto
als het allemaal door gaatEn voor de liefhebbers er staat er ook nog een te koop:P!
Van bouwjaar 1986 (is van mn vader)24 februari 2010 om 20:37 #17564184Ha demissionair kabinet. Oftewel….. voorlopig geen heffing….
25 februari 2010 om 17:18 #17564185Helaas zien mensen 1 groot ding over het hoofd. Privacy!!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.