Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Hoe leuk is Omega rijden na de KM heffing?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 december 2009 om 14:45 #17214945
Ik keek vandaag even op de site van autoweek voor een indicatie wat de KM heffing zou gaan kosten voor mijn Omega..
OPEL OMEGA-B-CARAVAN; X2.5XE AUTOMATIC (1999)
basistarief per kilometer 7,6 ct/km
tarief motorrijtuigenbelasting1 € 860
kilometeromslagpunt2 11.381 kmhttp://www.autoweek.nl/kilometerheffing.php
7.6 cent is dus een dure grap…. Van 11381 gaat het mij dus meer kosten, ik draai rond het dubbele hiervan, betekend dus dat ik twee x zo duur uit ben. Het vervallen van de BPM heb ik niets aan natuurlijk met een gebruikte auto, dus betekend dat ik zonder enig voordeel gewoon het dubbele kwijt ben.
Ik denk dat ik de auto maar helemaal op rij tot dat de KM heffing ingaat, geloof dat je geloot wordt of zo. Als ik dan aan de beurt ben dan ruil ik de auto wel gewoon in..
Jammer, ik ben net in DLD aan het rondkijken voor een andere Omega, ik had deze o.a. op het oog;
of
Maar ik denk dat, dat gezien de aankomende heffing geen goed plan meer is . Ga maar voor een mooie Corsa kijken of zo :cry
10 december 2009 om 15:40 #17564143Als dat waar is, dan ben ik 2,5 keer zo duur uit als nu (exclusief brandstofkosten)
en het zou goedkoper worden vlgs. Eurlings
10 december 2009 om 15:40 #17564144Yep, that’s life ! :jerry
Auto rijden kost geld, en gaat alleen meer kosten. Dat heeft het altijd gedaan (zie statistieken e.d.)
En ja, het ziet er naar uit dat die kosten in een paar jaar ineens exponentiel stijgen.10 december 2009 om 16:17 #17564145origineel gepost door Jerremy
Yep, that’s life ! :jerryAuto rijden kost geld, en gaat alleen meer kosten. Dat heeft het altijd gedaan (zie statistieken e.d.)
En ja, het ziet er naar uit dat die kosten in een paar jaar ineens exponentiel stijgen.Ik zie daar de humor niet zo van in met je :jerry
vervang “exponentieel” maar door “explosief” of “belachelijk veel”
Dat die Eurlings nog geen persoonlijke bescherming nodig heeft als Wilders is mij een raadsel met dit soort voorstellen, wellicht zit Nederland vol met passief volk wat alleen hoopt dat het “de buurman” treft.
10 december 2009 om 16:31 #17564146Ze hadden anders wel wat anders verzonnen.
Kwartje van Kok bijvoorbeeld.. Is er nog steeds hoor.
En zo gaat dat maar door en door.Maaruh, ‘humor’ kom op zeg, wat wil je dan, somberen in hoekje, of wat..
Heb je plannen soms om Eurlings om te leggen ? Begrijp het niet helemaal. Eerlijk gezegd wel wat anders gewend van ‘nuchtere’ Friezen. :)Trouwens, mijn ‘Buurman’ ken je niet, en in mijn geval zou je idd misschien wel willen dat het alleen hem treft ja..
Wat er allemaal niet gebeurd en hij ons aangedaan heeft.. Daar lusten de honden geen brood van :thumbdown Dus ja, in sommige gevallen wel ja.10 december 2009 om 17:42 #17564147Als ze het systeem niet fraude proef krijgen dan gaat het niet door. Al dus eurlings.
.Dat ze mij maar eens zo een kastje sturen..Gr jack
10 december 2009 om 17:47 #17564148:agentwel typisch dat 60% er op vooruit gaat maar ik heb nog niemand gesproken die dat dus dan doet
10 december 2009 om 18:03 #17564149@jeremy: Somberen niet, maar ik wordt er wat pissig van dat dit soort zaken altijd maar zomaar gebeuren, tegelijkertijd leeft het gevoel van machteloosheid wat dat je er verder ook maar niks tegen kan doen.
Daardoor verlies ik wat m’n gevoel voor humor met dit soort dingen.Wat ik bedoel met die “persoonsbescherming” is het volgende, vaak heb je als dit soort lieden uitspraken doen die enigzins kwetsend zijn voor een bepaalde groep, ze vrijwel vlot met een overbelast mailadres zitten met de meeste geweldadige verwensingen en in dit geval gebeurt er helemaal niks, ik hoor en lees er niks over dat Eurlings dit probleem heeft.
Omleggen van dit soor figuren heeft net zo veel zin als water naar de zee dragen, beter zou zijn als Eurlings beter ingelicht is en minder naief zou zijn. Maar zo zijn er wel meer voorbeelden.
Uiteraard is “de buurman” omdat het tussen aanhalingstekens staat, de persoon die jezelf niet bent, dwz. “als het maar een ander overkomt dus”. Ik ben ook niet gecharmeerd van bepaalde personen in mijn omgeving en daar hebben wij ook het nodige mee beleeft en nog, “breek me de bek niet open” zogezegd.
10 december 2009 om 22:43 #17564150Over mijn buren nog maar te zwijgen….
ik moet eens uitzoeken wat het dan gaat doen met mijn ”Vervuilende” Vectra-B met (laat greenpeace het niet lezen) dikke V6 motor….
zal wel duur zijn.
Willem
11 december 2009 om 00:11 #17564151eurlings moet de dure blunders zoals de betuwelijn, en die schijt tunnels op de a73 terug verdienen. wat mij nog meer verbaasd is waar is dat 1 europa nou? we zijn met stip al het op 1 na duurste land kwa belastingen, andere landen heffen veel minder belasting en zijn net zo sterk als nl.
en wederom draaid de nler weer op voor alle kosten hier voor al die buitenlanders die hier rond rijden, want die gaan vrijuit. terwijl wij in het buitenland ook mee betalen aan de wegen kwa tol.
in duitsland zou de automobilist ook mee doen met de maut heffing, maar na fel protest, dragen alleen de zware voertuigen de last. waarom probeert nl wederom zijn eigen volk te naaien.
en dat kaste komt niet bij mij in de auto, auto is prive bezit, en daar mag eurlings niet zomaar wat in frotten op onze kosten.maar daar zal die l.l wel weer een wets voorstel voor indienen. en hoe zit het met de privecy wet. word deze maar aan de laars gelapt? ik denk dat ik maar op buitenlands kenteken ga rijden.11 december 2009 om 09:40 #17564152hallo..
heb net geprobeerd om het uit terekenen van een mv6 ( 1994 ) maar dat kan hij niet.
:swear
ben benieuwd wat daar voor prijs uit komt.
blijf hem ook nog maar even rijden , ze zeggen van alles maar we hopen maar het beste ..
vr gr mark11 december 2009 om 11:28 #17564153allemaal maar lekker ouwehoeren,geld voor heel rijdend nederland
maar eindelijk is op te treden en er wat voor doen ho maar dan is de
hollander niet thuis,,,,,,,warom ik hij doet het toch al,,,,,,,
maar wel lekker blijven ouwehoeren over eurling en zijn kassie
als je dan zeg ,heel auto rijdend nederland laat allemaal die auto
is 1 of 2 weken stil staan,ooooooooo dan is leiden in last.
of die spion er komt of niet we blijven toch wel in die auto rijden
vgr tonsr.11 december 2009 om 11:47 #17564154Ach, als autorijders zullen we er aan moeten wennen aan alle kanten uitgekleed te worden.
Ik heb de kilometercalulator van autoweek op mijn zaffie losgelaten en ik ben waarschijnlijk goedkoper uit omdat ik maar ongeveer 15.000km per jaar rij, ik ga nl met het openbaar vervoer naar mijn werk :(Opel Zafira 1.8i-16V Elegance (2001)
5 deuren – 5 versn., handgeschakeld
basistarief per kilometer 3,6 ct/km
tarief motorrijtuigenbelasting1 € 608
kilometeromslagpunt2 16.784 km11 december 2009 om 12:00 #17564155origineel gepost door boyanka
:agentwel typisch dat 60% er op vooruit gaat maar ik heb nog niemand gesproken die dat dus dan doetIk zou er op vooruit gaan.
Corsa, wegenbelasting 15 euro per maand dacht ik.
3 maanden, nul km = 45 euro :P
11 december 2009 om 12:01 #17564156origineel gepost door martijn_maja
en hoe zit het met de privecy wet. word deze maar aan de laars gelapt? ik denk dat ik maar op buitenlands kenteken ga rijden.Het kastje is uit te lezen als het gaat om “staatsveiligheid” en dat is een rekbaar begrip.
Zie bv. de afluister acties van de aivd bij de telegraaf….
11 december 2009 om 12:12 #17564157wij gaan van ongeveer 200 naar 480 euro :swear
11 december 2009 om 15:06 #17564158origineel gepost door Skloep
Ach, als autorijders zullen we er aan moeten wennen aan alle kanten uitgekleed te worden.
Ik heb de kilometercalulator van autoweek op mijn zaffie losgelaten en ik ben waarschijnlijk goedkoper uit omdat ik maar ongeveer 15.000km per jaar rij, ik ga nl met het openbaar vervoer naar mijn werk :(Opel Zafira 1.8i-16V Elegance (2001)
5 deuren – 5 versn., handgeschakeld
basistarief per kilometer 3,6 ct/km
tarief motorrijtuigenbelasting1 € 608
kilometeromslagpunt2 16.784 kmIk denk het niet, wat in de kilometerheffing niet is meegenomen, is de provinciale opcenten (die nu wel in de wegenbelasting zitten). Oftewel de provincie gaat deze alsnog heffen of ze gaan een “vergunning”of iets dergelijks invoeren. Als je inderdaad 0 kilometer rijdt zoals de Corsa eigenaar zal je goedkoper uit zijn, maar ik heb geen auto om naar te kijken. Het gebruik zal een stuk duurder worden.
Waar mensen ook niet bij stilstaan is het enorme waardeverlies men zal krijgen na de invoering hiervan. Immers de BPM wordt niet meer geheven, gevolg een nieuwe auto is goedkoper dan een auto van 3 jaar oud als het eenmaal zo ver is. Een mooie Omega 3.2 van 2003 zou dan helemaal waardeloos zijn, net zoals trouwens elke “grote”auto. Een leuke Insignia zal ook op 6.1 cent per KM komen ex spitsheffing en provinciale opcenten natuurlijk.
Leuk als je de auto nu nieuw koopt, betaal je ruim 55.000 euro en wat is de auto in 2012 waard?
Dit kost de auto nu;catalogusprijs (bruto) € 55.620
BTW (19%) € 6.800
BPM € 13.028
BPM toeslag energielabel € 1.200
BPM toeslag CO2-uitstoot € 6.625catalogusprijs (netto) € 27.967
BPM totaal € 20.853
Dus het is al €55.000 min €21.000 euro door het vervallen van de BPM en dan nog je afschrijving over 3 jaar… Men spreekt wel over een terugbouw van de BPM enz, maar men zal echt wel met acties komen om met zuinigere auto’s te gaan rijden, A labels BPM vrij enz. Gevolg zal hoe dan ook zijn een enorme waardevermindering voor een groot deel van het wagenpark. Oudere auto’s zullen geheel waardeloos worden, door de hogere uitstoot van oudere motoren zullen deze allemaal in hoge K.M heffing vallen. Met een oudere diesel zonder roetfilter ben je ook aan de beurt…
Opel Astra 1.7 DTi GL
5 deuren – 5 versn., handgeschakeld
basistarief per kilometer 5,0 ct/km
tarief motorrijtuigenbelasting1 € 1.056
kilometeromslagpunt2 20.981 kmDiesels zonder roetfilter betalen nog eenextra toeslag van 2,5 cent per kilometer.
Dit is een duur en slecht plan.
11 december 2009 om 15:12 #17564159Ik vertel het aan iedereen. Hier komt geen kastje in de auto. Dan vinden ze maar een andere manier. Zo dadelijk kan een ieder via internet bekijken waar je uitgangt. Dacht het ff niet. Ze weten al teveel.
Dat het autorijden duurder wordt daar kan niemand van ons wat aan doen.
Ik moet Ton ook gelijk geven dat iedereen grommeld en niemand het voortouw neemt en iets probeert en andere doen niet mee met de instelling de buurman doet het toch al.Gr jack
11 december 2009 om 15:58 #17564160Tja, de privacy is ook wat… De illusie dat ik die had ligt ook achter mij. Volgen kan men al via de mobiel, bij alle doorgaande wegen in Amsterdam staan al kentekenscanners in en uit, alle kentekens zijn geregistreerd, vingerafdrukken databank voor het paspoort, centraal patiëntendossier. We hebben dit echt al veel te ver laten gaan.
Maar wat betreft voortouw, wat is jouw (of ieder ander) idee dan? Het zoveelste handtekening verzamel site opzetten? Allemaal met het openbaar vervoer gaat niet eens lukken want dan moet je eerst een OV chipkaart hebben (hebben we de privacy weer) . Echter ik denk niet dat we dit zomaar moeten slikken, al was het alleen al om het financiële consequenties die dit plan gaat hebben.
Een simpel, tja dat auto rijden kost geld, en gaat alleen meer kosten, gaat er bij mij niet in. Ik koop volgend jaar nog 1x een andere auto, dat gaat een Omega b2 worden. En die rij ik op totdat ik uitgeloot wordt voor zo’n kastje te installeren in 2012 of 2013, wanneer ze dit ook invoeren.De Omi gaat dan de deur uit, daarna koop ik een oude Yank met een dikke V8 + LPG van 30 jaar oud of zo en dan zoeken ze het maar uit.
11 december 2009 om 22:51 #17564161Oke alles leuk en aardig, hoe gaat dat dan met de auto’s op LPG en Diesel?
12 december 2009 om 03:10 #17564162Hoe het zit met diesel en LPG?
Mijn auto op benzine;
OPEL OMEGA-B-CARAVAN; X2.5XE AUTOMATIC (1999)
basistarief per kilometer 7,6 ct/km
tarief motorrijtuigenbelasting1 € 860
kilometeromslagpunt2 11.381 kmop LPG
basistarief per kilometer 12,8 ct/km
tarief motorrijtuigenbelasting1 € 1.648
kilometeromslagpunt2 12.922 kmOpel Astra 1.7 DTi GL
5 deuren – 5 versn., handgeschakeld
basistarief per kilometer 5,0 ct/km
tarief motorrijtuigenbelasting1 € 1.056
kilometeromslagpunt2 20.981 kmDiesels zonder roetfilter betalen nog een extra toeslag van 2,5 cent per kilometer.
Dus die 2.5 cent komt er dus nog bovenop..
En evt spitsheffingen, opcenten en weet ik wat…
12 december 2009 om 08:24 #17564163ik lees dat het voor vrijwel iedereen duurer wordt :( , maar ik ben dus een van de weinige die er wel voordeel bij heeft, zo’n 40 procent goedkoper:). Ik rijdt dus woonwerk in de bedrijfs auto en prive zo’n 10.000 km, mijn vrouw heeft geen rijbewijs.
Ik heb een 2.0 16v stationwagen ivm drie kinderzitje’s en een hond die allen in de auto moeten kunnen.
Hoe spijtig ik het ook voor de andere omega rijders vind, is deze omega rijder er niet negatief over.ik hoop dat de omega’s nu niet uit het straat beeld gaan verdwijnen,
greetz hessel
12 december 2009 om 12:38 #17564164origineel gepost door tolsm
ik lees dat het voor vrijwel iedereen duurer wordt :( , maar ik ben dus een van de weinige die er wel voordeel bij heeft, zo’n 40 procent goedkoper:). Ik rijdt dus woonwerk in de bedrijfs auto en prive zo’n 10.000 km, mijn vrouw heeft geen rijbewijs.
Ik heb een 2.0 16v stationwagen ivm drie kinderzitje’s en een hond die allen in de auto moeten kunnen.
Hoe spijtig ik het ook voor de andere omega rijders vind, is deze omega rijder er niet negatief over.ik hoop dat de omega’s nu niet uit het straat beeld gaan verdwijnen,
greetz hessel
ik denk wel dat zoiets gaat gebeuren. grote bij de 2e kamer neer gezette verbruiks onvriendelijke auto’s zijn dus niks meer waard straks en zullen dus verdwijnen:cry. ik snap uberhaupt niet dat nl niet in aktie komt tegen dit soort praktijken.
12 december 2009 om 12:40 #17564165en goedkoper uit??? valt nog te bezien, de provincies gaan nieuwe belasting formules bedenken om ons leeg te trekken, dus ik denk dat iedereen nog meer gaat betalen als nu:fy1
12 december 2009 om 14:58 #17564166Tja, goedkoper wordt het er voor mij niet op, ruim het dubbele aan kosten.
Voor mij echter geen aanleiding geen Omega meer te rijden. Zoiets moet dan ook maar een stukje in de reiskosten vergoeding gecompenseerd gaan worden.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.