hoe langer ik kijk hoe meer ik denk dat het past

Forumindex Forums Modellen Kadett hoe langer ik kijk hoe meer ik denk dat het past

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 59)
  • Auteur
    KRSA2000
    Deelnemer

Kijk op zuidafrikaanse of braziliaanse sites, daar heb je misschien meer geluk.

Ik ben de URL kwijt van de site, maar dit was ik laatst tegengekomen

Vinci
      Deelnemer

Dat zou een hoop gerommel schelen, maar als ik op forums kijk in die landen zie ik niks anders dan allemaal mensen die ook op zoek zijn, maar niemand die met iets komt…

Vind het knutselen ook wel leuk eigenlijk…

hanskadett

ik zou het super vinden als je die url kan vinden kennis van mij zit nu voor 2 maanden in zuid afrika

Haasje17
          Moderator

Zou het niet beter passen met orginele vw knippers?

Tip zoek naar een hele grote krimpkous of dergelijke en trek die over de lamp zodat je niet teveel hoeft te kitten.

KRSA2000
            Deelnemer

@hanskadett wrote:

ik zou het super vinden als je die url kan vinden kennis van mij zit nu voor 2 maanden in zuid afrika

Dit bedrijf in zuidafrika doen bijna niks anders dan koplampen ombouwen:

http://zrautomotivelighting.synthasite.com” onclick=”window.open(this.href);return false;

Misschien kunnen zij iets voor je betekenen.

@Vinci

Is het niet makkelijker om heldere koplampen van een chevrolet kadett (Brazilië) te nemen en dan de A4 lampen unit daarop pas te maken? (Ik denk alleen even mee)

Vinci
              Deelnemer

@Haasje17 wrote:

Zou het niet beter passen met orginele vw knippers?

Tip zoek naar een hele grote krimpkous of dergelijke en trek die over de lamp zodat je niet teveel hoeft te kitten.

Heb ik ook aan zitten denken, maar welke VW knippers dan? Ze zouden onder vooral iets breder moeten zijn…. Dacht zelf aan een plaatje er tussen te zetten met wat kit, maar da’s misschien niet zo mooi…

Krimpkous in 120mm zou ik dan nodig hebben op z’n minst, is volgens mij zeldzaam of erg duur. Lijkt me kitten toch een betere optie, ook voor de lamp om de hitte kwijt te kunnen… Silicone kit kan enorm heet worden bijvoorbeeld. Alleen de kwaliteit van veel siliconekit is behoorlijk ruk, moet wel even iets zoeken dat echt super goed hecht en houdbaar is…

Vinci
                Deelnemer

@KRSA2000 wrote:

@hanskadett wrote:

@Vinci

Is het niet makkelijker om heldere koplampen van een chevrolet kadett (Brazilië) te nemen en dan de A4 lampen unit daarop pas te maken? (Ik denk alleen even mee)

Die gedachte was ook al door me heen gegaan, als je kijkt op Kadetteiros dan zie je ook een topic waarin je dit soort lampen voorbij ziet komen… Moet je alleen wel eerst even lid worden…

hanskadett

@krsa200 die site is het toch net niet vind ik
                    ze zetten gewoon losse ringen in bestaande lampen dat kan ik zelf ook wel.
                    maar wil dan ook graag projector lampen hebben zoals de afbeelding die jij hebt gepost
                    vind het er anders verdomd dik nep uit zien

@vinci
                    ik ga dat van jou toch goed bekijken zou je het binnenwerk van die audi lampen niet pas krijgen in de kadett lampen en dan dat heldere glas er over heen inc met zwarte knippers van kadett e

Vinci
                    Deelnemer

Ik vind dat inderdaad dus ook niet erg mooi, ook hoe die Brazilianen het doen in de foto’s boven. Zou dat front glas wel willen en dan in combi met het Audi binnenwerk… Maar ik ga er niet nog eens 150 euro tegen aan smijten, dan pak ik net zo lief het Audi front glas en knutsel ik dat wel weer tegen de Kadett knippers aan…

Ik heb zelf witte Hella knippers en die vind ik wel erg mooi, denk dat als ik de randen daarvan van achteren zwart maak dat het er wel vrij goed bij past. Misschien maak ik er wel een geheel van, de knippers vast tegen de koplamp aan monteren.

hanskadett

ben zeer benieuwd misschien als het super uit ziet dat je voor enkele forum leden een set wil maken kun je er nog een mooie cent mee verdienen ;)

Vinci
                        Deelnemer

Dat zal van de tijd afhangen, heb mijn handen al vol met allerlei werk en denk lucratiever dan koplampen bouwen… Ben meer van het experiment doen en delen zodat het voor anderen duidelijk is hoe of wat, hoewel ik denk dat de hoeveelheid werk eerder ontmoedigd om het na te doen dan stimuleert….

Vinci
                          Deelnemer

Okay, even tussendoor een van de angel eyes van leds voorzien, 32 stuks maar liefst. Is nog een klusje, want ik had nog witte 5mm leds en die moest ik om het te laten passen aan de voorkant afslijpen. Dan gelakt koperdraad gebruikt voor de verbindingen, want de behuizing is metaal gecoat, dus daar kan kortsluiting op ontstaan als het niet geisoleerd is. Steeds 4 in serie en daar dus 8 setjes van parallel gezet, zo kunnen ze zonder weerstand op 12V draaien. Nou vind ik ze erg fel, dus ga er denk ik toch nog wel een weerstand tussen plaatsen uiteindelijk.

Heb wat foto’s gemaakt, alleen krijg ik de originele niet goed gefotografeerd nog, moet misschien nog eens proberen een linker en rechter oud/nieuw naast elkaar te zetten. Probleem is dat mijn fotocamera automatisch de witbalans regelt, dus je ziet het verschil in kleur niet. Ook zie je niet wat je in het echt wel ziet, namelijk dat er duidelijk vier felle plekken in zitten in de originele, en da’s niet zo fraai natuurlijk…

Heb ter vergelijk maar even de foto van Ebay er bij gezet.

Verder heb ik de lamp units met de lens er in omgedraaid zodat de richting van de bundel wat beter uitkomt op de Kadett, want daar staan de lampen meer ‘in lijn’ en rechter op dan bij de Audi A4.

Heb ook even nog met het frontglas van de A4 lampen zitten passen in de auto en nu met de motorkap dicht ook, en dan zie je toch dat het niet echt gaat werken want ze zijn niet hoog genoeg. Met booskijkers kom je hier nog wel mee weg, maar ik ben zelf van plan om frontglas van Kadett lampen te gaan gebruiken, daar de kader lijst van de A4 lampen in plaatsen (dat zwarte binnen kader) en daarop de lampenunit te lijmen met silicone.

Positief puntje is wel dat het er naar uit ziet dat ik het plaatwerk toch niet hoef aan te passen, het omdraaien van de lamp unit heeft hem namelijk rechter achter het front geplaatst waardoor hij weer redelijk in het originele gat uitkomt.

EDIT:

Ziet er niet verkeerd uit hoor, maar de leds zijn veel zuiniger en duurzamer en levert slechts twee dunne draadjes op aan de achterkant en niet van die lompe dikke draden zooi…

hanskadett

ik kan haast niet wachten op het eind resultaat
                              ben vooral benieuwd hoe het uitpakt met het originele kadett glas

Vinci
                              Deelnemer

Okay, had effe twee gare koplampen van iemand gekocht via marktplaats, helaas is tegen mijn verwachting in het glas ook niet zo mooi meer. Denk dat er in de buurt is geslepen met de flex, of het is gewoon steenslag, maar er zitten wat oppervlakkige pitjes in het glas. En er is bij eentje in de hoek een randje afgebroken. Toch zal het allemaal de pret niet mogen drukken, maar als ik nog wat beter frontglas kan bemachtigen dan zal ik die kans niet laten liggen! Heb ondertussen nog even een berichtje gedropt op het kadetteiros forum in Brazilie, wie weet vind ik iemand bereid om heldere frontglazen op te sturen…..

Nou ja, heb de lamp units er even met wat plakband achter geplakt en wat fotootjes gemaakt, ziet er zeker al beter uit dan originele lampen als je het mij vraagt! :thumbup

Heb ook lampframes binnen van Frenkie, bedankt trouwens, want ze zijn super netjes nog!! :wors

Ziet er naar uit dat het met wat knippen, plakken, zagen en kitten zo op de originele lampframes gebouwd kan worden en dan heb je dus ook nog gewoon de originele afstel schroeven.

Aan de achterkant ga ik met wat aluminium plaatwerk de lampen voorzien van een behuizing die waterdicht is en er op gekit kan worden en dan met een tweetal rubberen doppen kan ik ze dan dicht maken om bij de H7 lampjes te kunnen.

hanskadett

damn ziek er puik uit :thumb
                                  ben wel benieuwd wat het lichtbeeld is ivm het oude glas maar dikke shit kerel.
                                  zijn ze te koop ;) :jerry :jerry

Vinci
                                  Deelnemer

Ik ga nog wel een keertje een foto maken in het donker ergens buiten met de lampen naast elkaar, kun je mooi het verschil zien. Kan je nu al vertellen dat het GIGA veel licht geeft die A4 lampen, stukke meer dan de Kadett lampen die ik nu heb! Heb namelijk al met een losse accu even in het donkere bos bij mij om de hoek er mee zitten schijnen en dat was echt waanzinnig wat er uit kwam…

Vind het zelf wel een heel geslaagde combinatie van originele look met een modern stukje techniek! :wub

hanskadett

heb je ook een foto van de huidige achterzijde

dqp-sammy
                                      Deelnemer

En en nexia front op de kadett is voor jullie geen optie aangezien er alles past an de e kadett en er op dit moment nog heel veel op de sloop staan.
                                        in Elsloo staan ernog met trekhaak, airco, elektrische ruiten en spiegels enz.
                                        En zo ziet het van voren uit.

Gr. Peter

jblfreak
                                        Deelnemer

laatste foto is nexia 2 en hier niet te vinden

nexia front is al enige keren gedaan maar past niet zomaar

Vinci
                                          Deelnemer

Vind de Nexia ook een beetje een pruts auto eerlijk gezegd. Okay, die motorkap is wel best mooi, maar zoals gezegd is het niet zomaar een 1:1 passing en ik zit eigenlijk niet zo te wachten op een hele verbouwing. Vind het juist leuk als het nog ‘downwards compatible’ blijft….

Vinci
                                            Deelnemer

@hanskadett wrote:

heb je ook een foto van de huidige achterzijde

Nog niet gemaakt, was ook een hele berg plakband nog en ben nu weer aan het knutselen. Zal als ik weer wat verder ben effe een plaatje schieten.

Mijn broer kent ook mensen in Brazilie en ik probeer nog steeds aan heldere frontglazen te komen….

hanskadett

jammer dat ze in brazilie geen kanten klare angel eyes kennen

hanskadett

ik heb mij net een set irmsher behuizingen gekocht
                                                  ga daar van een bmw e30 de angel eyes in pas maken met zwarte achtergrond
                                                  moet allen kijken hoe ik het nu ga doen met mijn knipperlichten
                                                  weet nog niet echt waar ik deze ga laten

Vinci
                                                  Deelnemer

Heb ook naar dat soort lampframes zitten kijken ja, alleen denk ik dat het niet veel minder werk is om dat netjes te doen (lees: waterdicht en zo…) Ik moet ook een hoop kitten, maar heb in elk geval nog een dicht frontglas. Heb er ook meer werk van gemaakt dan op zicht nodig is, want die angel eyes hoeven natuurlijk niet persé met leds…

Heb nog wat zitten knutselen en foto’s gemaakt, nog niet echt van de achterkant want dat zit nu met super korte draadjes aan een accu. Maak wel wat plaatjes als ik het ongeveer op de definitieve plek er in heb zitten…

En achter het glas geplakt ziet dat er dan zo uit:

Vinci
                                                    Deelnemer

Het is jammer dat ik niet zo goed kan fotoshoppen, maar even in Paint een edit gedaan om een idee te krijgen van hoe het er uit zal zien…

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 59)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.