Hoe krijg ik extra Vermogen??!

Forumindex Forums Modellen Corsa Hoe krijg ik extra Vermogen??!

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #17763557
    corsaboy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      @Haasje17 wrote:

      Ik denk dat vrijwel ieder blokje of het nu een 1.6 of 1.4 een 16v of 8v is zeker het dubbele aan vermogen moet kunnen leveren. En dat bijna met stock internals.

      Eens stond ik te praten met een man uit de rally sport en die vertelde me dat uit een stock c20xe al bijna 300 pk te persen valt. Tuners zijn veel te bang dat er iets stuk gaat vertelde hij me.

      Nu is het meest goedkope om je 1.4 sneller te krijgen het in en uitlaattraject aan te passen. Meer lucht en minder tegendruk. Hierdoor kan er meer zuurstof in de verbrandingskamer.

      ja een motor kan inderdaad wel meer dan het dubbele aan vermogen hebben over het algemeen.
      Soms zijn daar wel kleine aanpassingen voor nodig zoals decompressie platen en extra koppakingen en een turbo of supercharger.

      300 PK uit een atmo XE of een geblazen XE??
      Uit een atmo XE is het absoluut niet betaalbaar als het al te doen is.

      Want als ik zie wat mensen uit een atmo XE halen en met welke aanpassingen + de kosten dan val je vanzelf om.

      De Punica motor van de ts is geen motor die te tunen valt in mijn ogen.
      Al die mono point motoren zijn gebouwd om hun werk te doen maar niet om extreem vermogen te leveren.
      Is gewoon het geld niet waard.

      Ben vaker deze discussie aangegaan..

      #17763555
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Met een C20XE is veel mogelijk, ook ATMO, maar dan is het echt niet meer standaard / stock wat er in zit!! :vertag

        Tuner Spiess weet de F3 gespecificeerde C20XE naar 250 Pk te tunen, zonder het ontwerp ingrijpend aan te passen. Veel aftermarket tuners hebben de C20XE verder ontwikkeld voor racedoeleinden. SBD Motorsport uit Groot-Brittannië heeft een C20XE ontwikkeld met een maximum vermogen van 290 Pk. Risse Motorsport uit Duitsland rijdt het STW kampioenschap met een C20XE-STW motor die een vermogen produceert van over 285 Pk.

        Maar goed duidelijk is dan wel dat je er niet echt meer mee op de straat kan rijden.

        En ook ik ben het met Corsaboy eens dat een 1.4 60pk niets oplevert met tuning, tenzij je heel veel gaat ombouwen!

        Mantzel deed dit bijvoorbeeld wel.
        http://www.mantzel.de/motortuning/corsa-b/

        #17763556
        RickR91
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 April 2011

          Misschien een idee om eerst je luchttoevoer aan te pakken. Bij mij scheelde het enorm op gasreactie.

          #17763575
          CorsaSport90
            Lid sinds:
            10 January 2011

            En wat wordt bedoel met mijn lucht toevoer aan te pakken?

          4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.