Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Hoe krijg ik extra Vermogen??!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 juni 2011 om 19:17 #17228780
Ik heb een Opel Corsa 1.4i 8V sport,nu is mijn vraag hoe ik extra vermogen kan krijgen,want door te chippen kan het,maar mijn type kan je nergens vinden,alleen een 1.4 16V.
Dus hoe kan ik dan extra PK’s krijgen?
En ik had gelezen dat een zogenaamde Blackbox ook geen zin heeft,omdat het niet echt geweldig is voor je motor.
So,who can help me?3 juni 2011 om 19:36 #17763552bij een 1.4 helpt zowiezo weinig.
ja een 1.4 16V of 1.6 16V blok erin lepelen.
Willem
3 juni 2011 om 19:49 #17763550Moet ik dan echt alles nieuw erin gooien,zoals waterpomp,uitlaatspruitstuk,luchtfilter,etc,of alleen puur het “motorblok”?
3 juni 2011 om 19:52 #17763551Complete Motor met motor draadboom, benzine pomp (van singlepoint naar Multipoint pomp), computer, slotring en sleuteltransponder overbouwen, rest blijft behouden.
Vervangen van Dsitributie + rollen + waterpomp is aan te randen.
Willem
3 juni 2011 om 21:01 #17763549Zou niet weten wat het allemaal is,behalve benzine pomp.
3 juni 2011 om 21:03 #17763548De motor heeft zijn eigen draadboom, deze is per motor verschillend, maar wel zo aan te koppelen via stekkers aan de rest van de auto kabelbomen.
de computer is ook specifiek voor een motor
evenals de startonderbreker bij 1 computer past, en daarbij ook de bijbehorende transponder in de sleutel en de transponder lezer onder het contact slot.
transponder in de sleutel kan je eruit wippen als je de sleutel open klikt.
Willem
4 juni 2011 om 15:07 #17763562Ga je eerst is verdiepen in de materie voordat je een vraag stelt dat je meer vermogen wilt uit je 1.4 8v. :sleeping
Je kan een turbo ombouw overwegen, is te koop via HG Motorsport en Dbilas.
Maar goed je kan ook gelijk een C20LET erin stoppen.
Alles is afhankelijk van je budget en vergeet niet dat het niet alleen meer vermogen is waar je je geld aan uit moet geven.
Je moet ook je onderstel / ophanging en remmen etc. aanpassen. :sleeping4 juni 2011 om 17:06 #17763561@CorsaSport90 wrote:
Zou niet weten wat het allemaal is,behalve benzine pomp.
als je niet weet wat dat allemaal wil zeggen is het misschien beter dat je jou corsa maar laat zoals hij is.
het lijkt me niet dat je kennis van auto’s erg groot is, dus misschien is het beter om eerst maar is wat sleutelervaring op te doen voor je bepaalde dingen wil doen4 juni 2011 om 17:30 #17763560Ik wist ook niet echt veel voordat ik de 2 liter 16v in mijn Kadett lepelde… Wel technische kennis, maar niet zo zeer van auto’s. En het is toch goed gelukt!
Maar het is zeker geen gek idee om eerst eens flink wat verbouw topics te lezen, staat nuttige info in en is dus zeer leerzaam….
4 juni 2011 om 17:56 #17763559meer vermogen;het makkelijkste is beginnen met minder gewicht.
achterbank er uit,reservewiel,achterbak leeg halen(los spul)bekleding?
(kan meestal zo weer terug gezet)denk dat je er zo 50kg af kan snoepen.4 juni 2011 om 18:13 #17763558dus als je minder gewicht meeneemt krijg je meer vermogen??
Naaaais!
4 juni 2011 om 18:42 #17763563haha…
:jerry
5 juni 2011 om 10:31 #17763564is heel simpel gewoon deze auto inruilen voor een gsi of 14 16v.waarom al die moeite doen met motorwisseling?????
groetjes Rozé5 juni 2011 om 10:31 #17763565is heel simpel gewoon deze auto inruilen voor een gsi of 14 16v.waarom al die moeite doen met motorwisseling?????
groetjes Rozé5 juni 2011 om 10:31 #17763566is heel simpel gewoon deze auto inruilen voor een gsi of 14 16v.waarom al die moeite doen met motorwisseling?????
groetjes Rozé5 juni 2011 om 13:44 #17763567Je kan mechanisch van alles doen met die motor. Ik las laatst een topic van iemand die een 1.3 helemaal had opgeknapt en opgevoerd.
Maar gaat een hoop geld en tijd kosten hoor. En moet je ook veel voor weten en kunnen.Koop dan gewoon meteen een c20ne voor in die corsa. Is niet zooo veel werk als je je er wat in verdiept hebt.
Of haal gewoon een Kadett of Astra gsi. zijn ook niet heel erg duur. maar wel heel leuk!
Lekker goedkope kadett gsi cabrio met nog paar maanden apk halen, sais I5 juni 2011 om 14:21 #17763568@rozé wrote:
is heel simpel gewoon deze auto inruilen voor een gsi of 14 16v.waarom al die moeite doen met motorwisseling?????
groetjes RozéVoor de lol van het sleutelen? En het is goedkoper.
Als je een sloper 16v weet te vinden kan je de motor plus alles wat er bij nodig is zo over lepelen. Geen gezeur met nieuwe aandrijfassen, nieuwe motorsteunen bouwen, etc etc.
En als je huidige wagen van 1997 of eerder is, is het laten omkeuren bij de RDW ook maar een klusje van 50 euro.Een snelle, goede Corsa kopen is in de regel toch wel een stuk duurder.
@kaneelschep wrote:
Je kan mechanisch van alles doen met die motor. Ik las laatst een topic van iemand die een 1.3 helemaal had opgeknapt en opgevoerd.
Maar gaat een hoop geld en tijd kosten hoor. En moet je ook veel voor weten en kunnen.Koop dan gewoon meteen een c20ne voor in die corsa. Is niet zooo veel werk als je je er wat in verdiept hebt.
Of haal gewoon een Kadett of Astra gsi. zijn ook niet heel erg duur. maar wel heel leuk!
Lekker goedkope kadett gsi cabrio met nog paar maanden apk halen, sais IBedoel je het topic van Schuitje? Dat was een 1.2S die opgeboord is naar 1.3. Snelle nokkenas er in, en nog wat andere leukigheidjes geloof ik :) Mooi project iig :)
5 juni 2011 om 15:00 #17763569haha.. :P Dan wel ja. Maar het klinkt niet echt alsof ie heftig aan autos weet te sleutelen geloof ik… ;) Dan is het misschien ook niet zo lollig :D We hebben het tenslotte over de TS ;)
Ja dat topic was het geloof ik ja! Mooi om te zien dat mensen het toch doen. die kleine motortjes oppoetsen!
Maar als je dat niet zo goed aanpakt en kan dan lijkt het me niet leuk en het niet waard. ;) en is c20ne of een gsi kopen een stuk leuker!! :jerry5 juni 2011 om 15:35 #17763570Hier staan de 1.4 16V’s op de stapel op de sloop, staan meer 16v’s dan 8klepperjes, er staan ook nog tigra’s, die zijn standaard met zo’n 16V motortje.
staat er een Corsa met net een tonnetje op de teller hier..
kan je alles zo uithalen als je dat zou kunnen en willen.
Maar van me kocht een keer 3 C20XE’s op die sloop voor de gemiddelde forumprijs van slechts 1 C20XE (500 euri), wel motoren waarvan de staat onbekend was, en 1 was er ook kapot (gebroken Driem gehad), maar ja voor dat geld..
Willem
5 juni 2011 om 16:09 #17763571Die c20xe’s zijn eigenlijk ook gewoon veel te duur voor wat ze zijn…
Een c20ne haal je al voor 100 euro en dan staan ze vaak nog erg lang al te koop.
Het verschil in snelheid e.d. is zeker niet evenredig aan de prijs. ;)6 juni 2011 om 06:23 #17763572@kaneelschep wrote:
Je kan mechanisch van alles doen met die motor. Ik las laatst een topic van iemand die een 1.3 helemaal had opgeknapt en opgevoerd.
Maar gaat een hoop geld en tijd kosten hoor. En moet je ook veel voor weten en kunnen.Ach er zijn er meer die zoiets doen, heb hier een A Corsa staan met een “dikke” 1.3.
13NB Blok, 12ST Kop licht geflowed, 280 Graden Schrick, Irmscher Injectie met Irmscher luchtfilterbak incl. K&N Paneel, Lexmaul 1.6 Spaghetti, Simons Uitlaat, Instelbare brandstof drukregelaar.
Dit alles afgesteld op de rollenbank (brandstofdruk en ontsteking) levert 95Pk op en 95Nm.6 juni 2011 om 08:08 #17763573@Vinci wrote:
Ik wist ook niet echt veel voordat ik de 2 liter 16v in mijn Kadett lepelde… Wel technische kennis, maar niet zo zeer van auto’s. En het is toch goed gelukt!
Maar het is zeker geen gek idee om eerst eens flink wat verbouw topics te lezen, staat nuttige info in en is dus zeer leerzaam….
Inderdaad, als je eraan begint en je hebt technisch inzigt volgt kennis vanzelf..
Wat ik heel jammer vind is dat er zo ontzettend veel zijn die steeds andere motoren erin willen stoppen.
Ikzelf ben begonnen met een 1.6 je heb later een 2.0 erin gehangen. En uiteindelijk. deze omgebouwd naar turbo blokje.
Maar ben nogsteeds niet echt tevreden ik had meer verwacht van het verschil van een 1.6 en 2.0.Ik denk dat vrijwel ieder blokje of het nu een 1.6 of 1.4 een 16v of 8v is zeker het dubbele aan vermogen moet kunnen leveren. En dat bijna met stock internals.
Eens stond ik te praten met een man uit de rally sport en die vertelde me dat uit een stock c20xe al bijna 300 pk te persen valt. Tuners zijn veel te bang dat er iets stuk gaat vertelde hij me.
Nu is het meest goedkope om je 1.4 sneller te krijgen het in en uitlaattraject aan te passen. Meer lucht en minder tegendruk. Hierdoor kan er meer zuurstof in de verbrandingskamer.
6 juni 2011 om 16:04 #17763574@Haasje17 wrote:
Eens stond ik te praten met een man uit de rally sport en die vertelde me dat uit een stock c20xe al bijna 300 pk te persen valt. Tuners zijn veel te bang dat er iets stuk gaat vertelde hij me.
En wat bedoelt hij met “stock”???
6 juni 2011 om 21:07 #17763554@KRSA2000 wrote:
@Haasje17 wrote:
Eens stond ik te praten met een man uit de rally sport en die vertelde me dat uit een stock c20xe al bijna 300 pk te persen valt. Tuners zijn veel te bang dat er iets stuk gaat vertelde hij me.
En wat bedoelt hij met “stock”???
een C20let kan ik geloven…. maar een xe 300pk weet ik wat ik moet voor doen. en heb ik veel pretgas voor nodig
6 juni 2011 om 21:17 #17763553@CORSA2L16VALVE wrote:
@KRSA2000 wrote:
@Haasje17 wrote:
Eens stond ik te praten met een man uit de rally sport en die vertelde me dat uit een stock c20xe al bijna 300 pk te persen valt. Tuners zijn veel te bang dat er iets stuk gaat vertelde hij me.
En wat bedoelt hij met “stock”???
een C20let kan ik geloven…. maar een xe 300pk weet ik wat ik moet voor doen. en heb ik veel pretgas voor nodig
Met jouw pretgas, heb ik ook veel pret gehad… haha!
Vooral toen je die Ferrari vernederde op het duivelsberg!Voor de gene die er niet bij waren:
[youtube:3qf67ezx]http://www.youtube.com/watch?v=RJivs8tua3A[/youtube:3qf67ezx]
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.