Hoe krasjes weg te werken??

Forumindex Forums Modellen Corsa Hoe krasjes weg te werken??

• Dit onderwerp is leeg.
23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    CorsaSport90

Ik heb van verschillende mensen gehoord dat je krasjes ook met met Commandant weg krijgt,of ja,lichte krasjes dan.
      Ik heb me auto altijd gewoon met water en autoshampoo gewassen,en nog nooit gewaxt,hoe gaat dit in zijn werk?
      Gewoon zon Groen blik commandant nmr 4 halen,dat een beetje uitstrijken over de auto en dan met een boen apparaat erover?

Thankx!

NWitkamp

Kijk anders even op carclean.nl daar is wel veel te vinden.

Voor het echt wegwerken van krasjes is een polijstmachine wel makkelijker ja. Ik gebruik zelf het stappenplan van meguiars. Zijn wel betere merken, maar ik ben er tevreden mee.

Foto van toen ik bezig was:

CorsaSport90

Maar het kan dus gewoon met commandant4?
          Ik twijfel hieraan,omdat het geen vloeibare wax is,dus ik iet zou weten of ik dat in samenwerking met een boenapparaat kan gebruiken.

NWitkamp

@CorsaSport90 wrote:

Maar het kan dus gewoon met commandant4?
            Ik twijfel hieraan,omdat het geen vloeibare wax is,dus ik iet zou weten of ik dat in samenwerking met een boenapparaat kan gebruiken.

Er zijn tegenwoordig veel betere producten om krassen weg te werken dan commandant.

de wit

commandant is erg agressief. zou ik niet met een apparaat gebruiken..

CorsaSport90

Wat voor waxmiddel zou ik dan kunnen gebruiken voor de auto te waxen/boenen met een machine,gewoon een vloeibare wax?

petrolhead

commandant niet vloeibaar ? is wat stroperiger ja maar wel goed smeerbaar, heb het zelf ook gebruikt en dan daarna de wax nr 7
                  maar zou commandant inderdaad niet met machine gebruiken

CorsaSport90

Maar even voor de duidelijkheid,hoe boen ik nou de auto? gewoon een vloeibare wax,dat beetje verdelen over de auto en dan met die machine eroverheen,en uitwrijven?

petrolhead

als je een geschikte wax gebruikt voor machines, dan moet je die inderdaad aanbrengen, heel eventjes laten drogen en dan opboenen..
                      maar moet niet opgedroogd zijn geloof ik, en met een machine krijg je geloof ik wel eerder last van swirls..
                      ben hier geen held in, ik doe het altijd lekker met de hand ;)

NWitkamp

Maar wil je hem nou alleen in de wax zetten of wil je krasjes weg werken?

CorsaSport90

Krasjes wegwerken,en erna boenen,mja dan moet ik wel weten,hoe ik uberhaupt een auto goed boen,want heb er nooit echt aandacht aan besteeds mij alle auto’s die ik heb gehad,en wil het nu wel eens proberen.

en ja doe krasjes,kan ik,er zitten bv krasjes bij me sleutelslot,het niet opscheuren en opnieuw spuiten?
                          Zoja,
                          welke schuurpapier korrel heb ik dan nodig?

NWitkamp

@CorsaSport90 wrote:

Krasjes wegwerken,en erna boenen,mja dan moet ik wel weten,hoe ik uberhaupt een auto goed boen,want heb er nooit echt aandacht aan besteeds mij alle auto’s die ik heb gehad,en wil het nu wel eens proberen.

en ja doe krasjes,kan ik,er zitten bv krasjes bij me sleutelslot,het niet opscheuren en opnieuw spuiten?
                            Zoja,
                            welke schuurpapier korrel heb ik dan nodig?

Als je er nieuw mee bent is het misschien handig het een en ander te lezen op het forum van carclean.nl

Als je het voor het eerst gaat doen, dan zijn misschien de sample kits van Poorboy’s wel leuk. Je hebt van Poorboy allemaal verschillende sample kits, dan hoef je ook niet gelijk grote verpakkingen te kopen. En als je het dan achteraf nooit meer gaat gebruiken is dat zonde van het geld. Hieronder wat producten die je kunt gebruiken :

http://carclean.nl/product/Poorboys_World/Sample_Kit__5_SSR__101694.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;

Bovenstaand zijn allemaal middelen om krasjes weg te werken van heel grof naar heel fijn. Kun je gewoon op een pad gebruiken, deze kun je ook wel vinden op de site.

http://carclean.nl/product/Poorboys_World/Sample_Kit__4_Polish_Wax__101693.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;
                            of
                            http://carclean.nl/product/Poorboys_World/Sample_Kit__6_4-Step__101695.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;

Bovenstaand kun je wel gebruiken voor erna. Als je dit er allemaal op hebt zitten kan je auto er voorlopig wel weer tegenaan hoor.

Succes!

McKaamos
                            Deelnemer

Ach, je kan idd je hele auto langs gaan met polijstmiddelen, maar ik zou persoonlijk ff naar de blokker rennen.
                              Daar hebben ze van die groene tubes Scratch Remover staan.
                              Dat doe je gewoon op een doekje en dan poets je de kras zelf weg ipv de hele auto meteen te polijsten. Stukken minder werk en prima resultaat.
                              Tijdje terug nog gebruikt op de Mercedes van m’n schoon-grootjes. Zat een lange kras in van een spiegel die langs hun auto is gegaan. Is met dat goedje nagenoeg onzichtbaar geworden.
                              Ook de krassenbrij onder de handgrepen aangepakt en dat is nu ook weer mooi.

CorsaSport90

Je bedoelt die mantis scratch remover? Ik heb hem gekocht maar ik doe het spul op een doekje,en dan met een draaiende beweging uitwrijven op de kras,maar ik zie geen versgil,dus dat gaat bij miet niet werken denk ik.Of ik doe iets fouts,ma zou niet weten wat.

Oenatje
                                Deelnemer

commandant 4 is alleen voor niet metallic lakken. dus wit en rood e.d.

nr 4 is niet voor nog glimmende goed onderhoude metallic lakken, je poetst hiermee je blanke lak laag dof

nr 5 zou wel kunnen. zoals gezegd zijn er tegenwoordig betere producten op de markt

McKaamos
                                  Deelnemer

@CorsaSport90 wrote:

Je bedoelt die mantis scratch remover? Ik heb hem gekocht maar ik doe het spul op een doekje,en dan met een draaiende beweging uitwrijven op de kras,maar ik zie geen versgil,dus dat gaat bij miet niet werken denk ik.Of ik doe iets fouts,ma zou niet weten wat.

Heb er geen mantis op zien staan.
                                    Tis een groen met zwarte verpakking, groene microfiber doek er in en een tube.

Werkt prima, als je de instructies tot op de letter volgt.
                                    Verder een kwestie van “rinse and repeat” indien resultaat nog niet behaald.
                                    Stevig drukken tijdens het poetsen doet ook wonderen.

CorsaSport90

Dan zal ik het nogmaals gaan proberen met die scratch remover!
                                      Maar om wederom een groot verhaal klein te maken,kan ik dus beter gewoon wax kopen,en met de hand de auto boenen?

McKaamos
                                      Deelnemer

Gewoon met een poetsmiddeltje de krassen gericht wegwerken en dan waxen, das idd prima.
                                        Je kan wel hele wasprogramma’s gaan volgen, en die zijn echt niet slecht, maar de hoeveelheid tijd die het kost en wat je er aan spullen voor moet kopen staat mijns inziens buiten proportie.

CorsaSport90

Bedankt,
                                          Dan ga ik morgen eens even die krassen proberen weg te halen,en even wat wax halen,bij autowinkel,en dan met de hand boenen!

Wat is eigenlijk het verschil tussen waxen en polijsten?

rinus de boer

Commandant zou ik zowiezo niet gebruiken met metallic lakken. Dat is bestemd voor egale kleuren, waar ook nog eens geen blanke laklaag overheen ligt. Nr. 4 is voor het grovere werk, is is een pasta. Nr.5 is wel vloeibaar, en is voor het fijnere werk. Voor metallic lakken zou een product nemen van een ander merk en dat hoeft echt niet het duurste te zijn. Je kunt met relatief goedkope producten echt hetzelfde resultaat krijgen dan de dure jongens. Daar was pas nog laatst een test over in het blad Autobild Klassik. Het goedkoopste merk was zelfs nog beter dan de allerduurste (Swissol, dat kost echt fortuinen). Je zou je ook kunnen voorlichten bij een carcleaningsbedrijf.

Waxen is eigenlijk gewoon “in de was” zetten. Polijsten is letterlijk het bovenste laagje eraf halen totdat je weer op de onverweerde / onbeschadigde lak komt. Eerst polijst je, daarna wax je.

CorsaSport90

Maar het is dus ook gewoon een optie om,eerste me krasjes te verwijderen met scratchremover,en dan de auto te waxen toch?

Bo652
                                              Deelnemer

Je kan het proberen, ik adviseer je dan een schratchX.
                                                Maar veel beter is het om te gaan polijsten, of te laten polijsten er is vast wel een detailler bij jou in de buurt die voor een zeer schappelijk dat kan regelen voor je.
                                                Als voorbeeld zal ik even een paar foto’s posten zodat je het verschil ziet wat een goede polijstbeurt voor een verschil te weeg kan brengen.
                                                Voor:

Na:

Voor:

Na:

En zo heb ik er desgewenst nog veel meer voorbeeldfoto’s.
                                                Succes in ieder geval.

poetsmiep

Als je niet wilt polijsten en maar kleine stukjes met krassen wilt behandelen, gebruik dan Quixx.
                                                  Uitstekend product, bewezen dat het werkt. Gebruik het zelf ook, makkelijk en werkt echt. Gekocht bij VERWIJDERD DOOR MODERATOR

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
                                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.