Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › hoe kop verwijderen 30NE?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 april 2013 om 16:16 #18117845
Dit lijkt me vrij duidelijk:
Geen idee waarom nummer 6 niks had, maar oorzaak 4 en 5 gevonden….
21 april 2013 om 18:21 #18117846:shock: Wtf?! hoe kan dat? je had er net een nieuwe tussen toch..
21 april 2013 om 18:39 #18117847Dit was idd de nieuwe. Ik heb geen idee, heb er normaal mee gereden niet in toeren gejaagd. Alles netjes kruislinks vast gezet. Gewoon volgens het boekje, ik vermoed dat er een klein beetje rommel op het onderblok heeft gezeten en dat de boel niet meer goed afsloot toen het blok echt op bedrijfstemperatuur kwam onder last. Met als gevolg dat de druk + hitte door dat kleine gat werd gejaagd onder 10 bar druk. Is in elk geval goed heet geworden, finaal weg gesmolten.
Zit nu echt te dubben, NOG een koppakking er tegen aan gooien of dit voor gezien houden en een ander blok er in lepelen. Al met al zit ik nu op 200+ euro aan koppakkingsset, olie, kvs enz. Denk dat een nieuwe basis beter is….
21 april 2013 om 20:34 #18117848Pff je treft t wel .
Weet je zeker dat de kop goed vast zat? Zo op deze manier vd koppakkig er uit branden zie je maar zelden. En als het zo is is het vaak een turbo motor.Snap dat je andere motor als basis wilt maar denk dat hier iets is mis gegaan ergens.
En om nou een goede betrouwbare 30e te vinden zonder werk……21 april 2013 om 21:25 #18117849@sw16v wrote:
Pff je treft t wel .
Weet je zeker dat de kop goed vast zat? Zo op deze manier vd koppakkig er uit branden zie je maar zelden. En als het zo is is het vaak een turbo motor.Snap dat je andere motor als basis wilt maar denk dat hier iets is mis gegaan ergens.
En om nou een goede betrouwbare 30e te vinden zonder werk……Heb je een punt. Probleem is dat ik niet precies weet waar het probleem zit…. Kop was goed, en voor de rest is het een kwestie van onderblok goed schoonmaken en de boel in 3 sessies vast draaien. Tijdje rustig rijden dat de boel kan zetten en vervolgens natrekken. Zat nog te denken aan de boutgaten in het onderblok, maar deze heb ik ook goed schoon gemaakt. De boel heeft iig niet goed strak gezeten, anders kan de druk niet zomaar tussen 2 cilinders door glippen….
Zat te denken aan een B senator op de kop te tikken en de motor van te voren goed te checken en compressie te meten enz.. Dan het geheel met bak en al inbouwen. Liefst een C30NE met automaat….
22 april 2013 om 07:53 #18117850Heb nog wel een x30xe 3.0 v6 210pk staan, weinig kilometers. vergt natuurlijk wel wat meer aanpassingen maar is ook leuk :D :D mijn reserve 30e gaat nog niet weg.
22 april 2013 om 09:01 #18117851@sw16v wrote:
Heb nog wel een x30xe 3.0 v6 210pk staan, weinig kilometers. vergt natuurlijk wel wat meer aanpassingen maar is ook leuk :D :D mijn reserve 30e gaat nog niet weg.
Dat is ook leuk spul, maar volgens mij gaat dat niet relatief eenvoudig passen :P Net nog de kop laten inspecteren, moet weer worden gevlakt. Er was wat KVS in de cilinder gelopen, en wou dat er vandaag met de waterzuiger droog maken. Was het allemaal weg gelopen… Dus onderblok moet ook een revisie hebben. En je voelt een oneffenheid op het onderblok waar de pakking is doorgeslagen. Dit is een afschrijver helaas. Als mijn revisieman het hele ding zou aanpakken zat ik op 500 euro, en dat was nog aan de goedkope kant. Denk dat een 6 in lijn uit B senator de mooiste optie is, met zo min mogelijk gekloot.
22 april 2013 om 11:11 #18117852C30NE 177pk zoeken Jetronic dertegen mechanische 4-gang bak der tegen en je bent klaar.
Dat motronic is leuk en zo,n 4gang is ook leuk enkel:
Jou je moet de cardan veranderen
Je moet veel electronica aansluiten (kickdown schakelaar onde het gaspedaal-sport/econoom-winterstand)
Die bakken werken op 8impuls sensors en die hebben weer geen km teller kabel.Als je toch op LPG rijd is een jetronic handel veel simpeler en kwa bak past alles makkelijker.
Mvg Ben
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.