Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › hoe kop verwijderen 30NE?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 maart 2013 om 20:57 #17256325
Mijn 30NE begint nu wel vrij veel wit te walmen, en verbruikt een litertje koelvloeistof op 500km. Kop moet er maar eens af.
Nu heb ik dit eerder gedaan en toen bleek er een scheur in de kop te zitten. Vermoeden is dat ik dat zelf heb veroorzaakt dooe een verkeerde volgorde te hanteren met demonteren van de kop.
Weet iemand een goede volgorde voor demontage en montage? En eventueel de aandraai momenten?
19 maart 2013 om 21:05 #18117796Lijkt me sterk dat die scheur daar van komt.
Normaal werk je in een cirkel naar buiten toe, dus je begint bij de binnenste bouten.
Aanhaalmomenten weet ik nog niet.
Ben zelf ook bezig met een c30ne. Kop weegt heel wat!
Heb net een pakkingsset besteld. Over 2 weken moet ie er wel liggen. Daar zit altijd wel een lijstje bij met aanhaalgegevens.20 maart 2013 om 09:40 #18117797@Fearless wrote:
Lijkt me sterk dat die scheur daar van komt.
Normaal werk je in een cirkel naar buiten toe, dus je begint bij de binnenste bouten.
Aanhaalmomenten weet ik nog niet.
Ben zelf ook bezig met een c30ne. Kop weegt heel wat!
Heb net een pakkingsset besteld. Over 2 weken moet ie er wel liggen. Daar zit altijd wel een lijstje bij met aanhaalgegevens.Dat kreng is inderdaad zwaar. Heb bij mijn vorige blok lopen zeulen tussen de werkplaats en revisie bedrijf, dat was een goede kracht training :)
Wat is een redelijke prijs voor een pakking? Kwam bij een aantal webshops een pakket van Victor Reinz tegen varierend tussen de 80 en de 180 euro?
20 maart 2013 om 11:12 #18117798Ik had hem op misterauto besteld. Helaas niet op voorraad dus heb hem via mn werk besteld. Ben ik iets goedkoper uit
Dure spullen voor zon 6 cilinder :d20 maart 2013 om 13:48 #18117799Heeft Opel4ever ze niet meer?
20 maart 2013 om 15:30 #18117800@kywieman wrote:
Heeft Opel4ever ze niet meer?
Tijdje niet meer bij Rob geweest. Nog wel een keer op een zaterdag langs gewaaid, maar heb hem toen niet aan getroffen. Hij zal het nu ook wel aardig druk hebben met de truck :afro Zal het binnenkort nog eens proberen :)
20 maart 2013 om 16:14 #18117801je moet de kop kruislings van buiten naar binnen loshalen. zet je hem erop dan kruislings van binnen naar buiten werken. ;)
hij moet op 100nm vast als ik het goed had. en dan stappen van 50nm, 70nm, 90nm en dan 100nm.
20 maart 2013 om 21:52 #18117802@bettus accu wrote:
je moet de kop kruislings van buiten naar binnen loshalen. zet je hem erop dan kruislings van binnen naar buiten werken. ;)
hij moet op 100nm vast als ik het goed had. en dan stappen van 50nm, 70nm, 90nm en dan 100nm.
Thanks! Vrijdag heb ik weer even wat tijd om met de auto te klussen. Zal dan op jouw manier de kop er af halen. Benieuwd wat ik aan ga treffen :hmmz
20 maart 2013 om 22:10 #18117803hoi peter
kopsetje ligt hier wel 75 euries
tot 1 april ben ik haast elke dag thuis
de nieuwe truck opbouwen
daarna vanaf 14.00 s`middags tot 19.00 uur ben ik elke dag bereikbaar [nachtdienst]
20 maart 2013 om 23:11 #18117804wist nie dat OPEL ook trucks had Rob :P
maar met het demonteren van zo`n gietijzeren hoofd, maakt het toch niet zo heeel veel uit
hoe je het loshaald.. ( mits het blok koud is..? ) natuurlijk zijn overal vuistregels voor,
maar om nu bang te zijn dat je een kop vernield door deze in, nogmaals, koude, toestand op welke wijze dan ook, los te draaien… lijkt mij wat stug.. maarja.. ik heb ook maar boerenverstand..
soms handig.. soms ok nie :
succes met t spul Peter ! ennu… plaatjes he…. plaatjes :D21 maart 2013 om 09:43 #18117805Aaah Rob! Mooi dat dat kan :) En wat de plaatjes betreft, dat komt wel goed. Ben nu toevallig eerder vrij (lang leve hoger onderwijs met uitval van lessen) dus zet de muts op, doe de overall aan en ga maar eens richting de werkplek. En alles demonteren wat ik de afgelopen weken heb opgebouwd aan het blok :hmmz
Opel heeft trouwens wel trucks gemaakt, denk alleen niet dat het door de huidige emissie eisen heen komt ;) :
21 maart 2013 om 14:22 #18117806haha.. das wel wat voor Rob haha.
trouwens.. even een bijdehand antwoord op je topic titel…
hoe de kop te verwijderen.. met een motortakel !!! ding is onhandig aan gewicht!succes met de werkzaamheden !
21 maart 2013 om 16:40 #18117807@peter777 wrote:
Aaah Rob! Mooi dat dat kan :) En wat de plaatjes betreft, dat komt wel goed. Ben nu toevallig eerder vrij (lang leve hoger onderwijs met uitval van lessen) dus zet de muts op, doe de overall aan en ga maar eens richting de werkplek. En alles demonteren wat ik de afgelopen weken heb opgebouwd aan het blok :hmmz
Opel heeft trouwens wel trucks gemaakt, denk alleen niet dat het door de huidige emissie eisen heen komt ;) :
Deze heeft ook in Nederland? gereden in een ver verleden.
Kijk maar naar het kenteken, dan weet je wat ik bedoel.21 maart 2013 om 16:43 #18117808Snel Service ;)
21 maart 2013 om 22:41 #18117809Verrek, zie het kenteken nu pas :hmmz Die heeft 5 jaar dienst gedaan in Nederland :P Heb de aanbouwdelen nu los, morgen maar eens beginnen met de kopbouten en een takel om hem te verwijderen. Je KAN hem tillen, maar dat gaat ten koste van de rug ben ik bang.
22 maart 2013 om 11:18 #18117810Lukt wel in je 1tje maar de arbo zou t niet leuk vinden.
22 maart 2013 om 16:40 #18117811Vandaag doorgebuffeld:
Wat benzine bij de kleppen gegoten en gekeken waar het weg liep, nummer 2,3,4,5 zijn niet zuiver.
Dit gaat vlakken en kleppen slijpen worden. Ik krijg trouwens de nokkenas er niet uit? Als de kopbouten en de klepstoters zijn verwijderd moet hij er toch gewoon uitkomen?
En is dit nou een C30NE kop? ivm de grote uitlaat kleppen?
22 maart 2013 om 16:58 #18117812Ik heb hem er ook nog niet uit gekregen. Klemt ergens denk ik.
Er staat op de kop ergens een code. thv het 2e bougiegat als ik me niet vergis.
Als dat de goeie code is heb je ook een c30ne kop.22 maart 2013 om 17:12 #18117813@Fearless wrote:
Ik heb hem er ook nog niet uit gekregen. Klemt ergens denk ik.
Er staat op de kop ergens een code. thv het 2e bougiegat als ik me niet vergis.
Als dat de goeie code is heb je ook een c30ne kop.Op het onder blok staat 30NE. Dus dan zou er een andere kop op moeten zijn gezet…. Kon de kop code zo 123 niet vinden. Was al lang blij dat het lompe stuk gietijzer op de werkbank lag. ;)
22 maart 2013 om 17:16 #18117814tis een kop met kleine kleppen
22 maart 2013 om 17:18 #18117815Ja nu je dat zegt….ik kijk nu net de foto van mijn kop. Daar zit een groot verschil in de klepdiameter.
22 maart 2013 om 17:30 #18117816@Fearless wrote:
Ja nu je dat zegt….ik kijk nu net de foto van mijn kop. Daar zit een groot verschil in de klepdiameter.
Fototje? :) Ben wel benieuwd!
22 maart 2013 om 17:46 #18117817Dit is mijn kop.
C30ne kop….ook het onderblok c30ne.verschilletje wel he :D
22 maart 2013 om 18:44 #18117818Dat is idd een groot verschil :( Naja, die van mij zal wel geen strepentrekker worden maar als die kleppen goed afsluiten en de nieuwe pakking er op zit dan zal het wel een stukje beter worden. Of ik ram de dremel in de in en uitlaat poorten :jerry
25 maart 2013 om 17:06 #18117819Kleppen en de nokkenas verwijderd:
Had even wat tijd naast de studie vandaag.
De kleppen heb ik op volgorde in een oude kop geschoven zodat ik de boel niet door elkaar haal. Over 2 dagen maar eens gaan beginnen met het slijpen van de kleppen. Stomme is wel dat ik nergens aan de koppakking kan zien waar de zou moeten lekken….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.