Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › hoe kom ik bij de ketting geleider 30NE?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 november 2011 om 12:46 #17243333
Volgens mij zal dit bij elke CIH wel gelijk zijn, maar hoe krijg ik dat huis er af waar de ketting geleiders achter zitten? De kop is er af, alle boutjes zijn los en de bovenkant van het huis kan ik wat heen en weer bewegen. Moet de krukaspoelie er nou wel of niet af? Ik heb de bout van de poelie er wel uit, maar krijg hem er met geen mogelijkheid van af. :swear
15 november 2011 om 14:09 #17943651Gebruik een poelietrekker. :thumb
En de carterpan moet ook los, de cilinderkop had gewoon kunnen blijven zitten.
Rustig bekijken, nadenken en dan lukt het wel.
:jerry15 november 2011 om 16:36 #17943652@jethro wrote:
Gebruik een poelietrekker. :thumb
:jerryDie morgen maar eens regelen :) Maar de kop moest er zowieso af ivm lekke pakking. Zit nu wat rond te kijken naar een C30NE kop maar dat is een ander verhaal ;) Carterpan moet ook los als de kop er vanaf ligt? Had van rob (opel4ever) begrepen dat je hem zonder kop recht omhoog er uit kan halen?
15 november 2011 om 19:04 #17943653als je kop eraf is kan het distributiedeksel er zo af maar er zit ook een moer achter de waterpomp dus wel de waterpomp eraf halen
als je de boel er toch af hebt kun je het beste alle 3 vervangen 2 geleiders en 1 spanner
poulie moet er af willen als je de moer los hebt maar kan wat locktide tussen zitten
poulie een beetje warm stoken wil dan helpen15 november 2011 om 19:32 #17943654@peter777 wrote:
@jethro wrote:
Gebruik een poelietrekker. :thumb
:jerryDie morgen maar eens regelen :) Maar de kop moest er zowieso af ivm lekke pakking. Zit nu wat rond te kijken naar een C30NE kop maar dat is een ander verhaal ;) Carterpan moet ook los als de kop er vanaf ligt? Had van rob (opel4ever) begrepen dat je hem zonder kop recht omhoog er uit kan halen?
Ja.
Mijn uitleg was met de cil.kop er nog op, dus die pan kan blijven zitten waar hij zit. ;)
:jerry16 november 2011 om 01:31 #17943655@fluks wrote:
als je kop eraf is kan het distributiedeksel er zo af maar er zit ook een moer achter de waterpomp dus wel de waterpomp eraf halen
als je de boel er toch af hebt kun je het beste alle 3 vervangen 2 geleiders en 1 spanner
poulie moet er af willen als je de moer los hebt maar kan wat locktide tussen zitten
poulie een beetje warm stoken wil dan helpenDeze zeker? Voel me nu wel erg dom :shock: had hem helemaal over het hoofd gezien! Maar de poelie moet er af om het hele huis te verwijderen? Als het zonder kan is het ook best, gaat mij alleen om de koppakking en de geleiders/spanner. Kan komende week niet bij de auto dus ben nu informatie aan het verzamelen en begonnen om de kop weer netjes te maken :afro
16 november 2011 om 19:02 #17943656die moet idd ook los
ook moet je poulie eraf
als je je distributiedeksel eraf hebt moet je er goed op letten dat je de hoeken van de rubber afdichteng van de carterpan goed met vloeibare pakking insmeert17 november 2011 om 23:17 #17943657@fluks wrote:
die moet idd ook los
ook moet je poulie eraf
als je je distributiedeksel eraf hebt moet je er goed op letten dat je de hoeken van de rubber afdichteng van de carterpan goed met vloeibare pakking insmeertHeb de poulie er af, alleen wil het kreng er nog steeds niet af. Alle boutjes aan de voorkant zitten los:
maar onderin zit er geen beweging in. Moet denk ik de voorste boutjes van de carterpan alsnog los maken?
Of moet ik de boutjes helemaal onderin ook los maken? Dus links van die rode en blauwe stekkertjes die rechts onderin te zien zijn?
18 november 2011 om 08:55 #17943658de oliepomp kan blijven zitten als je de paspennen iets terug tikt wil het dan ook niet
18 november 2011 om 16:59 #17943659Carterpam moet los..dwz die moet een halve cm zakken vooraan anders krijg je um niet los…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.