Hoe is de kwaliteit van de Insignia?

Forumindex Forums Modellen Insignia Hoe is de kwaliteit van de Insignia?

  • Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 51 tot 70 (van in totaal 70)
  • Auteur
    Berichten
  • #18254534
    Franco49
      Lid sinds:
      29 June 2014

      pascal1109 ja als je met 80000 km reeds 5x de remmen moest vervangen is wel heel vaak ,gewoon te vaak ,maar wat zegt Opel ervan ? ik neem aan dat het via een coulance regeling gratis gebeurd !
      En ja ik had het instrumentenpaneel heel donker staan (donkerder kon niet :shock: ) en vond dus de knop direct ,wist geheel niet dat die erop zat ,in ieder geval bedankt :thumbup

      #18254535
      pascal1109
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 November 2007

        Ik hoop inderdaad voor de “slachtoffers” dat er een coulance regeling getroffen wordt, want goedkoop is het echt niet :roll:

        #18254536
        Franco49
          Lid sinds:
          29 June 2014

          Ik ben heel benieuwd Pascal en hoor graag of er gedupeerden zijn!

          #18254537
          van der Wal
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 June 2011

            Ik heb geluk gehad dat er een jaar garantie op de auto zit anders had het al bakken met geld gekost.
            Ze hebben nu al 2 keer zowel de schijven als de blokken vervangen omdat de schijven voor elke keer krom trekken en de
            schijven achter elke keer geribbeld worden en groeven krijgen waardoor je bij het uitremmen op bijvoorbeeld een rotonde een fijn knarsend geluid te horen krijgt achter.
            Ik heb de Insignia bij Stam in Utrecht gekocht waar ze de auto aanboden als een zo goed als nieuwe Opel, nou de mijne deus niet.
            De garage zelf is ook een ballentent vind ik persoonlijk, elke keer als ik terug ben geweest zijn wel iets vergeten te maken of te controleren, afspraken nakomen zoals het hoort hebben ze daar ook nog nooit van gehoord en ga zo maar door.
            Omdat ik in 9 maanden tijd al zoveel gezeik met de Insignia heb gehad ben ik vorige week naar de garage terug gegaan om eens te praten wat we er mee kunnen doen en dat ik zeer ontevreden ben met de auto en dat ik deze terug wil geven met uiteraard wat bijbetalen op een andere.
            Dat vond ik zelf wel zo netjes dat hun mij ook wat tegemoet komen voor al het gedoe wat ik zowel met hun als met de auto gehad heb.
            Nu kwamen ze met een voorstel om ons tegemoet te komen, ze wilde de auto terug nemen en als ik dan de Astra die ik gezien had voor de Insignia terug zou kopen hoefde ik maar een klein bedrag bij te betalen.
            Nu bleek dat kleine bedrag een heel groot bedrag te zijn, toen de verkoper dat noemde vroeg ik hem of hij wel goed bij zijn hoofd was en volgens hem was dit een mooie aanbieding.
            Als ik er mee akkoord zou gaan zou ik in 9 maanden tijd € 7000,00 afgeschreven hebben op de Insignia. :fy1 :wtf
            Uiteraard heb ik dat niet gedaan en ben goed kwaad daar weg gegaan en mij zien ze daar nooit eer.
            Durven ze ook nog overal te vermelden dat ze voor 100% klant tevredenheid gaan.

            Ik vind het jammer van de Insignia want het blijft een super mooie auto maar ik heb geen zin om nog meer problemen met die auto mee te maken.
            En vooral niet omdat de garantie bijna verlopen is en zelf voor deze kosten op moet draaien.
            De auto moet gewoon goed zijn en dat er 1 keer in de zoveel duizende kilometers een keer wat vervangen moet worden omdat het gewoonweg versleten is door het gebruik is dat niet erg maar niet voor elke keer dezelfde dingen.

            #18254538
            Franco49
              Lid sinds:
              29 June 2014

              van der Wal, wel een heel triest verhaal , kun je niet contact opnemen met Opel Nederland om te kijken wat die eventueel kunnen en willen doen. mijn vraag is nog wat voor velgen / banden heb je onder de insignia omdat er veel problemen zijn met de stalen velgen!

              #18254539
              Franco49
                Lid sinds:
                29 June 2014

                Ik ben vandaag even bij de plaatselijke dealer geweest om het een en ander te vragen zo ook de remschijven en blok problemen bij de insignia , nou zij konden( of willen) er geen antwoord op geven ,zij kenden die problemen niet :shock: , toen ik een kopie van het DIGITALE ONDERHOUDSBOEKJE voorlegde werd er gezegd nou zo’n digitaal onderhoudsboekje klopt niet want als er iemand belt met de vraag wat de reparatie gaat kosten blijft het meestal in het systeem staan . :swear ,dus ben weinig wijzer geworden , wel heb ik de prijzen van de kleine beurt 204 euro incl btw en grote beurt 388 euro incl btw gekregen , tevens werd er gezegd in heel Nederland is de prijs gelijk .
                Ik heb vanmorgen nog naar de RDW gebeld omdat er op het EG certificaat staat wat bij mijn wagen is geleverd nr 35 : banden wiel combinatie 16 inch met een vermelding nr 52 aanmerkingen met nog eens 7 verschillende velg/band maten ,mij kon niet een antwoord worden gegeven wat ik mee gerust ben gesteld , is mij wel duidelijk gemaakt dat in Nederland er niet zo zwaar aan getild word , als ik allesgoed bekeken heb kom ik tot de conclusie dat ik 3 maten velgen op de auto hebben mag en wel 16/17 en 18 inch , wie kan mij hier meer over vertellen, dan is het nog zo er zijn ook andere maten die dan niet op het certificaat staan , wat ik al helemaal niet meer snap.

                #18254540
                Stefke insignia
                  Lid sinds:
                  5 April 2014

                  Franco49 heb lichmetaal 10 spaak 18 duim en probleem is dat opel het weet maar ze doen er weinig aan.

                  #18254541
                  Franco49
                    Lid sinds:
                    29 June 2014

                    @Stefke insignia wrote:

                    Franco49 heb lichmetaal 10 spaak 18 duim en probleem is dat opel het weet maar ze doen er weinig aan.

                    Stefke insignia, dan klopt het eigenlijk ook niet helemaal dat als je stalen velgen onder de insignia hebt de remschijven en blokken te heet word en daarom zo vaak vernieuwd moeten worden , natuurlijk kan het zijn dat het met stalen velgen heter word en nog vaker vernieuwd moet worden , ik ben echt heel benieuwd wat er met mijn insignia gebeurd ( hoop niet teveel gekke dingen)

                    #18254542
                    Stefke insignia
                      Lid sinds:
                      5 April 2014

                      Bij mij hadden ze gezecht dat die krassen op mijn schijven zowel links als rechts achter komt omdat er door de open velgen stof en steentjes kunnen tussen vliegen wel straf dat zowel links als rechts op de juist dezelfde plaats krassen vertonen. Ik weet wat het is de remblokken hebben teveel harde ijzerdeeldjes in de blokken naar mijn mening blokken zijn veel te hard voor de schijven vrees ik maar dat hebben ze bij opel denk ik niet door.

                      #18254543
                      Franco49
                        Lid sinds:
                        29 June 2014

                        Stefke als je nou de Opel remblokken eens vervangt door imitatieblokken ,is te proberen waard !

                        #18254544
                        nicocorsa
                          Lid sinds:
                          6 June 2006

                          inverband het groeven van de achterste schijven .

                          opel had hiervoor een tussen komst tot 30dkm kreeg je nieuwe schijven + blokken .

                          de blokken bevatten ook effectief te veel metaal deeltjes waarbij je deze groeven verkrijgt .

                          ik heb er nooit geen opel oplossing voor gevonden . maar ik zelf heb ook groeven in mijn schijven en rijd nu op pagid remblokken voor en achteraan . eerlijk na een lange rit durven ze te fluiten . dus ben er ook niet echt te vrede van maar rijdt ze op en dan monteer ik mij de insignia opc blokken . die kosten maar een paar euro meer en gaa we die testen . en ze passen op bijna alle insignia’s .

                          met de voorste remmen wordt beweerd dat de remmen te heet worden dit en dat . maar ik vermoed dat daar weinig van aan is . ik zelf heb er maar zoeentje gehad voort moment en die reed na de carwash ging zijn auto laten wassen . en na verloop van tijd gebeurde dit .

                          onze werk volgorde ging als volgende nieuwe schijven + blokken kort er naa geen oplossing

                          terug nieuwe schijven + blokken van brembo ook kort er naa geen oplossing

                          dan terug nieuwe opel schijven + blokken+ 2 nieuwe rempompen hebben er zelf een maand mee gereden niks aan de hand . klant gaat er 3 mnd mee rijden gaat na de carwash en vermoedelijk liep daar alles mis . want heb hem sind een klenjaar niet meer gehoord .

                          dus kan niet bevestigen als het probleem daar gevonden werdt bij ons . maar de klant rijdt nog steeds met hetzelfde voortuig

                          #18254545
                          van der Wal
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 June 2011

                            Hey Franco49

                            Ik heb er bij mij de originele 20 inch opc line velgen op liggen en geen stalen velgen.
                            Ook al zouden er stalen velgen op de auto liggen moeten de remmen er nog niet onder lijden in mijn ogen.
                            Ik heb op mijn Mercedes Sprinter stalen velgen liggen en helemaal nooit problemen met de remmen gehad in de 80.000 km die ik er mee gereden heb.
                            Maar ja die figuren bij de garage kwamen bij mij in eerste instantie aan dat het aan de velgen lag dat er elke keer iets met de remmen was
                            Toen ik ze uitgelegd had dat het originele Opel velgen zijn en en geen imitatie rommel en dat hun zelf een Insignia hadden staan waar dezelfde wielen onder lagen wisten ze niet meer wat ze moesten zeggen.
                            Wat betreft het digitale onderhoudsboekje dat ze zeggen dat dit niet klopt is wel heel apart, het is er toch niet voor niks.
                            In mijn ogen proberen ze je mooi af te schuiven omdat ze wel degelijk weten dat er een hoop gezeik met de remmen van een Insignia is.
                            Ik had zelf bij mij ook een uitdraai gemaakt en toen ik bij de garage ben gegaan om te kijken of ze me wilden helpen met de auto terug te nemen, toen kwamen hun ook met die lijst aan en op de lijst die hun hadden was in een keer een aantal werkzaamheden die ze aan de auto gedaan hadden verdwenen die er bij mij wel op stonden, ra ra hoe kan dat?
                            Ik ben er wel achter dat veel garagebedrijven je mooi voor de gek houden.

                            Ik heb geen zin om met Opel Nederland contact op te nemen aangezien ze daar niet heel vlug zijn met reageren.
                            Dan zit ik dadelijk een hele tijd te wachten en te hopen dat ze een oplossing hebben.
                            En aangezien ik hier op het forum al meerdere malen gelezen heb dat Opel vaak niet mee wil werken heb ik zoiets van laat maar.
                            Ik heb de auto verkocht en krijg zaterdag mijn Astra sports tourer OPC Line en dan is het voor mij opgelost.

                            Ik weet in ieder geval wel dat de eerste series Opel Insignia veel kinderziektes hebben en dat je daar beter van af kunt blijven.

                            Gr Ralf

                            #18254546
                            Franco49
                              Lid sinds:
                              29 June 2014

                              Hallo Ralf, nou wat een verhaal ,maar ik weet al weer heel wat meer en begin te denken waar ben ik aan begonnen :shock: ,maar geluk bij een ongeluk heb ik deze insignia eigenlijk voor een spotprijs gekocht en dat is neem ik aan een groot geluk en tot heden heb ik er nog niks mee gehad , zou ook een mooie boel zijn dat ik na iets van 3 maanden al problemen zou hebben !
                              Dus als ik jou deel goed lees heeft het geen zin om de staal velgen eraf te halen en andere nemen (ik heb er nu de 5 spaak stalen velgen 17 inch onder zitten)
                              Ja en die lijst van het digitale onderhoudsboekje ik geloof zeker dat die klopt , want in Duitsland zijn de mensen heel gründlich :D dus ik geloof de garage in Nederland niet helemaal .
                              Ik moet overigens de auto zo wie zzo 12 maanden in mijn bezit hebben voor ik het mag verkopen anders krijg ik nog eens de belasting op mijn dak.

                              #18254512
                              Franco49
                                Lid sinds:
                                29 June 2014

                                Hier heb ik wat gevonden voor de hobbyist ik denk dat deze een stuk goedkoper zijn als de de dealer :

                                http://www.ebay.de/…/310502803423?..” onclick=”window.open(this.href);return false;.
                                http://www.ebay.de/…/400500265158?..” onclick=”window.open(this.href);return false;.
                                http://www.sandtler24.de/sandtler-bremsscheibe-typx-vorderachse-20011″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                                http://www.sandtler24.de/…er-bremsscheibe-typserie-vorderachse-20403″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                                http://www.sandtler24.de/…ien-bremsbelaege-vorderachse-fdb4208-21681″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                                http://www.ebay.de/…/360554732297″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                                http://www.ebay.de/…/400567406576?..” onclick=”window.open(this.href);return false;.

                                #18254547
                                Franco49
                                  Lid sinds:
                                  29 June 2014

                                  Na dat er toch na mijn idee vrij veel personen negatief hebben gereageerd op de insignia , wil ik wel eens weten of er ook insignia rijders zijn die geen of nagenoeg geen problemen hebben met de insignia .

                                  #18254548
                                  Opeloco
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 February 2011

                                    Ik heb een sportstourer van 2011 2.0cdti 130pk, heb de wagen sinds 2012 in mijn bezit en op de 3 jaar dat ik deze nu heb heb ik enkel het gewone onderhoud gehad en de voorste remmen vervangen omdat deze krom stonden. Verder echt geen klagen over de wagen, ben er nog steeds super tevreden over.
                                    De wagen is ook reeds 2 jaar verlaagd dmv schroefset en de 20″ velgen er onder en nog vind ik de wagen comfortabel rijden :thumb

                                    #18254549
                                    nicocorsa
                                      Lid sinds:
                                      6 June 2006

                                      ik heb een 2009 insignia 2.0 diesel 130 pk

                                      is nu 5 j oud heeft 112dkm .

                                      ben zelf technieker van beroep voor opel .
                                      ik zelf heb eigenlijk niks voorgehad met mijn allereerste geleverd insignia .
                                      98dkm achterste remmen 105 dkm voorste remmen voor de rest

                                      kort geleden paar gloeiers turbo darm batterij en klassiek onderhoud .
                                      heb een vijf deurs Cosmo met opc line 20 ” verlaagd

                                      en rijdt nog steeds zeer goed . zou zonder twijfel mij terug een insignia kopen

                                      #18254550
                                      Franco49
                                        Lid sinds:
                                        29 June 2014

                                        Opeloco en nicocorsa , heel mooie berichten , zo kan je zien dat er ook personen zijn die weinig of niks met de insignia aan problemen hebben gehad , ik kreeg al een raar gevoel ,net 3 maanden de insignia en zoveel die er gedonder mee hebben . Vandaag even naar Groningen geweest en toch meerdere insignia’s tegen gekomen , het is en blijft een mooie wagen en er zijn toch vrij veel mensen die je nakijken wat een mooi gevoel geeft!

                                        #18254551
                                        hpp
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          1 May 2011

                                          Heb er al 3 gehad en de vierde is in aantocht. Ben zeer tevreden met nagenoeg geen problemen.

                                          #18254552
                                          Franco49
                                            Lid sinds:
                                            29 June 2014

                                            Super king:

                                          20 berichten aan het bekijken - 51 tot 70 (van in totaal 70)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.