Hoe is de kwaliteit van de Insignia?

Forumindex Forums Modellen Insignia Hoe is de kwaliteit van de Insignia?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 70)
  • Auteur
    Berichten
  • #18254508
    NelisZ20LER
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 March 2011

      @NelisZ20LER wrote:

      @VectraOPC-72 wrote:

      Ik vind een Insignia een geweldig mooie auto, maar ben erg sceptisch geworden. Het valt me wel op dat het meestal de 1.6t is die problemen geeft. Weet iemand hoe dat zit met de 2.0 of 2.8t.

      Ik heb een 2.0 Turbo 4×4 sport. Bijna 87.000 gelopen nu. Geen problemen gehad (even afkloppen). De versnelingsbak van een 2.0 turbo is trouwens en F40 bak en
      veel sterker dan de M32.

      Daar komt natuurlijk bij dat op een forum de problemen gemeld worden. De mensen zonder problemen zullen niet gauw een topic aanmaken met: Nog steeds geen problemen met mijn Insignia… Prik daar ook een beetje doorheen. :thumb

      Daar komt bij dat Opel nog best coulant is. Als je kijkt naar VAG, dan krijg je niets en wordt er niet met de klant mee gedacht. Die kettingen die allemaal kapot
      lopen daar bv. Dat kun je mooi uit eigen zak betalen, de importeur doet er helemaal niets mee!

      #18254509
      VectraOPC-72
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 October 2013

        Dus als ik er eentje koop kan ik beter kijken voor een 2.0 of een 2.8 met een f40 bak i.p.v. een 1.6. Die ligt volgens mij ook in de OPC en die schakelt nog als nieuw.

        #18254510
        P@rick
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 November 2013

          @NelisZ20LER wrote:

          Mooi dat Opel zelf nog een beetje mee denkt en dat het opgelost is!

          Ja echt wel.
          Uiteindelijk zijn de kosten 60-40 (in mijn voordeel) verdeeld, dus mij hoor je hier niet klagen.
          Dikke :thumb voorOpel in dit geval!!

          #18254511
          NelisZ20LER
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 March 2011

            @P@rick wrote:

            @NelisZ20LER wrote:

            Mooi dat Opel zelf nog een beetje mee denkt en dat het opgelost is!

            Ja echt wel.
            Uiteindelijk zijn de kosten 60-40 (in mijn voordeel) verdeeld, dus mij hoor je hier niet klagen.
            Dikke :thumb voorOpel in dit geval!!

            Inderdaad erg netjes probeer dat maar eens bij PON voor elkaar te krijgen…

            #18254513
            Hangloose
              Lid sinds:
              6 February 2014

              Ik heb een buurman gehad die in de droomwereld van de oldtimer leefde. Geweldig man moet je ook doen. Kan alles nog zelf, eenvoudig dus minder vaak kapot en ga zo maar door. De realiteit. => voor de zekerheid reed hij met een achterbal vol met onderdelen rond, voor het geval dat…

              #18254514
              van der Wal
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 June 2011

                Hoi

                Bij mij is de kwaliteit flink tegen gevallen van mijn insignia ik had er heel wat meer van verwacht.
                Ik rijd sinds 9 maanden met een Insignia 1.6 turbo sports tourer in de cosmo uitvoering.
                Auto heeft nu 80.000 gelopen.
                Toen ik de auto kocht stond deze op 60.000 en werd door Opel dealer Stam uit Utrecht verkocht alleen Opel zo goed als nieuw.
                In de 9 maanden dat ik nu met deze auto rijd ben ik al 6 keer terug gemoeten naar de garage omdat er elke keer wel iets mee aan de hand is.
                in de 20.000 km dat ik er nu mee heb gereden hebben ze er al 2 keer compleet nieuwe remmen op gezet.
                Ik heb me bij my Opel aangemeld en daar kan ik zien wat er nog meer aan de auto gedaan is en daaruit blijkt dat de auto voor dat ik deze kocht er ook al in 60000 km 3 keer compleet nieuwe remmen gemonteerd zijn dus in 80000 km zijn er al 5 keer nieuwe remmen gemonteerd.
                Al 3 keer een nieuwe bobine gemonteerd met nieuwe bougies, 2 keer nieuwe stoelverwarming en nu is de passagier kant ook weer kapot.
                Nieuwe knop voor de elektrische achterklep die nu ook regelmatig niet heel lekker werkt.
                Spiegels die regelmatig niet terug in de juiste stand gaan na het achteruit rijden.
                Inderdaad ook het irritant kraken van de middenconsole.
                Nu komt er weer bij dat mijn verlichting van de tellerklok regelmatig voor een klein of groot gedeelte uitvalt en ga zo maar door.
                en dan nog de 16 turbo is ook niet geweldig vind ik, een super groot turbo gat wat regelmatig met inhalen of snelheid maken op de snelweg voor irritatie zorgt omdat het heel lang duurt voordat de turbo echt goed begint te werken.
                Ik ben pas gelede richting de Spaanse grens geweest en in de bergen had hij het vaak moeilijk dat ik regelmatig flink terug moest schakelen om weer snelheid te kunnen maken bergopwaarts.
                Ik weet niet hoe dit bij de 2 liter is maar de 1.6 heeft er flink moeite mee.
                Ik ben er in ieder geval klaar mee en heb de Insignia afgelopen woensdag ingeruild op een Astra sports tourer opc line.
                Hopelijk heb ik hier meer geluk mee.

                Gr Ralf

                #18254515
                Franco49
                  Lid sinds:
                  29 June 2014

                  Rarf heel jammer dat je zoveel problemen met de insignia gehad hebt ,ik heb de wagen net 3 maanden en werkelijk (nog) niks mee aan de hand , wel heb ik de 2 liter diesel uitvoering , ook de turbo werkt bij mij perfect ,als ik goed op gas pendaal trap is het gewoon een schuurijzer .
                  nu is natuurlijk niet alles zoals ik het verwacht had , ik heb wel steeds een probleem met scherm van de navigatie 800 , ,als het weer wat somber is kan ik het bijna niet zien ,als ik het dan op alleen dag zet werkt het niet of nauwelijks en op nacht is het bijna donker , dus dat vind ik gen succes .
                  ik hoop dat ik in de toekomt niet die problemen ermee krijg die jij gehad hebt
                  nog even over de remmen terug te komen ik heb wel in het DIGITALE ONDERHOUDSBOEKJE gezien dat bij 54000 km de remblokken zijn vernieuwd , bij 79000 km Remblokken vervangen – Achterwielremmen (Schijfremmen) vernieuwd ,bij 110000 km Remblokken en -voeringen vervangen – Voorwielrem
                  beide voorwielremschijven uit- en inbouwen
                  Remblokken vervangen – Achterwielremmen (Schijfremmen) bij 145000 km Remblokken vervangen – Achterwielremmen (Schijfremmen) en bij 157000 km Remblokken en -voeringen vervangen – Voorwielrem ,
                  dus ik denk dat het een kwaaltje van de Opel insignia is!

                  #18254516
                  wagnas
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 May 2007

                    Ik heb net een tijd proefgereden in een Insignia 1.6 turbo uit 2013 en turbogat niet kunnen ontdekken. Mischien hebben ze dat verbeterd of is de auto van van der wal niet zo goed?

                    Over de M32 bak, ik merkte dat je 80 gewoon in de 5e versnelling moet rijden en dat de 6e versnelling echt voor boven de 100km/h is en voor op de snelweg. Het lijkt mij eerder het geval dat die 6-bakken stukgaan door te laag in toeren, dan door doortrekken in de versnelling (is heel raar dat een bak daar niet tegen kan, daar heb je de 180pk juist voor…..). Bij 80 in de 6e versnelling rijdt de zware auto te laag in toeren vind ik.

                    #18254517
                    GerardH69
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 August 2014

                      @wagnas: als je een recente 1.6t gereden hebt heeft deze 170pk en is dat een andere motor (sidi ) dan de oudere 180pk versie.

                      De oudere heeft een turbo gat (wat ik eerst opgezocht had om te begrijpen wat daarmee bedoelt werd). Overigens hangt dat ook nog af van de firmware die in de auto zit.

                      Wat betreft de remmen… Tja die zijn bij mij ook regelmatig vervangen. Maar de vraag is waarom zijn de remmen vervangen?

                      #18254518
                      Franco49
                        Lid sinds:
                        29 June 2014

                        GerardH69, ik zelf denk dat de remmen regelmatig vervangen moeten worden door het sportieve rijgedrag wat natuurlijk komt hoe de wagen eruit ziet en de wagen is ook heel sportief , dus het ligt naar mijn idee aan de bestuurder of heb ik het mis/

                        #18254519
                        van der Wal
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 June 2011

                          Bij mijn zijn de remmen vervangen omdat mijn schijven voor elke keer krom trekken en de schijven achter komen op een of andere manier groeven in waardoor je bij het remmen een fijn knarsend geluid te horen krijgt.
                          Het is in mijn ogen belachelijk dat de remmen zeer regelmatig vervangen moeten worden.
                          Ik ben zelf een normale rijder en gebruik de remmen gewoon normaal en niet heel de tijd op het laatste moment remmen.
                          Bij de garage was er nog iemand met dezelfde problemen met de remmen wat ze ook niet opgelost krijgen en daar hebben ze ook al van allemaal gedaan om het op te lossen maar helaas.
                          Ik rij voor mijn werk een Mercedes sprinter, deze heeft nu 110.000 gelopen en hier zijn pas de eerste schijven en blokken van vervangen.
                          Dat is heel wat anders als 5 setjes in 80.000 km.

                          #18254520
                          Franco49
                            Lid sinds:
                            29 June 2014

                            Ja zeg dat wel is wel een behoorlijk verschil , ik zie wel hoe het gaat en als er teveel problemen mee komen zouden ga ik wel weer over op een Mercedes c klasse , nooit wat mee gehad en hoop toch dat het met de insignia net zo gaat !

                            #18254521
                            GerardH69
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 August 2014

                              En hebben jullie licht metalen velgen of stalen velgen?

                              Volgens mij weten de dealers het niet, maar er zijn andere remblokken beschikbaar door opel. In deze nieuwe remblokken zijn gaten gemaakt voor de koeling. De oude remblokken zorgen voor teveel warmte waardoor het dus mis gaat. Maar deze remblokken zijn niet standaard en zullen waarschijnlijk niet gebruikt worden.

                              #18254522
                              Franco49
                                Lid sinds:
                                29 June 2014

                                GerardH69 ik heb 5 spaaks stalen velgen ,neem aan dat die niet zo warm worden als de velgen met de ronde gaten, die velgen die ik heb zijn wel origineel van Opel, het zijn 17 inch velgen , wil op den duur nog wel andere alleen moet straks de wagen eerst door de Spaanse keuring hebben ,want daar zijn ze heel precies .

                                #18254523
                                GerardH69
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  9 August 2014

                                  @franco49 de stalen velgen zijn juist het probleem. Bij een vriend van mij zijn uiteindelijk de velgen gewisseld naar licht-metalen velgen en toen waren de problemen opgelost. Blijkbaar zorgen de stalen velgen voor meer warmte, of eigenlijk minder warmte afvoer.

                                  Maar eerst maar door de keuring dan ;)

                                  #18254524
                                  wagnas
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    10 May 2007

                                    @GerardH69 wrote:

                                    @wagnas: als je een recente 1.6t gereden hebt heeft deze 170pk en is dat een andere motor (sidi ) dan de oudere 180pk versie.

                                    De oudere heeft een turbo gat (wat ik eerst opgezocht had om te begrijpen wat daarmee bedoelt werd). Overigens hangt dat ook nog af van de firmware die in de auto zit.

                                    Even nog nagekeken maar was een exemplaar van Juni 2013 met nog de 180pk motor erin.:) Waarschijnlijk een firmware probleem, maar dan kan de dealer dat updaten. Net als de firmware van de airco bijvoorbeeld.

                                    #18254525
                                    Franco49
                                      Lid sinds:
                                      29 June 2014

                                      @GerardH69 wrote:

                                      @franco49 de stalen velgen zijn juist het probleem. Bij een vriend van mij zijn uiteindelijk de velgen gewisseld naar licht-metalen velgen en toen waren de problemen opgelost. Blijkbaar zorgen de stalen velgen voor meer warmte, of eigenlijk minder warmte afvoer.

                                      Maar eerst maar door de keuring dan ;)

                                      Natuurlijk eerst door de keuring ,maar dat zal dan wel het vroegst in jan . 2015 worden , zoveel rij ik in de winter periode toch niet ,alleen als we die richting van Spanje opgaan is het een 2000 km. ik wil graag andere velgen en heb ook al gedacht neem gewoon de 17 inch licht-metalen velgen, want die zijn voor niet teveel te koop.

                                      #18254526
                                      Maarten
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        15 July 2004

                                        Ik rij met de meest recente firmware voor het motormanagement. En heb nog altijd een turbo gat. Hij is wel subtieler dan met de oude firmware. De ecc update zorgde er bij mij voor dat ik weer climate controle had ipv een wervelstorm :D

                                        #18254527
                                        hpp
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          1 May 2011

                                          Stalen 17 inch opel wielen i.c.m. wieldoppen geven de problemen met de remmen, heb ik ook gehad met mijn winterset. Heb nu 18 inch lichtmetaal en geen problemen meer.

                                          Voor wat betreft het turbogat, tunen met eds software, en hij gaat als de brandweer :D

                                          @Franco49 wrote:

                                          @GerardH69 wrote:

                                          @franco49 de stalen velgen zijn juist het probleem. Bij een vriend van mij zijn uiteindelijk de velgen gewisseld naar licht-metalen velgen en toen waren de problemen opgelost. Blijkbaar zorgen de stalen velgen voor meer warmte, of eigenlijk minder warmte afvoer.

                                          Maar eerst maar door de keuring dan ;)

                                          Natuurlijk eerst door de keuring ,maar dat zal dan wel het vroegst in jan . 2015 worden , zoveel rij ik in de winter periode toch niet ,alleen als we die richting van Spanje opgaan is het een 2000 km. ik wil graag andere velgen en heb ook al gedacht neem gewoon de 17 inch licht-metalen velgen, want die zijn voor niet teveel te koop.

                                          #18254528
                                          Stefke insignia
                                            Lid sinds:
                                            5 April 2014

                                            Heb ook 18 er op liggen en de remschijven zien er erbarmelijk uit na 640000km had een zafira die zijn schijven lagen er 230000km op en die zagen er veel beter uit dan die van mijn insignia.de remschijven zijn wel degelijk een probleem bij de insignia. Of tewel zijn de blokken te hard of tewel de schijvennte zacht.

                                            #18254529
                                            Franco49
                                              Lid sinds:
                                              29 June 2014

                                              Stefke insignia, heb je stalen velgen of toch 18 inch lichtmetaal?

                                              #18254530
                                              Opeloco
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                12 February 2011

                                                Ik had de 19″ 5-spaaks velgen en ook mijn schijven stonden krom na 30dkm… Veel meer lucht dan met die velgen kan er niet aan in mijn ogen :hmmz

                                                #18254531
                                                Franco49
                                                  Lid sinds:
                                                  29 June 2014

                                                  Opeloco en dat met lichtmetalen velgen dan heeft het weer weinig zin als ik daarom andere nemen zou , maar ik ga zeker wel eens andere nemen . :D maar nog even een vraag wat doet Opel eraan worden deze klachten door Opel ook goed met tevredenheid behandeld.

                                                  #18254532
                                                  hpp
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    1 May 2011

                                                    @Stefke insignia wrote:

                                                    Heb ook 18 er op liggen en de remschijven zien er erbarmelijk uit na 640000km had een zafira die zijn schijven lagen er 230000km op en die zagen er veel beter uit dan die van mijn insignia.de remschijven zijn wel degelijk een probleem bij de insignia. Of tewel zijn de blokken te hard of tewel de schijvennte zacht.

                                                    Ik ben aan mijn 3e insigia bezig. Meer dan 200.000 km gereden. Nog nooit problemen gehad met remmen, alleen ff met de stalen 17 inch winterset.

                                                    #18254533
                                                    pascal1109
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      29 November 2007

                                                      @Franco49 wrote:

                                                      GerardH69, ik zelf denk dat de remmen regelmatig vervangen moeten worden door het sportieve rijgedrag wat natuurlijk komt hoe de wagen eruit ziet en de wagen is ook heel sportief , dus het ligt naar mijn idee aan de bestuurder of heb ik het mis/

                                                      In 80.000 km 5x nieuwe remmen is echt belachelijk vaak.
                                                      Nu weet ik ook niet wat er verstaan wordt met “nieuwe remmen”, welke delen dat allemaal zijn, maar het blijft gewoon echt heel vaak en kan niet aan de bestuurder liggen.

                                                      @Franco49 wrote:

                                                      ik heb wel steeds een probleem met scherm van de navigatie 800 , ,als het weer wat somber is kan ik het bijna niet zien ,als ik het dan op alleen dag zet werkt het niet of nauwelijks en op nacht is het bijna donker , dus dat vind ik gen succes .

                                                      Staat je instrumentenpaneel niet gewoon heel donker? Je kan die intensiteit veranderen met een knopje links van het stuur ergens op het dashboard. Meestal bij je verlichtingsknop in de buurt.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 70)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.