Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Hoe is de kwaliteit van de Insignia?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 september 2014 om 12:34 #17268247
Ik heb een tijdje geleden getwijfeld om mijn Vectra OPC in te ruilen voor een Insignia.
Uit eindelijk toch besloten om de OPC niet weg te doen, omdat ik weet wat ik heb en de OPC een heerlijke auto is om in te rijden. Nu lees ik ook nog dat er heel veel problemen zijn met de Insignia vooral met de versnellingsbak…..is dat daadwerkelijk zo?Alvast bedankt voor jullie input.
24 september 2014 om 15:16 #18254484Volgens de TuV is de Insignia een zeer betrouwbare auto de aandrijflijn wordt geprezen.
24 september 2014 om 17:00 #18254485Je zult nooit de waarheid te horen krijgen.
want dat zou betekenen dat ze een miskoop gedaan hebben.Maar ik denk ook dat iedere moderne auto, s problemen hebben en er een zogennaamde aftersales wordt gedaan.
zoals bij suzuki ignis een extra torsie stang in kwam voor de stevigheid.
(Was degelijk een miskoop.zoop teveel, reed niet lekker en de service was tot de voordeur.Hoop ruzies gehad met de eigenaar en verkoper. Vb banden kap, los geschoten, was mijn schuld aldus hun. Rijden zonder remverlichting, was ook mijn schuld had zelf radio geplaatst(hun de trekhaak).24 september 2014 om 17:18 #18254486Ik weet niet of de volgende nog een insignia of (opel)zou worden hij rijd wel goed maar heb de mijne nu van feb dit jaar en heb al zeker ne keer of 5 inde garage gestaan voor vanalles en nog wat.had er meer kwaliteit van verwacht .
24 september 2014 om 17:41 #18254487Dat bedoel ik….veel klachten met de electronica en met de versnellingsbak. Ik rij nu al de 4de Vectra C (2x Vectra GTS3.2V6, GTS2.8turbo en Vectra OPC) en nooit problemen mee gehad, zou erg jammer zijn als de kwaliteit heeft nagelaten.
24 september 2014 om 18:20 #18254488Ik heb meerdere auto, s en merken gehad. Altijd wel iets. Huidige auto moest ik vorig jaar naar de officiële garage. Ivm de voorste draagarmen.door de mat die er onderlag bleef water opstaan. Dus de draagarmen waren bijna doorgeroest. Auto is notabene uit 2000. En ja een opel astra g break.
Daarbij de cardenas is er onderuit gevallen tijdens het rijden.nu geopteerd voor een oldimer. Kan je zelf onderhouden en kan minder aan kapot.
ben de absurte bedragen beu van de garage. En die doet het nog in het zwart!25 september 2014 om 09:19 #18254489Ik heb een 1.6 turbo met de “probleembak” M32. Helaas maakt die van mij ook herrie in de 3e en 4e versnelling. Ik heb dit aangegeven bij Opel en daar is een nette oplossing voor gevonden.
Verder wil de schakelaar waarmee je de kofferbak open maakt wel eens stuk gaan. Kleine reparatie die niet te veel kost maar wel lastig als je met boodschappentassen staat en de klep gaat niet open ;-). Daarnaast kraakt het middenconsole. Dit is echt een kwaal van de eerste lichting insiginia’s. Dat is in de latere bouwjaren wel verbeterd.Verder valt het verbruik me in de praktijk toch wel een beetje tegen, 1:10 met een zeer rustige rijstijl.
Verder heerlijke auto!
25 september 2014 om 10:42 #182544901 op 10 rij ik met mijn 2.8 OPC als ik rustig rij, dat valt inderdaad erg tegen.
M32 blijkt inderdaad een probleembak, is dat altijd bij de 1.6 of ook bij de 2.0t?25 september 2014 om 11:03 #182544911:10 voor een 1.6T? Das duur. Mn saab 2.0t deed gechipt met grotere inj nog 1:15.
25 september 2014 om 11:20 #18254492Ik denk dat veel auto’s er in kwaliteit er op achteruit gaan.
Een vriend van me kocht een nieuwe Peugeot 508, deze is in 11 maanden tijd 12 keer terug naar de dealer geweest.
Na die 11 maanden heeft hij een 508 diesel gekocht. Deze is ook al weer 3 keer terug geweest.
Verder hoor ik in mn omgeving veel hagel nieuwe VW TSI’s met kapotte turbo’s en geknapte riemen.
Kia’s met nieuwe motorblokken binnen een jaar en zgan Ford’s met kapotte versnellingsbakken.
Dus ik denk dat de Insignia nog wel mee valt.25 september 2014 om 11:59 #18254493Vind t gewoon schandalig eigenlijk. Vroeger kon je gerust 4 ton draaien met een blok. Olie wisselen? Ja komt later wel. Tegenwoordig hebben ze al een storing als je boos kijkt. :P. En als je dr prijzen hoort van onderdelen, dan schuif ik liever zo t ding aan de kant. Maja ben te lui om te lopen.
25 september 2014 om 14:29 #18254494@sleutel13 wrote:
Vind t gewoon schandalig eigenlijk. Vroeger kon je gerust 4 ton draaien met een blok. Olie wisselen? Ja komt later wel. Tegenwoordig hebben ze al een storing als je boos kijkt. :P. En als je dr prijzen hoort van onderdelen, dan schuif ik liever zo t ding aan de kant. Maja ben te lui om te lopen.
Koop maar een simpel corsatje of ander klein hok of een groot hok met een v6 ofzo dan gaat dat prima! Al die kabouter motortjes in die grote bakken die halen dat niet en veel gezeik.
Maarja de standaard nederlander wil zuinig rijden en dan ook goeikoop onderhoud enz. en ook nog een goeikope auto. tja. Dan krijg je dat.25 september 2014 om 16:09 #18254495Nou dan kan je beter een oldtimer aanschaffen.
want die kleine autojes mogen maar 45km 8) :afro25 september 2014 om 17:17 #18254496Ik weet niet of de 2.0t ook de m32 bak heeft. Maar dit zal de Opel dealer (werkplaats) je wel kunnen vertellen. Let op gieren in de 3e en 4e versnelling en in sommige gevallen ook flinke speling op de versnellingspook. Op werkelijkverbruik.nl (die werken met de tankgegevens van travelcard) en spritmonitor.de staat wat een auto werkelijk verbruikt. Daar blijkt dat mijn 1 op 10 niet zo heel vreemd is.
25 september 2014 om 18:53 #18254497Ben zeer tevreden over mijn Insignia.
Tuurlijk heb ik ook wel wat problemen gehad maar met welke auto heb je tegenwoordig geen problemen meer.
De problemen die ik gehad heb waren trouwens wel gelijk de hoofdprijs :vertag
Vliegwiel en koppelling vervangen.
Schokbreker (flexiRide).
Maar verder geen gekke dingen.25 september 2014 om 19:29 #18254498Verder geen gekke dingen??? Dat is toch echt de hoofdprijs :shock:
26 september 2014 om 07:27 #18254499ik ben al aan m’n 2e 1.6 turbo bezig en eigenlijk nooit problemen gehad gelukkig. eerste was van de eerste lichting, ook geen problemen, bevalt erg goed
26 september 2014 om 10:49 #18254500als technieker voor opel heb ik al onder heel veel opel’s gestaan .
en je gaat dat moeilijk kunnen omschrijven . maar de auto’s van tegenwoordig zijn echt wel mooi in orde . wij zelve verwachten soms veel of te veel .
je moet geluk hebben natuurlijk . maar ales hangt ook beetje af van goed onderhoud goede behandeling en de chauffeur zelve en goede brandstoffen en olieen .er bestaan probleem wagens bij opel maar ook bij andere merken . al bij al mogen we zeggen dat de insignia een vrij complete goede wagen is voor de prijs wat je hem betaald .
de m32 versnellingsbak was een probleem bak in voorgaande modellen . maar op de nieuwere is dit opgelost door extra olie kanaal toe te voegen . die bakken gaan ook vaak stuk bij mense die regelmatig stevig door trekken . ook hier zal onderhoud en snel ingrijpen een hele verbetering zijn .
maar echte elektronica problemen hebben wij bijna zelde gehad . een kleine haperingen of schokken of noem maar op . kan altijd gebeuren . alles draait ook maar op het minium van zijn mogelijk heden minste vervuiling . of misrekening van software kan een schokje geven .
wij staan toch ook niet elke dag even blij en vrolijk op . en lopen toch smorgens ook niet direct onze sprint .
ik kan eerlijk zeggen mijn insignia diesel 130 pk is 5j oud heeft nu 110dkm en heeft nooit echt gemankeerd of zwaar probleem gehad enkel onderhoud en normale slijtage .
zei die durven zeggen dat andere merken beter zijn of nergens last van hebben . hebben het gat in de markt gevonden en zullen zeer rijk worden . maar spijtig genoeg klopt dit verhaal niet .
over die oltimer’s die zijn dan wel wat meer bullit proff maar niemand durft hun olie verbruik hier te schrijven de stank wat ze uit stoten . en dergelijk of laat staan de olie achterlaten op jullie nieuwe oprit .
alles heeft dus zijn pos en negatieve kanten .
27 september 2014 om 17:00 #18254501@P@rick wrote:
Ben zeer tevreden over mijn Insignia.
Tuurlijk heb ik ook wel wat problemen gehad maar met welke auto heb je tegenwoordig geen problemen meer.
De problemen die ik gehad heb waren trouwens wel gelijk de hoofdprijs :vertag
Vliegwiel en koppelling vervangen.
Schokbreker (flexiRide).
Maar verder geen gekke dingen.Waarom zijn je vliegwiel en koppeling vervangen? Normale slijtage of echt iets stuk?
28 september 2014 om 10:20 #18254502@NelisZ20LER wrote:
Waarom zijn je vliegwiel en koppeling vervangen? Normale slijtage of echt iets stuk?
Het vliegwiel is tweedelig en er was een verbinding gebroken.
Hierdoor is er onbalans in het vliegwiel gekomen en dat heeft weer gezorgd dat de koppelingsplaat is versleten.
Achteraf kan ik nu ook verklaren waarom er af en toe een resonantie in de auto zat bij flink door accelereren.
Maar gelukkig is Opel me tegemoet gekomen in de reparatiekosten, want het was vreemd dat het vliegwiel kapot gegaan was.28 september 2014 om 10:31 #18254503Ik vind een Insignia een geweldig mooie auto, maar ben erg sceptisch geworden. Het valt me wel op dat het meestal de 1.6t is die problemen geeft. Weet iemand hoe dat zit met de 2.0 of 2.8t.
28 september 2014 om 10:47 #18254504ik heb hem van maart 2013, inmiddels 35000km. tot op heden geen enkel probleem.
Grt
Anton28 september 2014 om 11:05 #18254505Misschien komt het aantal meldingen over de 1.6 om dat deze ook het meest verkocht wordt.
28 september 2014 om 12:24 #18254506@VectraOPC-72 wrote:
Ik vind een Insignia een geweldig mooie auto, maar ben erg sceptisch geworden. Het valt me wel op dat het meestal de 1.6t is die problemen geeft. Weet iemand hoe dat zit met de 2.0 of 2.8t.
Ik heb een 2.0 Turbo 4×4 sport. Bijna 87.000 gelopen nu. Geen problemen gehad (even afkloppen). De versnelingsbak van een 2.0 turbo is trouwens en F40 bak en
veel sterker dan de M32.Daar komt natuurlijk bij dat op een forum de problemen gemeld worden. De mensen zonder problemen zullen niet gauw een topic aanmaken met: Nog steeds geen problemen met mijn Insignia… Prik daar ook een beetje doorheen. :thumb
28 september 2014 om 12:27 #18254507@P@rick wrote:
@NelisZ20LER wrote:
Waarom zijn je vliegwiel en koppeling vervangen? Normale slijtage of echt iets stuk?
Het vliegwiel is tweedelig en er was een verbinding gebroken.
Hierdoor is er onbalans in het vliegwiel gekomen en dat heeft weer gezorgd dat de koppelingsplaat is versleten.
Achteraf kan ik nu ook verklaren waarom er af en toe een resonantie in de auto zat bij flink door accelereren.
Maar gelukkig is Opel me tegemoet gekomen in de reparatiekosten, want het was vreemd dat het vliegwiel kapot gegaan was.Mooi dat Opel zelf nog een beetje mee denkt en dat het opgelost is!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.