Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › hoe het maximale vermogen uit tigra halen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 maart 2013 om 22:54 #18114723
Kun je daarmee gaan tjoenen, dubbel leuk :jerry
11 maart 2013 om 16:16 #1811472411 maart 2013 om 16:28 #18114725Zou voor een v6 kijken 3.0 of 3.2… Lekker lui rijden en hij gaat nog als de brandweer vooruit..
Een let moet je maar laten janken om vooruit te komen.
11 maart 2013 om 16:45 #18114726kun je weinig van zeggen
de ene let setup is de andere niet ;)11 maart 2013 om 19:11 #18114727@tigra_chick wrote:
Zodra ik Weet hoe ik foto’s erop kan zetten zal ik me ff voorstellen;) zal ik vanavond wel doen:)
Maar bizar dat er toch een V6 in past, is dat heel moeilijk? Móet je veel veranderen eer dat het lukt? Ik heb airco dus volgens mij minder ruimte dan die andere tieg op de foto.
En ik neem aan dat je nog veel meer móet veranderen, want kan een tieg dat hebben als je opeens zo veel vermogen hebt? Trek je de auto dan niet krom of iets dergelijks?
En Weet iemand op hoeveel pk je dan uitkomt met zo’n blok?
En hij zal dan waarschijnlijk wel gaan zuipen.. of valt dat nog mee? Want hij rijd nu 1 op 13 ongeveerwel apart dat het verbruik dan een probleem zou zijn terwijl de motorombouw van 5-10.000 euro niet gek genoeg kan zijn :hmmz
11 maart 2013 om 19:44 #18114728@wim-v6 wrote:
Das niet leuk, heeft een ander het leuke werk voor je gedaan…
en een opc die stil staat ziet er al snel uit. sleepers zijn het de leukste een oude corsa met wieldoppen en 300pk onder de kap
11 maart 2013 om 21:47 #18114729@NoFear1696 wrote:
@wim-v6 wrote:
Das niet leuk, heeft een ander het leuke werk voor je gedaan…
en een opc die stil staat ziet er al snel uit. sleepers zijn het de leukste een oude corsa met wieldoppen en 300pk onder de kap
Ondanks dat ik opc’s heeeeeeeeule vette wagens vind, heb je wel gelijk :jerry
12 maart 2013 om 03:09 #18114730@NoFear1696 wrote:
@wim-v6 wrote:
Das niet leuk, heeft een ander het leuke werk voor je gedaan…
en een opc die stil staat ziet er al snel uit. sleepers zijn het de leukste een oude corsa met wieldoppen en 300pk onder de kap
kan me herinneren dat iemand uitflipte omdat ik vind dat iemand beter een ombouw kan doen dan een opc voor 1750 euro kopen :hmmz
de wonderen zijn de wereld nog niet uit :jerry12 maart 2013 om 11:45 #18114731@astraTD wrote:
Zou voor een v6 kijken 3.0 of 3.2… Lekker lui rijden en hij gaat nog als de brandweer vooruit..
Een let moet je maar laten janken om vooruit te komen.
jij hebt duidelijk geen ervaring met c20let motoren.
12 maart 2013 om 19:59 #18114732@trashmetal wrote:
@NoFear1696 wrote:
@wim-v6 wrote:
Das niet leuk, heeft een ander het leuke werk voor je gedaan…
en een opc die stil staat ziet er al snel uit. sleepers zijn het de leukste een oude corsa met wieldoppen en 300pk onder de kap
kan me herinneren dat iemand uitflipte omdat ik vind dat iemand beter een ombouw kan doen dan een opc voor 1750 euro kopen :hmmz
de wonderen zijn de wereld nog niet uit :jerryJe kan ook BETER een andere auto kopen waar al een snellere motor in ligt.
Maar als Kosten niet meewegen kan je overwegen alles zelf gaan bouwen.
Willem
12 maart 2013 om 20:35 #1811473313 maart 2013 om 20:14 #18114734V6 geen power onderin??? Moet je eens met mij mee rijden in de Vectra Station (heb weinig moeite met een Z20LET astra-G OPC hoor)..
Willem
13 maart 2013 om 20:27 #18114735V6 power jonguh!! LET OP!! een v6 kost gewoon geld, ten eerste al om het motortje een beetje op te knappen zodat het allemaal netjes is…dan het inbouwen nog..
ik zou er gewoon een 1.6je erin leggen(of het zit er al in) die een beetje opleuken met poweboxje en nokkenasjes en uitlaatje…dan ga je nog schrikken hoe dat vooruit gaat..
mijn corsa bleef standaard een i500 voor ;) oja.. mn vriendin reed er gewoon 1:15 mee ook nog..arjan
13 maart 2013 om 20:43 #18114736Corsa-B van Bugkiller, met Matzel powerbox, en lexmaulspagetti , freeflow systeem zonder kat.
Deze bleef zonder Moeite een Corsa-B C20XE voor, tot aan de toerenbegrenzer in 5 (219km/u)
Willem
13 maart 2013 om 21:49 #18114737@wim-v6 wrote:
@trashmetal wrote:
@NoFear1696 wrote:
@wim-v6 wrote:
Das niet leuk, heeft een ander het leuke werk voor je gedaan…
en een opc die stil staat ziet er al snel uit. sleepers zijn het de leukste een oude corsa met wieldoppen en 300pk onder de kap
kan me herinneren dat iemand uitflipte omdat ik vind dat iemand beter een ombouw kan doen dan een opc voor 1750 euro kopen :hmmz
de wonderen zijn de wereld nog niet uit :jerryJe kan ook BETER een andere auto kopen waar al een snellere motor in ligt.
Maar als Kosten niet meewegen kan je overwegen alles zelf gaan bouwen.
Willem
Mag ik daar mn eigen mening op na houden, dank je wel ;)
14 maart 2013 om 16:59 #18114738en anders een bezoekje aan dbilas dynamics en 5000 neerlegen en met een 1600 turbo naar huis met 200pk
14 maart 2013 om 20:13 #18114739Wat een hoop geld allemaal voor een turbootje erop te zetten.
voor 5000,- koop je toch een 2e auto waar een snel blok in ligt.
15 maart 2013 om 09:34 #18114740Wat is eigenlijk het verschil tussen een C20xe, een C20let en een Z20let?
15 maart 2013 om 09:55 #18114741let is volgens mij turbo…
15 maart 2013 om 12:59 #18114742c20xe – 2 liter 16 klepper
c20let – 2 liter 16 klepper turbo
z20let – 2 liter 16 klepper turbo (nieuwer)15 maart 2013 om 21:46 #18114743@trashmetal wrote:
@wim-v6 wrote:
@trashmetal wrote:
@NoFear1696 wrote:
@wim-v6 wrote:
Das niet leuk, heeft een ander het leuke werk voor je gedaan…
en een opc die stil staat ziet er al snel uit. sleepers zijn het de leukste een oude corsa met wieldoppen en 300pk onder de kap
kan me herinneren dat iemand uitflipte omdat ik vind dat iemand beter een ombouw kan doen dan een opc voor 1750 euro kopen :hmmz
de wonderen zijn de wereld nog niet uit :jerryJe kan ook BETER een andere auto kopen waar al een snellere motor in ligt.
Maar als Kosten niet meewegen kan je overwegen alles zelf gaan bouwen.
Willem
Mag ik daar mn eigen mening op na houden, dank je wel ;)
Dan heb je mij niet goed begrepen denk ik.
het is Kosten technisch IN DE MEESTE gevallen Voordeliger een andere auto, dan om om te bouwen naar een met een gelijke motor..
en dan heb je het groepje prutsers die het wel goedkoper kunnen, mensen die door bijvoorbeeld geldgebrek enkel de motor wisselen en voor wie hun en anderen hun veiligheid niet tellt en daarbij niet het onderstel en de remmerij volledig naar het behorende type aanpassen..
als je een GOEDE ombouw doet ben je eenmaal MEER kwijt dan een auto van een type kopen dat er al is met de snelle motor.
als je echt een project wiel starten, moet je dus rekening houden met de meerkosten van het project, maar dan is het ook wel JOUW auto!!!
Willem
16 maart 2013 om 02:14 #18114744Ok, dus mag er geen eigen mening op nahouden
jammer :jerrywat ook jammer is dat de meeste snelle auto’s die al een beetje op leeftijd zijn
al aardig zijn afgetrapt, en je maar moet afwachten wat je in huis haalt
kun je in mijn optiek beter het geld wat je voor zo’n afgetrapt hok neerlegd
in je huidige wagen stoppen, mits hij verder ok is natuurlijkheb zelf de remklauwen van gsi_racer overgenomen voor een prikkie en daar nieuwe schijven en blokken bij gekocht
is low budget, maar verder niets van te zeggen lijkt me ;)19 maart 2013 om 17:18 #18114745Dan kan je beter GEEN oudere Tigra of Corsa-B kopen in het algemeen, op deze auto;s word in de meeste gevallen ook FLINK!!! beknibbeld op onderhoud….
Ik had op de Combo de klauwen van een Vectra 2.0i GT (130pk) gemonteerd, deze waren 100% meer low budget dan jouw klauwen…
De Vectra had ik gekregen namelijk..
extra’s op het hok:
– 2000 achterlichten
– leder Stuurwiel
– teller met toerenteller in Bijzonder goede staat, deze is no steeds niet afgebladderd
– heerlijk Kuipstoelen zonder instapschade.Das pas Low Budget!!!!
Willem
19 maart 2013 om 17:57 #18114746Nee hoor, da’s gewoon geluk hebben ;)
nog meer af te zeiken??19 maart 2013 om 18:24 #18114747je, tje, zitten we hier i/d kleuterklas of hebben we domweg met dinky speeltjes
te maken. Slim bezig, neem meteen n overige jarige F1 mugen of zoiets, met
800+Ps. lekker snel voor n trigraatje. Ben je in 1 klap finished Punt. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.