HOE HARD RIJ IK NU EIGENLIJK ??

Forumindex Forums Modellen Kadett HOE HARD RIJ IK NU EIGENLIJK ??

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #18145994
    TypeR
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 January 2013

      @076 wokkel wrote:

      @Type>>R wrote:

      Ik ga na mn vakantie kijken wat mogelijk is heb al geprobeerd te zoeken op een teller met een hoger W getal maar zonder succes

      Fiets computers zijn ook zeer nauwkeurig als je ze goed monteerd , ervaring mee op de motor tot 200 klopt het op 2 km na in vergelijking van mn motor gps

      maar kijk na mn vakantie wel wat ik allemaal ga doen en of wat mogeljik is ,

      Heb je spaak velgen of wil je het magneetje heel goed lijmen?
      En tijdens het inveren en uitveren kun je geen snelheid aflezen of heb je hier ook al iets voor bedacht? :jerry

      Dat word lijmen , en er valt vast wel wat te fabriceren dat de lezer op de juiste plek blijft :)

      #18145995
      olafspoolder
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 October 2007

        @Type>>R wrote:

        Nu zit ik op MP te kijken en kom een complete teller Unit tegen voor D Kadett

        met een W getal W=1162

        Er zit nu een W=1137 in , los ik hiermee het probleem beter op ? kom ik in de buurt ?

        Als je het weet graag snel laten weten dan kan ik dat misschien nog snel regelen voor de vakantie :thumb

        Hallo,

        Helaas, je komt wel een beetje in de richting maar je bent er nog lang niet. Je hebt een afwijking van ruim 14%. Je hebt nu W=1137 en als je hier 14% bij optelt kom je uit op W=1299. Dus als je een teller kunt vinden die ergens tussen de 1270 en 1320 ligt kom je een heel eind.

        Groeten Olaf

        #18145996
        RobRD
          Lid sinds:
          27 December 2010

          @076 wokkel wrote:

          Heb je spaak velgen of wil je het magneetje heel goed lijmen?
          En tijdens het inveren en uitveren kun je geen snelheid aflezen of heb je hier ook al iets voor bedacht? :jerry

          :wors :wors :wors
          Zou je zo’n opnemer niet gewoon op het onafgeveerde deel monteren??? :sleeping Of heb ik dat altijd verkeerd gedaan
          Bijvoorbeeld op de remankerplaat. het magneetje zit dan IN de velg en gaat alleen maar vaster zitten naarmate je harder rijdt.
          Opnemertjes van after-market cruisecontrol’s werden doorgaands op de steekas, of bij een achtwerwielaandrijver op de cardanas bevestigd.

          Volgens mij denk jij dat het opnemertje ergens aan het spatbord hangt :cry

          #18145997
          TypeR
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 January 2013

            @olafspoolder wrote:

            @Type>>R wrote:

            Nu zit ik op MP te kijken en kom een complete teller Unit tegen voor D Kadett

            met een W getal W=1162

            Er zit nu een W=1137 in , los ik hiermee het probleem beter op ? kom ik in de buurt ?

            Als je het weet graag snel laten weten dan kan ik dat misschien nog snel regelen voor de vakantie :thumb

            Hallo,

            Helaas, je komt wel een beetje in de richting maar je bent er nog lang niet. Je hebt een afwijking van ruim 14%. Je hebt nu W=1137 en als je hier 14% bij optelt kom je uit op W=1299. Dus als je een teller kunt vinden die ergens tussen de 1270 en 1320 ligt kom je een heel eind.

            Groeten Olaf

            Zou jij enig idee hebben waar ik die W getallen tellers zou kunnen vinden ??

            #18145998
            RobRD
              Lid sinds:
              27 December 2010

              @Type>>R wrote:

              Bij die fiets computer zit een boekje bij welke inch maat je op welke hoogte je de sensor moet plaatsen , als je dit goed doet kan het heel goed kloppen

              Iets zegt me dat je het nog niet helemaal snapt.

              Waar die sensor zit maakt niet uit, hoe dichter bij het draaipunt hoe beter de respons is, gewoon omdat het magneetje langzamer voorbij komt en de pulsen dan makkelijker geregistreerd kunnen worden. in die fiets-o-meter hoef je alleen maar de doorsnee van de band (gemeten) in te geven OF de lengte van 1 omwenteling (krijtstreepie op de band en op straat, 1 omwenteling voortduwen, krijtstreepie op straat en de afstand in centimeters ingeven. Dat is overigens veel zuiverder dan de doorsnee opgeven, die is moeilijk te meten en je hebt altijd te maken met afwijking door inveren van de band.

              #18145999
              TypeR
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 January 2013

                @RobRD wrote:

                @Type>>R wrote:

                Bij die fiets computer zit een boekje bij welke inch maat je op welke hoogte je de sensor moet plaatsen , als je dit goed doet kan het heel goed kloppen

                Iets zegt me dat je het nog niet helemaal snapt.

                Waar die sensor zit maakt niet uit, hoe dichter bij het draaipunt hoe beter de respons is, gewoon omdat het magneetje langzamer voorbij komt en de pulsen dan makkelijker geregistreerd kunnen worden. in die fiets-o-meter hoef je alleen maar de doorsnee van de band (gemeten) in te geven OF de lengte van 1 omwenteling (krijtstreepie op de band en op straat, 1 omwenteling voortduwen, krijtstreepie op straat en de afstand in centimeters ingeven. Dat is overigens veel zuiverder dan de doorsnee opgeven, die is moeilijk te meten en je hebt altijd te maken met afwijking door inveren van de band.

                Ah oke dat wist ik niet thnx :thumb

                #18146000
                RobRD
                  Lid sinds:
                  27 December 2010

                  Stond het W getal niet gewoon midden onder op de wijzerplaat?

                  Zoals hier, fototje van MP opgezocht

                7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.