hoe een verbruiker opsporen

Forumindex Forums Modellen Manta hoe een verbruiker opsporen

• Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    plexpiloot
    Deelnemer

Als ik 2 dagen niet met de manta rij heb ik het aan me rekker accu plat :swear

nu komt het als : ik heb al een massa schakelaar in gebouwd en wat denk je nog steeds :swear
      als ik de + eraf haal dan heb ik geen probleem al staat die dan 3 dagen :thumbup

dus hoe los ik dat op dat f@#ing probleem

bedankt alvast

Freestyler
      Deelnemer

begin eens met de radio af te koppelen.

(of een ampere meter in de + kabel van de radio te zetten, en kijken wat het verbruik is als alles afstaat)

plexpiloot
        Deelnemer

[rquote=1854758&tid=141549&author=Freestyler]begin eens met de radio af te koppelen.

(of een ampere meter in de + kabel van de radio te zetten, en kijken wat het verbruik is als alles afstaat)[/rquote]

had al een nieuwe gekocht maar dat mocht niet baten en het lijk me sterk dat die nieuwe radio ook de accu leeg trek
          Ik heb de ouwe radio maar in een andere auto gestoken en heb dit probleem niet en die staat soms een hele maand stil
          Mijn conclusie was niet de radio dus

Freestyler
          Deelnemer

Versterkers?

En anders de zekeringen een voor een los halen en met een ampere (multi) meter het verbruik meten

mantadevil
            Deelnemer

ga eens in de kofferbak liggen en trek klep dicht ,wel zorgen dat er iemand buiten staat met sleutel:P
              heb dit ook eens gehad en toen bleek dat mijn kofferbak verlichting constand branden bleef

2000
              Moderator

Plus pool eraf, en een ampere meter tussen de plus kabel en de plus pool zetten, dan meet je het ruststroom verbruik. meet je een rare waarde, dan hetzelfde doen, maar dan met de zekeringen in de auto. Dan kan je in ieder geval zien in welk circuit het verbruik zit. Daarna zoeken in het betreffende circuit. Meestal zit het in het radiogedeelte, en zoals eerder gezegt: de kofferbak is ook vaak de boosdoener

En met de huidige kou kan het vermogen van je accu ook halveren, dit helpt ook niet

Astraman
                Deelnemer

[rquote=1854788&tid=141549&author=mantadevil]ga eens in de kofferbak liggen en trek klep dicht ,wel zorgen dat er iemand buiten staat met sleutel:P
                  heb dit ook eens gehad en toen bleek dat mijn kofferbak verlichting constand branden bleef [/rquote]

Kun je ook gewoon ff die switch indrukken en kijken of ie uitgaat. ;)

plexpiloot
                  Deelnemer

[rquote=1854819&tid=141549&author=Astraman][rquote=1854788&tid=141549&author=mantadevil]ga eens in de kofferbak liggen en trek klep dicht ,wel zorgen dat er iemand buiten staat met sleutel:P
                    heb dit ook eens gehad en toen bleek dat mijn kofferbak verlichting constand branden bleef [/rquote]

Kun je ook gewoon ff die switch indrukken en kijken of ie uitgaat. ;)[/rquote]

heb voor dit gewoon het lampje eruit gehaald :sleeping
                    nee dit kan ut het ook nie zijn en ik heb ook geen versterkers erin
                    Maar ik heb er een alarm inzitten en ik denk dat het daarin het probleem gaat zitten (hoop ik)
                    ik heb de stekker eruit getrokken maar kleeft 1 nadeel aan nu kan ik niet starten met de sleutel maar met een aparte druk knop die ik rechtstreeks op de startmotor heb aangesloten

Ghanz
                    Deelnemer

accu misschien gewoon zwak?

plexpiloot
                      Deelnemer

[rquote=1854864&tid=141549&author=Ghanz]accu misschien gewoon zwak?[/rquote]

…eu… nog geen jaar oud en is een gel accu 900 amp/hr

moet wel wat kunnen hebben dacht ik deze word voornamelijk gebruikt bij grote amerikanen en trekkers ..nu ook in de manta :angel

mantarick

de accu testen met een goede accu tester, en anders lekstroom meten.
                          gr rick

boyanka
                          Deelnemer

:afroprobleem is gevonden

Asko
                            Deelnemer

[rquote=1854871&tid=141549&author=plexpiloot]

…eu… nog geen jaar oud en is een gel accu 900 amp/hr

moet wel wat kunnen hebben dacht ik deze word voornamelijk gebruikt bij grote amerikanen en trekkers ..nu ook in de manta :angel [/rquote]

900!!???

De manier die @2000 beschrijft is idd mooi om erachter te komen waar het probleem zit.

Tomvt

[rquote=1854819&tid=141549&author=Astraman][rquote=1854788&tid=141549&author=mantadevil]ga eens in de kofferbak liggen en trek klep dicht ,wel zorgen dat er iemand buiten staat met sleutel:P

wil niet zeggen dat de koffer m dan indrukt als ie dicht is… schakelaar kun je stellen nl…
                                enne wat was het probleem nou??

plexpiloot
                                Deelnemer

[rquote=1856473&tid=141549&author=Kale gek][rquote=1854819&tid=141549&author=Astraman][rquote=1854788&tid=141549&author=mantadevil]ga eens in de kofferbak liggen en trek klep dicht ,wel zorgen dat er iemand buiten staat met sleutel:P

wil niet zeggen dat de koffer m dan indrukt als ie dicht is… schakelaar kun je stellen nl…
                                  enne wat was het probleem nou??[/rquote]

Zeker weten doe ik het nog niet maar waarschijnlijk zit het in de alarminstallatie
                                  Ik heb het anti start gedeelte er uit geknipt want als ik de stekker los trok kon ik niet meer starten met de sleutel en om met een aparte drukknop vond ik wat omslachtig om te starten
                                  dus nu maar wachten tot ik een paar dagen niet moet rijden

Mich
                                  Deelnemer

Kans is groot dat het de alarminstallatie is…
                                    Is bij mij ook het geval. Ik heb er een klasse 2 alarm inzitten
                                    en laat ik de auto langer dan 1 week stil staan met het alarm erop dan is ie dus gewoon leeg. En dat ligt niet aan de accu…deze is nog zo goed als nieuw!!!!
                                    Laat ik het alarm eraf of trek ik een accupool los, dan kan ik hem na 3 maanden weer aansluiten en start ie gewoon alsof er niets aan de hand is.
                                    Conclusie..de alarminstallatie trekt stroom!!

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.