Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Hoe een originele monza GSE te herkennen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 mei 2010 om 20:26 #17678990
origineel gepost door GSE
Moroe schokbrekers
24mm stabi stang voor
dat grijze/zwarte recaro interieur
geen chroom
boordcomputer
2cm lagere veren
geen chroom aan de buitenkant
stickers GSE op de motorkap deuren en achterklep
sideskirts
lelijke 15 inche velgen met ballon 205/60-15 banden
vaak digitacho
electrische spiegels met verwarming
gordels achterin
GSE achterspoiler
antenne altijd in de ruit
getinte ramen standaard
altijd een 30E als motor (nooit een 2500 of 4 cil)En een sper….is een twijfel voor mij,de 1 zegt van wel de ander van niet.
zover ik kan zien voldoe ik aan alle eisen, behalve de digitacho en getinte ramen ;)
27 mei 2010 om 20:47 #17678991Getinte ramen is soms ook moeilijk te zien,ik zie eerlijk gezegt ook geen duidelijk verschil tussen de nicotine getinte ruiten van de A1 en de groen getinte ruiten van de A2…
27 mei 2010 om 20:57 #17678992AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Jigsaw
zover ik kan zien voldoe ik aan alle eisen, behalve de digitacho en getinte ramen ;) [/quote]
dus ook geen antenne in je ruit :hmmzmisschien ff een paar pics posten, kunnen wij ook ff meekijken ;)
27 mei 2010 om 20:58 #17678993wij hebben hier ook een monza A2 GSE staan. zal is kijken of der sperr in zit….
27 mei 2010 om 21:34 #17678994AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wij hebben een Monza A2 GSE uit zwitserland.
Volgens onderhoudsboekjes en originele registratie-documentatie welke geleverd is bij de auto wordt GSE vermeldt.
Volgens de vorige eigenaar, die de auto geimporteerd heeft, wilde het RDW geen GSE op het kenteken vermelden, terwijl dit dmv de originele documenten wel te bewijzen was.
Het hoeft dus niet altijd op het kenteken te staan.
27 mei 2010 om 21:42 #17678995AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat had ik ik m’n vorige post ook al aangegeven,
het type gedoe vullen ze nie meer in,
ben er nu 2 keer geweest, met de A1 en de A2,
gaat de RDW alleen maar om de chassisnummer, kleurtje ,
motor [kw’s] en de evt kilo’s, that’s all :thumbupdat checken ze met de europese landen die aangesloten
in zo’n database, klopt dat alles, hup, krijg jij het papiertje erbij.:Ddenk dat zwitserland [nog] niet in dat lijstje met landen voorkomt,
kennis van me had het meegemaakt, was weinig info te halen uit zwitserland,
dus met een voertuig vanuit een land dat buiten die database valt,
kun je nog een beetje mee ……..:agent28 mei 2010 om 08:12 #17678996Zwiterland zit ook niet in de EU, en daarom worden die gegevens niet gelinkt.
Trouwens, naast de “standaard”uitvoering van de GSE, heb ik ook wel een “Exclusive” gezien (de Manta had die uitvoering ook). Die was donker metallic groen, groen getint glas, had groen Recaro interieur erin en was echt fully loaded. Ik weet alleen niet, of dat een origineel vanaf fabriek komende uitvoering was De Exclusive badge zat op de voorschermen en achterklep (in het wit). De auto stond toentertijd altijd in Papendrecht, en was eigenlijk mijn eerste aanraking met de Monza.
28 mei 2010 om 09:52 #17678997AnoniemLid sinds:
1 January 1970kheb er hier wel een pic van,
weet alleen niet of je dit type bedoelt :hmmzde badge op de voorschermen, groen getint glas :D
grz ;)
28 mei 2010 om 11:41 #17678998Ja, als ik in mijn geheugen graaf, zag die Monza er wel zo uit, inclusief de kleur. Alleen geen booskijkers, en andere velgen.
28 mei 2010 om 12:36 #17678999origineel gepost door MonzaRon
origineel gepost door Jigsaw
zover ik kan zien voldoe ik aan alle eisen, behalve de digitacho en getinte ramen ;)
dus ook geen antenne in je ruit :hmmz
misschien ff een paar pics posten, kunnen wij ook ff meekijken ;) [/quote]
antenne heb ik dan weer wel ;)
hierbij nog wat foto’s:
achterlichten zijn niet origineel trouwens ;) die heb ik wel nog liggen
28 mei 2010 om 12:52 #17679000Ziet er niet verkeerd uit, hoor !! Wit staat een Monza beregoed. Je achterlichten en tussenbalk zijn van een normale A2, want chroomstrip. Bij de GSE antraciet.
Je woont in een leuk aflopend straatje. Makkelijk als tie een keer niet starten wil, hoef je niet te duwen :P:P:P
28 mei 2010 om 12:59 #17679001AnoniemLid sinds:
1 January 1970Je woont in een leuk aflopend straatje. Makkelijk als tie een keer niet starten wil, hoef je niet te duwen :P:P:P
Minder als je vergeet je auto goed op de handrem te zetten. :o:o………….:argue……..:fy1:hmmz
28 mei 2010 om 13:10 #17679002AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mooie pics, Jigsaw thnx :wub
die bumper voor, is die org ook van een GSE :hmmz
idd een mooi stek, daar waar ie nu staat, een geweldige lokatie :thumbup
28 mei 2010 om 13:11 #17679003AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door senatorman
Je woont in een leuk aflopend straatje. Makkelijk als tie een keer niet starten wil, hoef je niet te duwen :P:P:P
Minder als je vergeet je auto goed op de handrem te zetten. :o:o………….:argue……..:fy1:hmmz
dan zetten we hem andersom, ken ie niet meer voorruit rollen :o :D
28 mei 2010 om 13:17 #17679004AnoniemLid sinds:
1 January 1970idd een mooi stek, daar waar ie nu staat, een geweldige lokatie :thumbup
Bij mij voor de deur, is een nog mooiere lokatie :P
28 mei 2010 om 13:21 #17679005AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door senatorman
idd een mooi stek, daar waar ie nu staat, een geweldige lokatie :thumbup
Bij mij voor de deur, is een nog mooiere lokatie :P
ooooo,………., laat zien :o :kewlpics
toch niet waar jij die fotos heb gemaakt ;)
28 mei 2010 om 14:17 #17679006origineel gepost door MonzaRon
origineel gepost door senatorman
Je woont in een leuk aflopend straatje. Makkelijk als tie een keer niet starten wil, hoef je niet te duwen :P:P:P
Minder als je vergeet je auto goed op de handrem te zetten. :o:o………….:argue……..:fy1:hmmz
dan zetten we hem andersom, ken ie niet meer voorruit rollen :o :D
links van dat grasveldje is nog een zijstraatje, kan ik em ff in laten rollen en dan weer vooruit de berg af :P
maar die bumper is naar mijn weten origineel GSE
zie: klik28 mei 2010 om 14:25 #17679007AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wordt er getwijfeld aan de bumper? Volgens mij is het exact dezelfde als op elke A2, alleen zijn de chome strips zwart gespoten bij een GSE.
28 mei 2010 om 14:49 #17679008AnoniemLid sinds:
1 January 1970nee, niet dat ik twijfel dat ie van een A2 is, maar omdat het lijkt,
dat het rechter rooster dicht is, zo op de foto te zien dan :thumbuphier heb je nog een Monza A2 voorbeeld,
met een afgesloten rechter rooster
die voorbumper van mij is op die plaatsen helemaal open,
en met zwarte gaas van binnenuit afgedekt :hmmz
dacht eerst dat het org was, was zeer netjes afgewerkt.
maar tis dan ook geen GSE ;)een boeiende topic, d’r zijn veel verschillen te herkennen bij de ‘GSE’s
wist niet dat er zoveel opties waren :thumbup28 mei 2010 om 15:47 #17679009AnoniemLid sinds:
1 January 1970Volgens mij is altijd het rechterrooster open, en het linkerrooster dicht. En geldt dit niet alleen voor een GSE, maar ook een gewone A2.
Deze opening heeft wel degelijk nut bij een GSE, omdat alleen een echte GSE een oliekoeler voor het rechterwiel onder de achterbumper heeft zitten. in de wielkast dus.
28 mei 2010 om 17:07 #17679010Op autoweek.nl staat nog een brochure over de monza gse,
hier de link: http://www.autoweek.nl/brochure.php?id=1430&offset=1
Je moet alleen wel even inloggen…28 mei 2010 om 17:13 #17679011AnoniemLid sinds:
1 January 1970:jerry
thnx, ben nu ingelogd :thumbup
edit: nederlandstalig, mooi in beeld gebracht, nogmaals dank :wors
28 mei 2010 om 18:42 #17679012AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door vectra c20ne driver
Op autoweek.nl staat nog een brochure over de monza gse,
hier de link: http://www.autoweek.nl/brochure.php?id=1430&offset=1
Je moet alleen wel even inloggen…thx! Leuk.
Je ziet ook dat het rooster links in de bumper dicht is, maar zwart is afgeplakt, terwijl het rechterrooster open is.
3 juni 2010 om 15:56 #17679013volgens mij is een originele gse zwaarder (1484 kg ) inplaats van een gewone 3.0 a2 ( 1408 kg ) zo zijn ook de omgekatte jongens te herkennen , 3.0 a1 weegt namelijk 1396 kg . zal alleen een enkele kilo schelen of het automaat is of handgeschakeld.
3 juni 2010 om 16:01 #17679014AnoniemLid sinds:
1 January 1970zow, das wel ff 80 kilootjes meer op papier :o
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.