Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Hoe een originele monza GSE te herkennen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 mei 2010 om 10:32 #17221675
Vraagje, hoe herken je een originele monza gse? Moet dit ook op het kenteken staan?
Ik heb namelijk mijn twijfels over de originaliteit van mijn monza. Op het kenteken staat Monza 3.0 E. Zou hier dan Monza GSE moeten staan? Of zijn er ook uitzonderingen bekend?26 mei 2010 om 10:34 #17678966denk voor het interieur, dat scheelt en heeft die ook geen spoiler achteraan?
26 mei 2010 om 10:43 #17678967jawel, optisch ziet hij er uit als een GSE
zie hier:
26 mei 2010 om 11:57 #17678968als het een originele GSE is, staat het ook op kenteken…:vertag
26 mei 2010 om 12:25 #17678969origineel gepost door monzaruba
als het een originele GSE is, staat het ook op kenteken…:vertagDat denk ik namelijk ook. Ik heb dan wel geen GSE, maar de uitvoering van mijn Monza staat wel volledig op het kenteken, nl 2.5 E automatic. Ik weet echter niet, hoe consequent ze waren bij de RDW toendertijd.
Maar naast de exterieur en interieur wijzigingen, zou een echte GSE ook ietsje lager moeten staan (ik dacht 20 mm).
26 mei 2010 om 12:26 #17678970In België staat het niet op het kenteken, dus er moeten toch herkenningspunten zijn dat je een echte GSE hebt
26 mei 2010 om 12:50 #17678971dat maakt het nog lastiger, mijn monza is namelijk een duitser. Dus het zou ook kunnen dat ze in duitsland niet als GSE op kenteken kwamen, of de RDW heeft het hier weer niet overgenomen.
26 mei 2010 om 14:15 #17678972AnoniemLid sinds:
1 January 1970dat maakt ook nie uit wat er op papier staat,
heb ook bijna alle eigenschappen van een GSE op m’n Monza,
maar heb geen GSE op papier staan, [tis ook geen gse] :PHeb nu 2 twee Monza’s door de rdw gehaald,
Extra’s of type invullen doen ze nie echt meer bij het RDW :hmmzJa, het was nog we ff dubben met de kleur,
hij kijkt, hmmm, goud bruin, nee mag niet, bruin is het ook niet, dus…,
toen zeiden we, maak er maar geel van,
dat komt overeen met de huidige kleurnaam, Capri-Gelb. :thumbupas de kw’s maar overeenkomen met het blok en het chassisnummer
gelijk is met het chassis, das al voldoende,
en ik later de papieren, dan ben ik daar weer blij mee :thumbup26 mei 2010 om 14:25 #17678973AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Jigsaw
Vraagje, hoe herken je een originele monza gse? Moet dit ook op het kenteken staan?
Ik heb namelijk mijn twijfels over de originaliteit van mijn monza. Op het kenteken staat Monza 3.0 E. Zou hier dan Monza GSE moeten staan? Of zijn er ook uitzonderingen bekend?heb je meer foto’s van je monza, van binnen en van buiten,
achterkant, kofferbak, etc, :kewlpics26 mei 2010 om 16:50 #17678974origineel gepost door Jigsaw
Vraagje, hoe herken je een originele monza gse? Moet dit ook op het kenteken staan?
Ik heb namelijk mijn twijfels over de originaliteit van mijn monza. Op het kenteken staat Monza 3.0 E. Zou hier dan Monza GSE moeten staan? Of zijn er ook uitzonderingen bekend?gse staat bij mij weten altijd op het kenteken
een gse heeft bijna geen chroom
de body lijsten zijn zwart zonder chromen randje
de dak rand listen zijn mat zwart
riut rubers hebben geen chromen rand
deur klinken zijn mat zwart
en een gse heeft een ander interiuer26 mei 2010 om 16:50 #17678975origineel gepost door Jigsaw
Vraagje, hoe herken je een originele monza gse? Moet dit ook op het kenteken staan?
Ik heb namelijk mijn twijfels over de originaliteit van mijn monza. Op het kenteken staat Monza 3.0 E. Zou hier dan Monza GSE moeten staan? Of zijn er ook uitzonderingen bekend?gse staat bij mij weten altijd op het kenteken
een gse heeft bijna geen chroom
de body lijsten zijn zwart zonder chromen randje
de dak rand listen zijn mat zwart
riut rubers hebben geen chromen rand
deur klinken zijn mat zwart
en een gse heeft een ander interiuer26 mei 2010 om 17:17 #17678976Wat maakt het yuit of het een echte is of niet,als je de chassies kaal maakt zijn ze allemaal hetzelfde…
En je kunt der zelf van maken wat je wilt.
27 mei 2010 om 06:13 #17678977Eigenlijk zijn alle Monza’s in de basis hetzelfde. De GSE is alleen een wat sportievere uitrustingsvariant, die vanaf fabriek wat lager op z’n sloffen staat, iets stuggere vering heeft, iets grotere wielen en ik dacht ook een iets andere diameter van stabilatorstangen. En dat is het hele technische verschil met de andere Monza’s.De GSE is, zover ik weet, ook met zo’n beetje alle motorvarianten geleverd. Ik heb wel eens zelfs een 2 liter uitvoering gezien, en die was echt zo geleverd vanaf fabriek (volgens de eifgenaar).
Voor de rest zit het verschil alleen in optische zaken en het standaard Recaro interieur met het digi dash (als optie ook met gewone klokken geleverd).
27 mei 2010 om 07:19 #17678978AnoniemLid sinds:
1 January 1970De buitenkant belijstingen van een GSE zijn standaard donker-grijs/antraciet.:wors
Ik heb ze bij de A2 allemaal zwart gemaakt,
vond het beter staan dan het grijsachtige. :thumbupVerder is er idd zeer weinig chroom verwerkt in de GSE uitvoeringen,
het enige echte chroom wat ik heb kunnen vinden,
aan de buitenkant dan, is het chroom van een Opel embleem :D27 mei 2010 om 08:15 #17678979En dat is normaal niet van chroom bij en GSE der zit geen chroom op,bij een GSE voor is het embleem normaal in kleur van de auto en achter zit het in de spoiler werkt die normaal in auto kleur is.
27 mei 2010 om 08:47 #17678980AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door GSE
En dat is normaal niet van chroom bij en GSE der zit geen chroom op,bij een GSE voor is het embleem normaal in kleur van de auto en achter zit het in de spoiler werkt die normaal in auto kleur is.sorry, was voorheen ff niet duidelijk :mad:
ik bedoelde het embleem aan de voorkant :D
weet het niet zeker, maar is die ook in de kleur van de belijstingen?:hmmz27 mei 2010 om 09:42 #17678981Nee, het Opel embleem in de grille is gewoon chroom. Echter de middenbiezen, die normaal ook chroom zijn, zijn antraciet (of ontbreken). Dus jouw grille is OK.
27 mei 2010 om 10:21 #17678982Nou een beetje kinderlijk om wat te ruzieen of het embleempje nou wel of niet chroom is….
Bij een echte GSE af fabriek zit der geen chroom aan de buitenkant (misschien de wielmoeren maar thats all)
Kijk bv maar eens op Mobile de…der staan zat GSE,s op en geen 1 met een chrome Opel teken in de voorgrill,bij de gewone A2,s zat der soms wel een chroom opel logo in…
But who cares anyway…
27 mei 2010 om 11:09 #17678983AnoniemLid sinds:
1 January 1970de vraag in deze topic was toch: :hmmz
‘Hoe een originele monza GSE te herkennen?’
nou, dan is het toch leuk om daar ff in te diepen :D
en idd, een beetje chroom zal het type niet schaden,
die voor-grille zal org. iig ook wel voorzien zijn van een
donkergijze/anatraciet kleurige embleem.:thumbupgrtz ;)
27 mei 2010 om 16:56 #17678984Moroe schokbrekers
24mm stabi stang voor
dat grijze/zwarte recaro interieur
geen chroom
boordcomputer
2cm lagere veren
geen chroom aan de buitenkant
stickers GSE op de motorkap deuren en achterklep
sideskirts
lelijke 15 inche velgen met ballon 205/60-15 banden
vaak digitacho
electrische spiegels met verwarming
gordels achterin
GSE achterspoiler
antenne altijd in de ruit
getinte ramen standaard
altijd een 30E als motor (nooit een 2500 of 4 cil)En een sper….is een twijfel voor mij,de 1 zegt van wel de ander van niet.
27 mei 2010 om 17:07 #17678985AnoniemLid sinds:
1 January 1970dank u wel, meneer Ben :wors:D
grtz ;)
27 mei 2010 om 18:03 #17678986origineel gepost door GSE
Moroe schokbrekers
24mm stabi stang voor
dat grijze/zwarte recaro interieur
geen chroom
boordcomputer
2cm lagere veren
geen chroom aan de buitenkant
stickers GSE op de motorkap deuren en achterklep
sideskirts
lelijke 15 inche velgen met ballon 205/60-15 banden
vaak digitacho
electrische spiegels met verwarming
gordels achterin
GSE achterspoiler
antenne altijd in de ruit
getinte ramen standaard
altijd een 30E als motor (nooit een 2500 of 4 cil)En een sper….is een twijfel voor mij,de 1 zegt van wel de ander van niet.
Hier staat weer zo’n echt duidelijk voorbeeld waaruit ik de coclusie trek dat er toch eigenlijk niks deugd aan een Monza volgens Ben.
27 mei 2010 om 18:47 #17678987AnoniemLid sinds:
1 January 1970hebben we iets gemist :wtf
27 mei 2010 om 19:02 #17678988Ja M400 kun je dat ff toelichten?
Want dat wist ik zelf ook niet dat je die conclusie ging trekken toen ik de verschillen tussen een GSE en een gewone Monza ging vertellen…..
IK heb gewoon de verschillen opgesomt meer niet..hoe jij er bij komt dat der niks aan een Monza deugt wil ik wel ff weten..
27 mei 2010 om 19:13 #17678989AnoniemLid sinds:
1 January 1970jaja, het kwartje is gevallen hier…….sorry moet um ff oprapen :D:D:D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.