Hoe een cabriodak poetsen?

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing Hoe een cabriodak poetsen?

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Ewoud94

Hallo iedereen king:

Niet geheel in Opel stijl maar ik weet dat ik hier goede informatie krijg! :jerry

Gisteren een BMW Z3 aangeschaft die ENORM smerig is. mensen hadden hem al sinds mei buiten staan en niks aan gedaan dus jullie weten zelf wel hoe laat het is :angel

Het cabriodak wat erbij zit is enorm smerig, groene aanslag en ziet er niet echt fris meer uit, ik wil eigenlijk weer de “zo goed als nieuw” look terug met een mooie zwarte kap erop! Vrijdag ga ik hem goed onderhanden nemen aan de buitenkant vandaag met een prof. stoomreiniger de binnenkant gedaan (Fijne van een eigen schoonmaakbedrijf).

Maar ik weet niet echt goed hoe ik de kap moet behandelen, wat is volgens jullie het beste? heb wel al veel gelezen als met groene zeep en een niet te harde borstel. hebben jullie tips of tricks?

ik zal vrijdag foto’s plaatsen van het eindresultaat dit zal later op de avond zijn.

alvast bedankt voor de tips en tricks!

Anoniem

Heb zelf een een cabrio waarbij het dak goed achterstallig onderhoud heeft, veel te lijden gehad heeft van de zon, en een groene mosaanslag heeft. Ook ik wist niet hoe dit aan te pakken en momenteel staat dit nog op mijn todo lijstje.

Wel ben ik hiervoor al boodschappen wezen doen en heb inmiddels het cabrio pakket van turtelwax aangeschaft.
        http://www.poetsproducten.nl/products/Turtle-Wax-Cabriolet-Cleaner-%26-Conditioner-.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Heb hier dus nog geen ervaring mee, maar wat ik in de wandelgangen heb gehoord geeft dit een goed resulaat

[youtube:1zd3mgcg]http://www.youtube.com/watch?v=EuUC0HtnwNk[/youtube:1zd3mgcg]

Ewoud94

Ik ga is even het filmpje kijken bedankt!

otdh
          Deelnemer

Die bende van turtle werkt niet op mos aanslag ( ja het maskeert het )
            Maar schoonmaken doet het niet, zelf ook geprobeert op mn bmw cabrio

Groene zeep en een goede stofcleaner ( van n interieur ) werkt wel

Ewoud94

Dit aanbrengen met een zacht borsteltje toch?

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4 Beta

midnight black
              Deelnemer

Heb dat spul van Turtle een keer geprobeerd (2 flessen: om te reinigen en te beschermen) maar was niet echt onder de indruk van het eindresultaat.

Ewoud94

We hebben het in eerste instantie ook met de turtle wax geprobeerd. Het ziet er keurig netjes uit als je hem schoon maakt maar zodra het opdroogt komt het net zo hard weer terug.

We hebben uiteindelijk groene zeep geprobeerd met een heel zacht borsteltje en alles ingezet. MET de vezels mee geschrobt en het scheelt een hoop, toen een beschermer erop om het af te werken en daar zijn we zeer tevreden over eigenlijk!

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4

mark
                  Deelnemer

Ik heb raggtopp gebruikt en ben er zeer tevreden over, is een cleaner en conditioner, dakkie is er mooi van opgeknapt.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.