Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Hoe doet jou LET het in deze Kou?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 februari 2012 om 09:22 #17246207
Heel veel Respect voor deze Motoren waarvan de oudere zeker de 20jaar redden.
Heb zelf de -18 gezien op mijn BC and still Running.Gelukkig op tijd de 10w60 vervangen voor de 5w50.
Dat is een groot verschil.
Hoe gaat het bij jullie?7 februari 2012 om 10:06 #17988446mijnes doet et alleen maar beter met een beetje kou..
maar neem aan dat je het over een C20LET hebt en niet een Z20LET
7 februari 2012 om 11:41 #17988447Bij mijne werkt het allemaal beetje stroever ;)
7 februari 2012 om 11:50 #17988448@belgium turbo wrote:
Bij mijne werkt het allemaal beetje stroever ;)
alleen het schakelen de eerste 10 minuten zeker?
7 februari 2012 om 14:37 #17988449Heb vrijdagavond met mijn Calibra het terrein op het werk goed onveiliggemaakt, blijft toch leuk een 4×4 met sneeuw. Alleen echt omgooien gaat niet, blijft eigenlijk te goed bestuurbaar ;)
7 februari 2012 om 16:22 #17988450mijnes starten en draaien. idd wel ff stroef schakelen de 1e 5 minuten. en dan vooral van 3 naar 2.
na 5 minuten dikke prima7 februari 2012 om 16:58 #17988451Hier hetzelfde, alleen de eerste minuutjes het schakelen wat stroever, verder prima.
Is goed voor turbomotor he, koude lucht……….. :D Verbruik is wel iets gestegen maar ook dat is normaal bij kouder weer.7 februari 2012 om 19:30 #17988452Mijn corsa c20let vind het niet echt lekker! schakelen is krakend tot de motor zijn bedrijfstemperatuur bereikt; typisch f28 kwaal. En ik hoor de kleppen bewegen eerste 3-5 minuten. Zodra de boel warm wordt loopt ie weer goed.
7 februari 2012 om 19:44 #17988453@dion87 wrote:
@belgium turbo wrote:
Bij mijne werkt het allemaal beetje stroever ;)
alleen het schakelen de eerste 10 minuten zeker?
Idd schakelt beetje zwaarder de eerste 10min , ook de ophanging is wat stroever merk ik ;)
7 februari 2012 om 19:47 #17988454Hier heb ik wat aparts.
Als ik door rij van 120 naar 180 flikkerd mijn motorlampje. Heel even misschien maar 1 sec.
Blijft niet branden!
Verder voel of verneem ik ook niks.En mijn traction control lampje blijft branden.
Kan hem niet meer aan of uit doen.
Als ik auto aan en uit doe is het weg.Dat valt mij op weet iemand wat het kan zijn.
7 februari 2012 om 21:38 #17988455ik heb geen idee, de mijne rijd niet in de winter :jerry
8 februari 2012 om 05:55 #17988456Ik heb even geen keus. Ben aan gereden door de politie dus vectra is na de maker
8 februari 2012 om 17:50 #17988457aangereden door de politie?
moet niet gekker worden :vertag8 februari 2012 om 18:13 #17988458@GSI Racer wrote:
aangereden door de politie?
moet niet gekker worden :vertagja ongelooflijk he!!
Ik hoop dat niemand anders het overkomt, want het is 1 grote drama om alles te regelen met de politie.
En na het ongeluk wisten ze niet hoe snel ze alles moesten afhandelen, dus is er gezegd van hier heb je telefoonnummer om afspraak te maken…..
Je krijgt allemaal telefoonnummers om alles af te spreken maar ze nemen nooit meer op.
Tip: laat je niet overrompelen en ga ter plekke met de officier van jusitie de papieren invullen anders gaat het heel lang duren. ben al 5 week onderweg.
8 februari 2012 om 18:41 #17988459Boh, die waren bij mij never nooit weg gekomen voordat alles afgehandeld was, net als bij ieder ander ongeluk.
Wat een mega hufters zeg. sorry dat ik het zeg! :wtfUw beste vriend zeggen ze dan…………………
maargoed, wil het topic verder niet vervuilen maar t is schandalig
12 februari 2012 om 11:06 #17988460Je moet altijd meteen de papieren invullen ook particulier. Laatste kun je nog aanpakken doorrijder aangifte doen ofzo.
Maar Politie of andere overheidsinstelling meteen invullen anders ben je leuk in aap gelogeerd. Ervaring ja, heb voor diverse overheidsinstellingen gewerkt, maar er is nooit gesproken over dit soort afhandeling. Dus nummer afgeven en doorrijden.
14 februari 2012 om 19:02 #17988461Mijne startte vorige week met -20 prima, alsof het niks was.
14 februari 2012 om 19:14 #17988462mijn motorstoringslampje brandt ook niet meer ,heb de bobine even los gehad en weer goed vast gemaakt en het is allemaal weer prima.
Nu heb ik alleen nog dat mijn tractioncontrollampje blijft branden zodra deze moet in grijpen.
Iemand een idee wat het is14 februari 2012 om 19:42 #17988463Meh mn storingslampje brand… morgen ff uit laten lezen king:
15 februari 2012 om 18:40 #17988464Lambdasensor overleden… LET’s eten die ook aan de lopende band lijkt t :S
15 februari 2012 om 19:26 #17988465die worden bij turbo’s ook wat warmer dan bij atmo motoren :jerry
16 februari 2012 om 01:03 #17988466De mijne klinkt alsof ik een beer in z’n winterslaap wakker maak, hij brult haast aan.. Ik schrik ervan, maar goed om te weten dat hij er in ieder geval zin in heeft.
Vandaag weer gereden na alle sneeuwval, had een gillende vrouw naast me einde Zeeburgertunnel, dus :thumbup :thumbup
Greetz, Ravi
16 februari 2012 om 10:21 #17988467Goed uit de winterslaap gehaald dus :jerry
@ISH wrote:
De mijne klinkt alsof ik een beer in z’n winterslaap wakker maak, hij brult haast aan.. Ik schrik ervan, maar goed om te weten dat hij er in ieder geval zin in heeft.
Vandaag weer gereden na alle sneeuwval, had een gillende vrouw naast me einde Zeeburgertunnel, dus :thumbup :thumbup
Greetz, Ravi
16 februari 2012 om 17:13 #17988468had een gillende vrouw naast me einde Zeeburgertunnel
:wors :wors
18 februari 2012 om 18:39 #17988469Traction control lampje probleem is ook over.
Hij functioneert weer 100%.
Zal wel de kou geweest zijn, want heb er niks aan gedaan, vandaag heeft hij een paar keer ingegrepen en het lampje blijft nu niet meer branden. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.