Forumindex › Forums › Modellen › Astra › hoe deze fout code’s verhelpen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 oktober 2011 om 12:26 #17242786
weet iemand hoe ik dit kan oplossen of moet dit in de garage gebeuren? het gaat om een astra h 1.7 cdti dtl uit 2005.
P2279-11 Intake Air System Leak Detected
P0500-74 Vihicel Speed Signal Range/Performance30 oktober 2011 om 12:42 #17934319De 1e foutcode lijkt mij dat de inlaat ergens lekt maar dat kan ook een turboslang/intercooler zijn die lek is !
De 2e foutcode kan je laten wissen en afwachten of die nog terug komt anders moet je je linker voorwiellager vervangen, maar dat heeft mij vaders auto ook al een paar keer gehad, nu 2000 km verder blijft die gewoon uit !( NOG NIKS VERVANGEN ! )30 oktober 2011 om 12:58 #17934320kheb het op google op gezocht en het blijkt de egr tezijn. heeft iemand hier toevallig een how-to van?
30 oktober 2011 om 17:05 #17934321ik hoop dat ik hier goed zit maar ik heb een probleem met mijn opel astra f cabrio als ik boven de 80km rij en hem dan uitlaat lopen tot remmen gaat er een motorlampje branden en wil de auto uitslaan nou werd mijn verteld dat het me luchtmassameter is maar die heb ik niet :s ik snap er niks meer van en uitlezen heeft toch geen zin want dan ken het zoveel zijn
wie o wie kan mijn helpen sorry als ik verkeert zit30 oktober 2011 om 17:23 #17934322@fast cow wrote:
kheb het op google op gezocht en het blijkt de egr tezijn. heeft iemand hier toevallig een how-to van?
Ben jij een rustige rijder ? zo ja dan de code’s laten wissen en eens flink doortrekken en hoog op toeren houden ( wel met warme motor! ) kan zijn dat je egr blijft hangen door roet deeltjes !
Als je een doorrijder bent dan is je egr niet goed en zal die vervangen moeten worden !
Maar ik zou het eerst nog eens proberen!30 oktober 2011 om 20:06 #17934323is de auto van mijn vriendin, als die 120 gaat dan gaat de cruise controle erop.
30 oktober 2011 om 22:17 #17934324Dat is het probleem !
doe maar wat ik eerder heb vertelt dan zal het probleem zijn opgelost.
Wel even de code’s laten wissen, anders blijft die in de noodloop staan !31 oktober 2011 om 19:14 #17934325maar als de egr verstopt dan “stook” dit er toch zo ff uit? als je die foto’s op engelse site’s ziet dan zit hij goed verstopt.
31 oktober 2011 om 19:28 #17934326Als jij er zo bij kunt mag je het proberen, maar ik zou het zo doen.
Maar het is jou auto.5 november 2011 om 08:10 #17934327is er ook een rede dat hij verstopt raakt of hebben alle 1.7 cdti motoren hier last van?
5 november 2011 om 08:21 #17934328Als je de boel reset, komt die code 500 dan terug???
Dan zou er gezocht moeten worden waar de snelheids signaal verloren gaat.
zeker als de snelheids meter gewoon werkt.
Air intake leak detected, zal inderdaad veroorzaakt worden door de EGR, of iets anders wat na de LMM zit en lekkage veroorzaakt..
Ik ga uit van de EGR, zeker gezien er rustig gereden word met de diesel..
voor moderne diesels zijn een rustig rijgedrag, en veel stadswerk, echt een Hel!!, hierdoor worden de interne temperaturen voor zelfreiniging niet bereikt, waardoor alles dicht koekt..
Je bent echtn iet de enige met dit probleem…
Ik geef aan de dieselrijders alhier, vaak de tip mee, om hem zo nu en dan Voluit te stampen bij de oosterburen, en dan niet 5 minuten, maar gewoon een GOED uur minimaal..
Willem
5 november 2011 om 08:49 #17934329die code komt terug na restten, eerst het autotje met de steeksleutel en na een tijd gaat het mmlampje branden.
5 november 2011 om 16:18 #17934330opgelost. de egr zat helemaal vol met zwarte kool/drek. de buis van af de egr naar de inlaar was nog maar voor de helft open. de opening van de inlaat waar de buis op vast geschroefd zit die naar de egr gaat was ook voor de helft dit. met eens schroeven draaier alle kool los gebikt en met de stofzuiger op gezogen, daarna een egr reiniger in de inlaat gespoten en met de compressor droog geblazen. de buis met remmenreiniger schoon gemaakt en de egr zoveel mogelijk uit elkaar gehaald en schoon gemaakt. toen ik hem starte starte hij niet maar na een tijd door gaan liep hij toch, beetje stotteren en heel de straat blauw. ff rondje over de snelweg en hij loopt nu met gemaak 190. dat was eerst zijn top.
7 november 2011 om 18:56 #17934331als je zwarte kap van de motor aftrekt dan zie een klein zwart slangetje dat vanuit de motor in de buis die vanaf het luchtfilter naar de turbo loopt. volgens mij komt die zwarte drek hier door. zou je deze kunnen afsluiten of met een slang een “tankje” laten lopen ipv naar de turbo?
8 november 2011 om 20:16 #17934332up
9 november 2011 om 16:13 #17934333of kan je die egr afdoppen met een plaatje?
10 november 2011 om 12:55 #17934334Bij de 1.7 CDTi kan je de EGR niet afdoppen.
Slang waar oliedrap uit komt zal van de carterventilatie zijn..
Dit zou je kunnen ondervangen door er een Catchtank tussen te zetten…
Carterdruk is voor een diesel redelijk normaal..
Willem
30 december 2013 om 13:22 #17934335zo stotterde mijn combo c 1.7 ook aardig..
weinig gang in te krijgen..eerst maar eens lekker warme motor en de olie ververst door kendall olie :D
toen naar drenthe, en door naar duitsland en op de autobaan rustig knallen op hoog toeren in zn 4!
ik zeg, probleem opgelost!heb dit dan wel een uurtje volgehouden en af en toe even gas los en weer erop, de vonken kwam net de pijp niet uit..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.