Hoe demonteren voorbumper Corsa C

Forumindex Forums Modellen Corsa Hoe demonteren voorbumper Corsa C

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    alfastra62

Beste lezers,

Ik ben nieuw op dit forum, maar heb altijd Opel gereden. Ik bezit nu een Opel Corsa C 1.4i 16v uit 2005 in de kleur zwart met de unieke combinatie airco en af fabriek open dak. Nu blijkt de condensor op twee plaatsen lek te zijn. Hij is ook helemaal leeg. Nu heb ik even gekeken, maar volgens mij kan deze alleen gedemonteerd worden als de voorbumper eraf is. Heeft iemand een idee waar de schroefjes van de voorbumper allemaal zitten. Gaat het toch zelf proberen te vervangen, laten vervangen kost zo’n € 350. Iemand ook andere punten waar ik op moet letten?

Alvast bedankt voor het respons.

wessaa
      Deelnemer

in de wielkasten moet je aan beide kanten 2 moertjes los draaien, zo klik je de wielranden los, en daar mee zit je voorbumper ook vast.
        onder de motorkap zit hij ook nog vast met 3 parkers.
        en onder de bumper zit hij vast met een soort kunstof drukpennen, deze moet je kapot maken

johanhummer9
        Deelnemer

die druk pennen hoef je volgens mij niet kapot te maken

alfastra62

Ok, bedankt voor de reacties. Gaat het dit weekend proberen. Maar als die drukpennen kapot zijn, dan kan je ze wel bij Opel halen? Zijn het meer dan 1 stuks drukpennen?

bukzzzie
            Deelnemer

@alfastra62 wrote:

Ok, bedankt voor de reacties. Gaat het dit weekend proberen. Maar als die drukpennen kapot zijn, dan kan je ze wel bij Opel halen? Zijn het meer dan 1 stuks drukpennen?

met een pakking krabber kun je ze los klikken…
              mochten ze toch kapot gaan kosten ze bij de opel nog geen euro per stuk…
              zijn er 3 ;)

alfastra62

Bedankt.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.