De oplossing:
Je knipt uit een sloopauto het stuk kabelboom dat in de scharnieren loopt. Knip liever iets teveel af i.p.v. te weinig. Ik heb een Calibra uit ’96 en een Astra F of Corsa B hebben precies dezelfde stekkers en rubberen huls. Dus zoek een auto van hetzelfde bouwjaar en het liefst met zoveel mogelijk opties, want veel auto’s op de sloop hebben maar twee draadjes naar de deur te lopen, alleen voor de speakers. Je kunt aan de contacten in de stekker zien hoeveel draden er lopen.
Je kunt de stekker ontmantelen door de ring los te klikken die je kunt ronddraaien. Daarna moet je het lichtgrijze gedeelte een stukje naar buiten drukken zodat de kabels ontgrendeld worden. Dan kun je met een speld of iets dergelijks de laatste ontgrendeling los maken. De speld moet je aan de kant van het contactgedeelte in de uitsparing steken en dan kun alles kabels los trekken uit de stekker. Daarna kun je deze kabels gebruiken voor je eigen kabelboom. Ik zou ze solderen aan je eigen kabelboom, en dan zorgen dat de soldering binnenin de auto komt te zitten, zodat deze niet belast wordt bij het openen en sluiten van de deur.
Ik hoop dat iemand dit verhaal ooit kan gebruiken, want ik had uiteindelijk alles voor niks gedaan. Ik kon het probleem de tweede keer niet meer vinden, waarschijnlijk was het een slecht contact tussen de stekkercontacten en de pinnen in de deur.
Controleer dit eerst! :vertag
:kewlpics: