Hoe de HKS DV aansluiten en oude DV afsluiten?

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Hoe de HKS DV aansluiten en oude DV afsluiten?

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212137
    Baas J.
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 May 2008

      Zie topictitel!

      Tips en tricks welkom!

      #17523094
      Pascal_B
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 August 2009

        Heb je al een flens om de dumpvalve aan te sluiten?
        Zo ja, die zet je zo dicht mogelijk voor de gasklep in de intercoolerslang.
        Op de dumpvalve sluit je een vacuumslangetje (direct vanaf je intake) aan.

        Vacuumslangetje van de standaart dumpvalve trek je los, en die dop je af.

        Gr Pascal:)

        #17523095
        Baas J.
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 May 2008

          mja zover was ik al…

          Wilde meer wat foto’s etc…. hoe precies oude DV afsluiten, heb ergens gelezen dat ze er een soort cilindertje in plaatsen.

          #17523096
          Pascal_B
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 August 2009

            Ik heb het met een collega van me een paar maanden geleden bij een Z28LEL gedaan, en daar trokken we de slang van de orginele DV af, en dopte die af.:angel

            #17523097
            OPCdriver
              Lid sinds:
              1 August 2009

              Je kunt inderdaad de veer uit je recirculatieklep (dumpvalve in de turbo) halen en de ruimte die hij dan vrij heeft opvullen met een busje (ik weet de lengte ervan niet meer) zodat hij volledig afsluit dan kun je de gehele vacuumleiding verwijderen om het onder de kap een beetje netter te maken.
              Trouwens zijn er ook bedrijven/tuners die zeggen dat je de recirculatieklep en de blow-off valve het best in combinatie kunt gebruiken , je hebt dan wel minder afblaasgesis maar men zegt dat je minder kans hebt op luchtmengselstoring .

              #17523098
              altocabrio
                Lid sinds:
                16 February 2006

                Ik heb de dumpvalve afgesloten door in plaats van het originele zwarte plaatje met vacuum aansluiting, een nieuw plaatje te maken van rvs. Op de plaats waar dan de vacuum aansluiting zit, een moertje van M6 erop gelast. Door een boutje van M6 met een borgmoer hier in te draaien is de dumpvalve afgesloten.
                Ik heb poging gedaan om er een paar fotos van te maken maar het zit beetje op een moeilijke plaats.

                #17523099
                sincere107
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 April 2009

                  je kan ook kijken of er in de buurt van jouw een hydraulijk bedrijf zit,,,

                  en vragen of ze daar:

                  2 doutie seals hebben/usit ringen.

                  in de maat 1/4.
                  die leg je op de plaats van de veer….werkt perfect!!!!!!
                  en kost maar een paar centen.

                  wel een k plek om te monteren/demonteren als de turb nog op de auto zit.

                  #17523100
                  Baas J.
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 May 2008

                    Heb je daar wat meer info over?

                    2 doutie seals hebben/usit ringen.

                    in de maat 1/4.

                    Ik heb hier echt nog nooit van gehoord…

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.