Hoe beheren jullie je auto onderhoud?

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Hoe beheren jullie je auto onderhoud?

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 51 tot 54 (van in totaal 54)
  • Auteur
    wim-v6
    Deelnemer

Daarom zijn er ook verschillende indervallen voor Zwaar gebruik en Licht gebruik..
      zo heb je normaal een termijn van 30.000km, en op zware bedrijfsomstandigheden 15.000km.
      Zware bedrijfsomstandigheden zijn onder andere veel stationair werk, korte ritten etc etc..

Ik kan je wel melden dat korter onderhouds intervallen zeker wel aan te raden zijn bij zware bedrijfsomstandigheden.

Zo heb ik een Corsa-B in onderhoud welke ritjes maakt van 4 a 5 kilometer, en vrijwel nooit langere afstanden.
      Deze komt ieder jaar warm aan met een rammelend kettingkje, en verlaat de loods weer met heerlijk stil motortje (warm)
      De olie word waterdun door condens en Benzineresten..

Eigenlijk is het jammer dat die IHI turbo-tjes op de Astra TDS zo verschrikkelijk hufterproof zijn, anders had deze zeker de hoop opgegeven..

dat moet je dus ook niet verwachten van de Garrett op de MB dat ie dat zo aankan.. deze heb ik al 2x staan vervangen in verband met versleten lagers. lekker doortuffen en nooit verversen.. Scheelt in de kosten, een revisie exemplaar kost al gauw een 500 euro voor deze 300 Turbodiesel motor, en is gelukkig goed te vervangen…

Willem

theunm

mijn stelling is voor 1000 euro kun je je motor nog niet laten vervangen.
        Weet je wel hoeveel olie je daarvoor kunt kopen.

mijn huidige daily zou met longlife slechts elke 50k voor een olie beurt hoeven.
        heb er toch voor gekozen om terug te gaan naar elke 15k omdat de longlife overal aan vast koekt met alle ellende van dien.

natuurlijk is een kapotte turbo een mooie reden om een grotere te plaatsen.
        maar 300k met 1 turbo lijkt mij ook wel leuk

boyanka
        Deelnemer

:wtf ik wil niet eens weten wat het allemaal kost of gekost heeft, kost toch al teveel.

BeheerOnderhoud

Tijd voor een update :) Hosting van de site is verlengt naar 2014 en het 100ste lid heeft zich inmiddels aangemeld!

4 berichten aan het bekijken - 51 tot 54 (van in totaal 54)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.