Daarom zijn er ook verschillende indervallen voor Zwaar gebruik en Licht gebruik..
zo heb je normaal een termijn van 30.000km, en op zware bedrijfsomstandigheden 15.000km.
Zware bedrijfsomstandigheden zijn onder andere veel stationair werk, korte ritten etc etc..
Ik kan je wel melden dat korter onderhouds intervallen zeker wel aan te raden zijn bij zware bedrijfsomstandigheden.
Zo heb ik een Corsa-B in onderhoud welke ritjes maakt van 4 a 5 kilometer, en vrijwel nooit langere afstanden.
Deze komt ieder jaar warm aan met een rammelend kettingkje, en verlaat de loods weer met heerlijk stil motortje (warm)
De olie word waterdun door condens en Benzineresten..
Eigenlijk is het jammer dat die IHI turbo-tjes op de Astra TDS zo verschrikkelijk hufterproof zijn, anders had deze zeker de hoop opgegeven..
dat moet je dus ook niet verwachten van de Garrett op de MB dat ie dat zo aankan.. deze heb ik al 2x staan vervangen in verband met versleten lagers. lekker doortuffen en nooit verversen.. Scheelt in de kosten, een revisie exemplaar kost al gauw een 500 euro voor deze 300 Turbodiesel motor, en is gelukkig goed te vervangen…
Willem