Hobbelig de weg over ??? Update 22-8-2013

Forumindex Forums Modellen Astra Hobbelig de weg over ??? Update 22-8-2013

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259910
    mik83
      Lid sinds:
      10 June 2009

      Hallo leden

      Heb van de week me auto laten,keuren kwam er weer perfect doorheen.

      Alleen nieuwe banden 4 stuks, dus kan weer paar vooruit rij toch alleen snelweg voornamelijk.

      Nou had ik tijdje geleden op de forum geplaatst, dat me stuur nogal trilde bij 120 à 130 km/h naar links en rechts.

      Nu me nieuwe banden zijn geplaatst ben ik er zo goed als vanaf, denk dat ik ook maar vrede moet hebben dat het een 11 jaar oude auto is, en hier en daar wat speling heeft, is tenslotte geen nieuwe Astra HELAAS!!!

      Maar nu de nieuwe banden der onder liggen lijkt ie beetje te hobbelen althans je voelt het gewoon, en weet zeker dat ze goed gebalanceerd zijn, en is nog enige tijd geleden uitgelijnd.

      Komt dat omdat de bandjes gewoon effe moet inslijten ??

      Of vermoeden jullie mis iets anders ??

      Mis stabilisator stangen / rubbers, doe maar suggestie

      Nou hoop op reacties

      Mvg mik83 ( opel Astra G )

      #18166265
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Mag niet schudden of trillen.

        Mogenlijke oorzaken:

        – Slecht gebalanceerd
        – Onronde banden (komt ook nieuw voor)
        – Kromme Remschijven
        – Kromme naven.

        Willem

        #18166266
        b07
          Lid sinds:
          24 February 2009

          als het pas is sinds er nieuwe banden op zitten ligt het aan de banden denk ik ,hoe weet je zeker dat ze goed gebalanceerd zijn ,word namelijk niet altijd goed gedaan is de garage.

          trilt je stuur of, stuiteren je banden heel erg?
          zitten je wielen goed vast?
          zijn de banden niet te hard opgepompt?
          heb je hele goedkope banden B merk?

          #18166267
          mik83
            Lid sinds:
            10 June 2009

            Haha Wim het zich alweer gemeld.

            Maar goed.

            Betreft balanceren, stond ik min of meer bovenop en aangezien redelijk goeie kennis, geloof ik wel op zijn werk

            Dus sluit ik uit.

            Betreft kromme-riemschijven = ja zou kunnen zijn niet de duurste schijven, beetje miskoop maar goed ze remmen redelijk

            Kromme naven = dan denk ik persoonlijk dat ik er last van moest hebben, van de hobbel continu, is echt sinds me nieuwe banden.

            Antwoorden op de vraag b07, alvast bedankt voor meedenken

            Zie balanceren in me bericht.

            Me stuur is rustig, betreft me banden lijkt wel of ik continu over klikkers rij danwel kinderkoppen.

            Wielen zijn vastgezet met zo n tol, dus dat geloof ik wel.

            Betreft te hard op gepompt weet ik niet, heb ik niet naar gekeken,maar zou kunnen.

            En denk dat de banden zo n ongv 65 à 70 de stuk zijn, als ik me rekening bereken. Dus ja zijn niet de goedkoopste ook niet de duurste.

            Hopelijk zo genoeg info gegeven,ik wacht netjes af

            Staat trouwens alweer bij de garage,netjes met briefje met de klachten.

            Maar er is hier veel kennis op het forum, dus doe graag info en speurwerk op.

            Gr. Mik83

            #18166268
            gerben rsv
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 October 2011

              Zijn het originele velgen???

              Vaak met imitatietroep worden er vulringen gebruikt en als deze met een luchtsleutel worden vastgezet heb je kans dat het wiel niet gecentreerd zit , en dan kunnen de wielen nog zo goed gebalanceerd zijn trillen zal hij dan zeker doen!!!

              #18166269
              mik83
                Lid sinds:
                10 June 2009

                Hallo Gerben

                Ja zijn gewoon originele velgen van opel de zogenaamde opel Astra G sportvelgen, ja soort spaakvelgen, werden orgineel geleverd bij de sport uitvoering, en geen stoepjes of wat dan ook aangetikt, dus nog recht.

                Ook bedankt voor meedenken alvast

                Gr. Mik83

                #18166270
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  Zouden de wiellagers wellicht versleten kunnen zijn?

                  #18166271
                  b07
                    Lid sinds:
                    24 February 2009

                    wielen vastdraaien met een luchtsleutel/tol is wel een erg lompe actie ,ik weet dat ze dat bij veel garage’s doen maar ,velgen moeten op moment worden vast gedraaid met een moment sleutel ,en niet met een luchtsleutel want dan zit die vaak al veel te vast of, te los,als ze te vast zitten kunnen de velgen zelfs scheuren rond de bout gaten,zeker bij aluminium velgen,ook al zit er een koppelbegrenzer op dat in niet nauwkeurig plus, dat je het schroefdraad heel snel beschadigt als er wat vuil tussen zit

                    #18166272
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      op een luchttol kan toch ook een momentpijp.. Die heb je in diverse aanhaalmomenten(diverse kleuren)..

                      #18166273
                      b07
                        Lid sinds:
                        24 February 2009

                        luchtsleutel is NOOIT nauwkeurig. Een bandenboer die zijn vak verstaat zal de wielen met de luchtsleutel handvast zetten en, natrekken met een goede momentsleutel.

                        of nog beter helemaal geen luchtsleutel maar dat is niet erg praktische .

                        #18166274
                        Haasje17
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          8 September 2009

                          Ligt een beetje aan wat je bedoeld met hobbelig. Als je bedoeld je voelt elk kuiltje / hobbeltje dan denk ik dat het gewoon aan het merk type band ligt.

                          Pirelli banden die ik heb hebben dat ook, maar als ik continental ofzo monteer op de velgen heb ik het niet. Maar verschil zit hem in de stugheid van de band.

                          #18166275
                          inzane19
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            18 June 2007

                            Mijn verhaal over trillen:

                            Het was al een tijdje zo en ik schonk er niet veel aandacht aan totdat de wiel lagers een geluidje begonnen te maken.
                            Deze vervangen (zow die waren pas verrot…) en ook de kromme schijf en het trillen was ineens een stuk minder.
                            Echter trilde hij nog steeds en moest ik verder zoeken.
                            Bij mij was de stuurkogel (het draai mechanisme op de wielbasis) ook rot door het trillen.
                            Deze ook vervangen en het was weer een beetje meer weg.
                            Echter trilde hij nog steeds en toen heb ik hem eens opnieuw laten balanceren.
                            Daar kwam ik er echter achter dat de velg krom was.
                            Laten balanceren en inmiddels is het probleem bijna weg alleen trilt hij nog steeds door een kromme velg (91 euro excl btw bij de dealer :O )

                            #18166276
                            mik83
                              Lid sinds:
                              10 June 2009

                              Hallo mede- leden.

                              Alvast bedankt voor alle meedenk werk en adviezen

                              Vandaag weer me auto opgehaald bij de garage ivm vakantie geweest. Bleken de nieuwe banden gewoon niet goed te zijn heb er 4 nieuwe opgekregen ( waarschijnlijk waren de vorige banden niet rond of wat dan ook) waar het omgaat is dat ie nu niet meer hobbelig rijd . Heerlijk om weer vlak over de weg te zweven.

                              Dus iedereen bedankt !!

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.