Forumindex › Forums › Modellen › Astra › hobbelen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 maart 2014 om 19:41 #17264894
onze opel astra enjoy uit december 2004 had een maand geleden opeens het aandrijflijn lampje branden. Naar de garage en toen bleek de lamda sensor stuk te zijn. Die werd vervangen en ook het gasklephuis werd schoongemaakt. Sindsdien doet de auto raar. Het begon met gas inhouden als je weg reed. Na een paar minuten was dat over en reed hij weer gewoon. Terug naar de garage waar ze niets konden vinden. Wel hebben ze de waarden allemaal op nul gezet.
Hij bleef echter gas inhouden als hij net gestart was , maar nu begint hij ook te hobbelen als je hem start, de toerenteller gaat van 1500 naar 900 naar 1400 en zo heen en weer en hij maakt plof geluiden. Als je wegrijdt dan houdt hij gas in en na een paar minuten is het over en dan rijdt hij weer gewoon. Weer terug naar de garage en weer konden ze niets vinden. Wel hebben ze de bougies vervangen.
Twee dagen heeft hij het goed gedaan en nu vanavond startte ik de auto en weer ploffen, hobbelen en nu rechts voor ook een getik, net of er iets los zit!
Maandag gaat hij weer terug naar de garage, maar daar heb ik niet zoveel vertrouwen meer in. Ze kunnen steeds niets vinden, zeggen dat ik er gewoon in kan rijden, maar het lijkt alleen maar erger te worden. er komt steeds iets meer bij?
Helaas ben ik of mijn man niet zo handig om zelf aan de auto te knutselen, dus zijn we afhankelijk van de garage, maar misschien heeft iemand wat tips?
Graag hoor ik iets van iemand die dit probleem (her)kent.23 maart 2014 om 08:18 #18225909Hallo Piet, welkom op het Opel-forum.
Even wat vraagjes :
– Heb jij een Astra G (1998-2004) of een Astra H (2004-2009) ?
– Welke motor heb jij in de auto liggen (liefst even motortype vermelden).Gr. Arjan
23 maart 2014 om 08:45 #18225910Hoi Arjan,
Wij hebben een astra H -cc Z18XE.
Zegt dat genoeg?
Groet Piet
23 maart 2014 om 12:54 #18225912Wat bedoel je met hobbelen? Bedoel je daar het toerental mee wat schommelt?
Waar komt dat getik vandaan? Gooi je motorkap is open en luister is was beter. Rechtsvoor is wel erg grof.
23 maart 2014 om 13:03 #18225911Met hobbelen bedoel ik dat ik zit te schudden op mijn stoel! en ook mijn toerenteller schommelt heel erg.
Het tikken is sinds gisterenavond erbij gekomen. Ik rij er nu niet in, hij gaat morgen naar de garage toe.
En ik kan de motorkap wel open doen om ernaar te kijken, maar helaas ben ik een vrouw en heb ik er totaal geen verstand van!
Ik hoop wat tips te krijgen zodat ik dat morgen aan de garage kan doorgeven want die schijnen niet te weten wat er fout is.23 maart 2014 om 13:19 #18225913Als je wegrijdt en je laat je koppeling opkomen, is het dan net alsof je voorkant van je auto op en neer stuitert? En zodra je naar ze twee schakelt en je rijdt is dat weg?
23 maart 2014 om 13:26 #18225914Nee, het schudden en tikken is terwijl ik stil sta op de oprit, alleen bij het starten. Als ik weg rij dan stopt het schudden en tikken, maar dan houdt de auto in en sta ik bijna stil en na een paar minuten rijden, doet hij weer gewoon.
23 maart 2014 om 13:44 #18225915Hoeveel km staat erop? Het is lastig om er iets over te zeggen, het kunnen wel 50 dingen zijn.
Het schudden en tikken zou met je koppeling te maken kunnen hebben. Maar in combinatie met je andere problemen ook weer niet.
Wellicht iets met een verstopte injector, omdat je het bij een warme motor kwijt bent. Een auto start sowieso iets hoger in toerental, maar dat moet dan weer zakken na verloop van tijd. Denk dat dat er het meeste op lijkt.
Vaak zitten er foutcode’s in de auto die de garage uitleest. Vraag die codes eens als je er morgen heengaat. Dan kan al een duw in de goede richting zijn.
23 maart 2014 om 13:50 #18225916Er staat 160.000 km op. En bij het uitlezen komen er geen foutcodes op. En de koppeling is eind vorig jaar vernieuwd, dus denk niet dat dat het is.
Maar bedankt, ga morgen bij de garage vragen om naar de injector te kijken. Laat wel weten wat het was, als ze iets vinden.
14 april 2015 om 11:48 #18225917wat was de remedie?
14 april 2015 om 11:54 #18225918Ze wisten het niet. Heeft me €1000 aan reparaties gekost en nog niet opgelost, dus heb hem uiteindelijk ingeruild! Auto zelf is naar een opkoper gegaan.
14 april 2015 om 12:07 #18225919Zo he, ik zou die garage voortaan vermijden. 1000 euro verder en nog geen oplossing.. Wat een prutsers, desnoods neem je zo een lastige auto een paar dagen zelf in gebruik om het probleem te constateren. Echt met een grote boog omheen rijden :P
14 april 2015 om 12:15 #18225920Jammer dat het zo is gelopen.
Soms moet je knopen doorhakken, begrijpelijk dat je de auto hebt weggedaan gezien de situatie.De comment over de garage is ook stof tot nadenken.
Was de garage nu niet capabel, of is het een Z18XE probleem wat vaker voorkomt?
Kortom: Was de Astra nu prut of de garage?(ik verdiep me in de kwaliteit van Astra H’s met Z18XE)
14 april 2015 om 12:18 #18225921Waarschijnlijk veroorzaakt door montage van een imitatie lamda sensor of defecte gasklephuispakking.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.