Forumindex › Forums › Modellen › Overige modellen › Historische Opels [Oude kalender Pics van Kadett,Rekord, Man
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 oktober 2009 om 21:32 #17213257AnoniemLid sinds:
1 January 1970Kijk, wat we nu weer gevonden hebben in een ‘oude schoenendoos’:o
Ongveer 50 mooie historische Opels [reclame foto’s]
hier alvast de eerste 5 foto’s, de rest plaats ik later :thumbup
ik heb ze in ware grootte gelaten, om de orginaliteit in takt te houden :D
veel plezier ermee, mooi voor in een plakboek :D:kewlpics
later meer ;)
19 oktober 2009 om 21:44 #17539094dit zijn voor mij bekende plaatjes,uit de tijd dat ik ze niet
kon kopen.ben benieuwd naar de andere:hmmz:hmmz
vgr tonsr.20 oktober 2009 om 05:52 #17539095AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door TonSR
dit zijn voor mij bekende plaatjes,uit de tijd dat ik ze niet
kon kopen.ben benieuwd naar de andere:hmmz:hmmz
vgr tonsr.Maar deze zijn gratis :D:D:D
20 oktober 2009 om 08:03 #17539096inderdaad ron,maar ze komen uit een tijd dat het merk
nog een eigen gezicht had,en ik nog een paar jaar jonger
was.e de record was toen ook al erg mooi
vgr tonsr.20 oktober 2009 om 11:41 #17539097AnoniemLid sinds:
1 January 1970juist, Ton, door het monotone straatbeeld van tegenwoordig
is het puzzelen geblazen, met al die gelijk ogende merken,
geen wonder dat er dan fusie’s of klappen vallen,
een gewaarwording waar moeilijk aan te wennen valt, net als de euro :DMaar gelukkig hebben we de org foto’s nog :D
Hier een Rekord uit die tijd :thumbup
20 oktober 2009 om 14:02 #17539098baba ,ron ,wat waren ze toch mooider rijden zoveel
opels rond hier op ons forum,warom zie ik deze zo weinigwarom ,mogelijk niet zoon gewild model,wie het weet mag het zeggen.
vgr tonsr.22 oktober 2009 om 10:41 #17539099AnoniemLid sinds:
1 January 1970Veel sierlijker en met veel chroom:thumbup
Nu in deze tijd zie je meer en meer het chroom weer opduiken
bij de jongere modellen van Opel :o
======================================Kijk even mee, we gaan even met het busje er tussenuit,
en zie wat we allemaal tegen komen onderweg :Dbtw: let ook even op die mooie Opel embleems:thumbup :D
Van de Diplomat heb ik er nog 1 in vol formaat, die later gepost wordt
======================================
Dit zijn toch geweldige plaatjes uit vervlogen tijden,
ben blij dat ik deze kon bemachtigen en met jullie kan delen :thumbup22 oktober 2009 om 12:10 #17539100jongens ik krijg heimwee naar mijn jonge jaren
ik heb ze allemaal zien komen en ook weer zien verdwijnen
voor auto rijden nederland was er nog wat te kiezen.
of topic
je had het over de mooie emblemen.
nu ik ben in het gelukkige bezit van alle opel emblemen
die opel heeft uitgebracht in speldjes vorm
om presies te zijn dertien stuks
en laat er zo nog maar een stel pics op los,prachtig.
vgr tonsr23 oktober 2009 om 08:54 #17539101AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja Ton, heimwee naar die tijd, met die grote oude bolides, prachtig gevormd,
in een tijd dat het bedrijfsleven nog een grote stempel kon drukken
met het uitbrengen van deze klassiekers. :thumbupNu is de politieke macht zover gekomen, ook door het toenemende
drukte in het verkeer, met eisen te komen naar de fabrikant toe,
er moest aan veiligheid gewerkt worden, en de wagens moesten zuiniger zijn.
Wat weer ten koste ging aan het uiter en het innerlijke.:mad:
========================================Maar affijn, we zijn nog steeds met de bus onderweg,
vanwege het mindere comfort in de bus het werd tijd voor een keine pauze :D:thumbupHet was toen heel gebruikelijk dat er af een toe een pauze
ingelast werd, en kijk eens naar die mooie plekken waar je kon staan :o
PS: let op de daken van die bussen, die glazen koepeltjes,
en die onderste, die kon je helemaal open rollen :wublater meer…;)
23 oktober 2009 om 10:15 #17539102Leuk, Ron, al die oude foto’s. Inderdaad goed om te zien dat het chroom weer terugkomt. Al dat plastic, brrr (maar even eerlijk, ik rij zelf in een GSi ‘skelter’ uit ’87 zonder chroom).
P.S. ik lees tot nu toe alleen reacties van TonSR. Er zouden toch niet alleen ‘oudere jongeren’ deze thread lezen? :hmmz
23 oktober 2009 om 10:20 #17539103AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ben zelf 27 en rij een Kadett GSi 16v uit 1991 en een Kadett C uit 78.. en vind het chrome e.d. zoveel meer emotiewaarde hebben dan het nep-chrome (lees spiegelplastic) wat tegenwoordig op auto’s zit.. Bah !
23 oktober 2009 om 11:13 #17539104AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door GSi-EVO2
Leuk, Ron, al die oude foto’s. Inderdaad goed om te zien dat het chroom weer terugkomt. Al dat plastic, brrr (maar even eerlijk, ik rij zelf in een GSi ‘skelter’ uit ’87 zonder chroom).P.S. ik lees tot nu toe alleen reacties van TonSR. Er zouden toch niet alleen ‘oudere jongeren’ deze thread lezen? :hmmz
-offtopic Lees eens het forum door, en je zal gaan opmerken dat het hier voor 90% een ‘speeltuin’ is. :thumbdown
In dit soort speeltuintjes is helaas niet veel interesse in geschiedenis,
uitzonderingen daargelaten, zie het aan mijn eigen kids, hmm,
wat is dat , een oude opel, hhmmmf, neus ophalend, en weer verder gaan,
spelend met z’n nieuwe hypermoderne handy, die ik amper aan de praat krijg, met de orde van de dag,
stapt in zijn eigen coupé 2002, die van alle gemakken is voorzien, rijdt vrolijk rond,
komt dan weer ff thuis, hey pa, ik heb een nieuwe …… zien rijden [merk auto voor mij onbelangrijk].Helaas andere interesses nu, zelf niet in m’n Monza, wel veel respect voor dat oudje [pa] ,
maar niet in het oude blik, hij wil er zelfs nog niet in rijden……………………nog niet :D:D:D
================================================================Maar we gaan weer on topic: :thumbup
hier dan een bekend gezicht voor een ieder die Opel aan warm hart toedraagt, een echte kassakraker, de Kadett C :o
Aan dit model is al te zien dat het al langzaam aan minder wordt,
het chroom nog duidelijk aanwezig, maar het pastic doet zijn intrede
[zie grille, lijsten] en in de latere versie verdwijnt de chroom spiegels.:hmmzMisschien ook wel belangrijk te vermelden, de Kadett C is kleiner
dan zijn voorganger, de Kadett B.Moet je nu zien, de eerste Astra’s tegen de nu nieuwere :thumbdown
later meer ;)
23 oktober 2009 om 20:23 #17539105AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nu dan even de Opel GT onder aandacht :thumbup
Dit model, met targa dak zag er wel prachtig uit, maar werd niet geproduceerd :hmmz
Wrom, tja, toen Opel stopte met de productie in 1973,
werd de producerende fabriek in Frankrijk opgekocht door Renault,
dus was er net niet genoeg tijd om deze GT, targa uitvoering, werkelijk een gestalte te geven.Mis geslagen door Opel of…….ach kijk zelf en beslis voor jezelf :D
later meer……….;)
23 oktober 2009 om 21:33 #17539106ron,ik weet niet waar je ze van daan haal,maar
kerel ik wordt elke keer nostalgies als ik al dat moois
voor bij ziet komen,zet alles op mijn pc,heb ook forum de laatste dagen is stevig door gespit en daar ook wat mooi pics
weg gehaald,maar de pics van jouw doet mij veel heringeringen
terug halen,heb zelf veel van dat spul gereden.
onderandere olympia,kapitan,record 1700,1900,blits bestel
voor een bedrijf waar ik voor werkte,a kadet b,kadet en natuurlijk ook d c kadet,admiral,comodere.
en daar tussen door nog wat andere auwe karretjes
ford anglia,taunus 12m,17 m,2liter,copertje.
zo kan ik nog wel even doorgaan ron.
wacht in spaning je volgende pics af,kan der maar niet
genoeg van zien.
en bij deze complimenten voor dit topic.
vgr tonsr.:thumbup:thumbup:thumbup24 oktober 2009 om 09:30 #17539107AnoniemLid sinds:
1 January 1970Bedankt voor het compliment, Ton :thumbup
hier nog een paar pics om het weekend mee door te komen :D
Een mooie pic van een Rekord op vakantie in Nederland,
op de Kinderdijk, waar 19 molens aaneengesloten het echte Holland laat zien.:o
Bij deze foto in verdere info overbodig :D
bij deze Opel Kapitän zie je nog duidelijk de roots van GM :oPs: Wat ook mooi zal zijn, is dat je de gehele collectie
opstuurt en er een fotoboek van laat maken, bijv bij M.M.Ik zal kijken of de info van meerdere pics te achterhalen valt, waar ze genomen zijn etc etc :hmmz:thumbup
grtz, later meer……;)
24 oktober 2009 om 09:41 #17539108ron ,die laatste,was 1 van mijn eerste auto,s ,wat een lol heb ik met
dat ding beleefd,maar hij was zo slecht dat op een
bepaald moment op de rijksweg mijn kameraad tegen me
zeg, he ton kijk nou,wat dan ,kijk dat spatbord,ik kijk naar
rechts zie ik dat spatbord als een vleugeltje op en neer klapperen
kan je voorstellen hoe rot of dat hij was.
wat de collectie betreft,wil ik inderdaad kijken of dat gaat.
ben benieuwd wat er nog meer komt.
vgr tonsr24 oktober 2009 om 10:58 #17539109Voor zover ik het kan zien komen deze foto’s uit de media-collectie van General Motors, met ©opyrights. Een fotoboek laten maken is daarom niet zo’n goed idee.
8 november 2009 om 12:28 #17539110Heb nog een mooi plaatje gevonden, niet zo’n grote resolutie, maar toch…
8 november 2009 om 12:31 #17539111En weer een nieuwe achtergrondje:thumbup
8 november 2009 om 13:29 #17539112Heb nog wel een paar links voor meer info over deze auto:
http://www.polizeioldtimer.de/oldtimerseiten/opel_kapitaen.htm
http://www.polizeioldtimer.de/oldtimerseiten/opel_kapitaen_ges.htm
En is ook als model verkrijgbaar!
28 november 2009 om 13:20 #17539113Leuke plaatjes hoor,nostalgie ten top.
:jerry:jerry:jerry:jerry1 december 2009 om 18:40 #17539114De tijd van zelfmoord deuren, das helemaal de bom. Geef de oudjes hier idd gelijk, die oude auto’s hebben gewoon een charme, het piept, het kraakt wat, en het hoeft allemaal niet zo snel, maar wat een ruimte en luxe :wors
Ik vind sommige oude Opels zeker wel mooi, maar ook echt andere merken. :wub
1 december 2009 om 20:32 #17539115AnoniemLid sinds:
1 January 1970Manta-Manta :thumbup
2 december 2009 om 21:12 #17539116AnoniemLid sinds:
1 January 1970we zijn nu even in Nederland,
hier hebben we een [nl] Ascona op de plaat vast kunnen leggen :thumbupwaar en wanneer is deze foto genomen :o
Deze Ascona blijkt ‘nu’ nog rond te rijden in Nederland.
wie heeft deze Ascona in het bezit, misschien is het iemand hier op het forum :hmmz20 december 2009 om 12:09 #17539117RESPECT !!
Echt heel gaaf, ben 19, maar ben veeeeel te laat geboren, vind nieuwe autos mooi hoor, maar dit is toch echt veel gaver.
Moet toch weer eens wat vaker naar Oldtimerbeursen gaan.. :cool:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.