Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Historie HS-FT-87
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 juli 2010 om 17:04 #17223672
Hey allemaal,
Ik vraag mij af of iemand deze kadett gsi misschien nog kent van vroeger..?
Ik weet dat hij vroeger in duitsland is getuned door Kissling Motorsport en geimporteerd is in 1994 richting Limburg..
In 2009 heb ik deze kadett gsi gekocht van een jongen uit Monster..
De auto is inmiddels niet al te beste staat, maar ooit zal deze kadett gsi weer in zijn oude glorie schitteren..
Ik ben wel erg benieuwd naar de verdere historie van deze kadett..
Ik hoop dat iemand mij er meer over kan vertellen of misschien nog foto’s er van heeft van vroeger..
grt Erik
20 juli 2010 om 09:44 #17701256op de foto’s ziet ie er mooi uit!:wors wat is er mis mee? rot?
20 juli 2010 om 15:23 #17701257helaas wel
de bodem zoiezo heb ik begrepen
20 juli 2010 om 15:39 #17701258Klopt, de foto’s zijn van maart 2009.. Daar had ik hem net gekocht en wat naar mijn smaak aangepast..
Met de opvolgende apk bleek de kadett aan de linkervoorzijde ooit schade te hebben gehad en last van het roestduiveltje te hebben..(maar met het blote oog nauwelijks zichtbaar)..
Verder valt de kadett behoorlijk mee qua roest of rottigheid..!
De kadett staat nu gestald wachtend op een restauratie..
In de tussentijd zou ik graag de historie eens op een rijtje zetten van de gsi..
grt Erik
20 juli 2010 om 15:39 #17701259die bodem is van karton! Net als de mijne geloof ik :P
Ach.. Gewoon laten staan en vanzelf komt er wel eens tijd om er wat aan te doen!20 juli 2010 om 15:45 #17701260Valt op zich nog wel mee.. De eerste E kadetts zijn in elk geval stukken beter dan de laatste generatie qua chassis/plaatwerk..
De eerste paar jaren zal mijn kadett gsi in ieder geval geen daglicht meer zien..!
Ik hoop vooral dat iemand misschien nog foto’s heeft van de auto op meetings van hoe hij er vroeger bij stond..
grt Erik
12 oktober 2011 om 12:32 #17701261Hoi.
Wat leuk dat ik mijn oude liefde nog terug vind via deze site.
Deze kadett GSI heb ik vroeger gekocht bij garage de Maas in Kessel en ingevoerd.
Heb altijd met veel plezier in deze GSI rondgetoerd.
Het was een echte blikvanger en zeer gewild.
Hij had destijds een leder interieur en 15inch ats velgen met gepolijste rand.
Ik heb er nog een spagettie uitlaatspruitstuk opgemonteerd en nog enkele andere aanpassingen.
Na een paar jaar heb ik hem doorverkocht aan een andere opel liefhebber die bij mij in het dorp woonde (Baarlo).
Hij heeft deze GSI ook perfect onderhouden.
Hierna is hij na Maasbree gegaan waar hij werd mishandeld (afgetrapt) eeuwig zonde van zo’n pracht auto.
Toen is hij nog een keer naar Baarlo gekomen en daarna ben ik het spoor kwijt geraakt, tot nu dus.
Als ik het nog eens over kon doen had ik hem beslist gehouden voor de hobby.
Ik hoop dat hij weer in oude gelorie hersteld word.
De motor die er destijds inlag was inderdaad bij Kissling getuned en had na enkele aanpassingen ongeveer 197pk (testbank).
En de top hadden we destijds gemeten door er met een motor langs te rijden en bedroeg 257km p/u.
Je ziet het een echte aparte GSI.
vriendelijke groet Leon en succes met weder opbouwen.12 oktober 2011 om 14:40 #17701262Hmmm, ik heb een E uit 1990 maar de bodem is kei en keihard. Nog beter zelfs dan van mn F !
Wat “Dkadett84” beweert klopt niet helemaal dus. Dat wilde ik even kwijt :worsRik ;)
12 oktober 2011 om 14:41 #17701263@gomma161 wrote:
Hoi.
Wat leuk dat ik mijn oude liefde nog terug vind via deze site.
Deze kadett GSI heb ik vroeger gekocht bij garage de Maas in Kessel en ingevoerd.
Heb altijd met veel plezier in deze GSI rondgetoerd.
Het was een echte blikvanger en zeer gewild.
Hij had destijds een leder interieur en 15inch ats velgen met gepolijste rand.
Ik heb er nog een spagettie uitlaatspruitstuk opgemonteerd en nog enkele andere aanpassingen.
Na een paar jaar heb ik hem doorverkocht aan een andere opel liefhebber die bij mij in het dorp woonde (Baarlo).
Hij heeft deze GSI ook perfect onderhouden.
Hierna is hij na Maasbree gegaan waar hij werd mishandeld (afgetrapt) eeuwig zonde van zo’n pracht auto.
Toen is hij nog een keer naar Baarlo gekomen en daarna ben ik het spoor kwijt geraakt, tot nu dus.
Als ik het nog eens over kon doen had ik hem beslist gehouden voor de hobby.
Ik hoop dat hij weer in oude gelorie hersteld word.
De motor die er destijds inlag was inderdaad bij Kissling getuned en had na enkele aanpassingen ongeveer 197pk (testbank).
En de top hadden we destijds gemeten door er met een motor langs te rijden en bedroeg 257km p/u.
Je ziet het een echte aparte GSI.
vriendelijke groet Leon en succes met weder opbouwen.Ongelofelijk dat jij je Kadett hier weer terug vind.
De wereld is soms zo klein !!!!
Welkom hier op dit Forum.Rik ;)
12 oktober 2011 om 16:31 #17701264Ook de eerste generatie E kadetten rotten behoorlijk hoor. Ik werkte in die tijd ( tussen 86 en 90 ) bij Morsink autospuitbedrijf in Vriezenveen en hadden Opel Kamp uit Almelo als één van onze klanten. Echt waar, Kadetten van nog geen jaar oud werden toen al door ons bijgespoten omdat er roest aan de kokers kwam. Ook scheurtjes in de deuren net achter het raam hebben wij veelvuldig bij gewerkt.
Maar desalnietteplus. Leuke GSI, ik hoop dat je hem ooit weer helemaal in zijn oude glorie gaat terug brengen.
12 oktober 2011 om 16:37 #17701265Dkadett84 wrote:Valt op zich nog wel mee.. De eerste E kadetts zijn in elk geval stukken beter dan de laatste generatie qua chassis/plaatwerk..hoe kom je daar dan bij ??
12 oktober 2011 om 20:43 #17701266Ja dat vraag ik me ook af hoe je aan die wijsheid komt..
Je kunt hier komen kijken als je wil, staan er wel een paar, kan je vertellen dat de 90 en 91 ers er kwa roest
stuk beter uitkomen dan de 87 en 88 en begin 89 ers..
13 oktober 2011 om 07:28 #17701267AnoniemLid sinds:
1 January 1970Lijkt mij dat als je als auto bouwer leert van voorgaande modellen en hier je productie op aanpast. Wat ik had begrepen heeft
Opel tijdens de productie van E kadetten het productie proces aangepast en kregen de latere modellen (Eind 89 – Eind 91) een
betere behandeling en de loze holtes die het hard roestte een betere behandeling.13 oktober 2011 om 16:12 #17701268Zo, wist niet dat ik dit topic nog open had staan,
Maar ik beweer ook niet dat alle latere kadetts slecht zijn.. Maar ik heb er meerdere gehad van alle bouwjaren en naar mijn mening en eigen ervaring waren de eerste kadetts harder qua chassis en plaatwerk..
Heb ook nog een GT uit ’91 gehad die keihard was, maar helaas totall loss gereden.. Maar heb er ook een gehad uit ’91 die er wel flink gevoelig voor was.. ( vooral bij de draagarmen, achterschermen)
Ieder mag verder zelf weten wat hij of zij vind maar dat is mijn eigen ervaring.. Ik heb persoonlijk liever eentje van de eerste generatie..
@ Gomma161
Erg leuk om weer een stukje geschiedenis boven water te hebben van deze kadett gsi..
Dat grijze lederen interieur was volledig uitgeleefd, en is inmiddels vervangen voor champion leder.. Toen ik hem kocht zaten er geen ats meer onder, maar irmscher spaakvelgen..
Ik heb hem sinds februari 2009 in mijn bezit.. Na een jaar flink wat tegenslag te hebben gehad met de auto is hij weg-gezet voor een later tijd-stip..
Heb er in al die tijd amper 3000 duizend km mee gereden, maar wel alle met een glimlach op mijn gezicht..!
Maar ooit zal deze kadett gsi weer zijn mannetje staan en blinken in volle glorie !
Ik ben in elk geval niet van plan om ooit nog afstand te doen van deze gsi..
Heb jy misschien nog foto’s van vroeger van hoe hij er toen bij stond ???
Grt Erik
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.