Forumindex › Forums › Techniek › Cih › High performance bobines
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 januari 2016 om 22:52 #17274986
hoi Opel-broeders!
Is er iemand op het forum die ervaring heeft met zgn. High Performance Coils? MSD of Micro Dynamics?
En zou die persoon dan ook kunnen en willen zeggen wat de bevindingen waren?
Ik zou het graag eens willen proberen met een 2.2E CIH.
Na lang stationair draaien slaan mijn bougies matzwart en wil dan op den duur gewoon niet starten.
12 januari 2016 om 23:23 #18307833ik heb een keer een msd bobine geprobeert op een corsa.. gaat wel maar ik zou ook betere bougie kabels erbij doen want de standaard kabels zijn er niet tegen bestand ( geprobeert op een c14nz corsa b)
13 januari 2016 om 07:00 #18307834Deze combo heb ik in mn corsa a c20xe
Werkt prima, maar zoals bart al zei moet je ook opletten dat je de juiste bougie en bougiekabels gebruikt.NB! Zwarte bougies is meestal een teken van te rijk lopen, dat ga je niet zomaar oplossen door een andere bobine te gebruiken.
Kijk eerst of je mengsel wel klopt.Sent from my SM-P900 using Tapatalk
13 januari 2016 om 21:08 #18307835Het geval is dat op mijn 2200 CIH een ingekorte aanzuigbuis zit van een 6-cylinder met open luchtfilter.
De wagen is een circuitauto en rijdt dus alleen op rallycrosscircuits, 60-70% asfalt, 40-30% aangewalste gravel.
Omtrek ca. 1km, 4 rondes per manche.
Het probleem zit hem volgens mij in het te lange wachten voor je uiteindelijk het startgrid op mag.
Hij draait mijns inziens te lang op een verhoogd toerental (lichtgewicht vliegwiel) zonder fatsoenlijke belasting.13 januari 2016 om 21:10 #18307836En dat controleren van het mengsel, hoe doe ik dat?
13 januari 2016 om 21:18 #18307837een afr meter of te wel lucht brandstof meter hier mee kun je zien wat de verhouding is tussen lucht en benzine die moet ergens liggen rond 14,7
14 januari 2016 om 21:03 #18307838Oké, maar hoe werkt dat? Net als bij de keuring met je CO2 of moet ik dan ergens een voorziening maken in mijn uitlaatsysteem om een lambdasonde in te kunnen draaien?
Er is immers een groep A uitlaat gemonteerd, en er is geen kat aanwezig. De motor heeft nooit een (geregelde) kat gehad.
De computer vraagt er dus ook niet om.En het volgende: hoe stel ik de waardes bij, als het nodig blijkt te zijn?
14 januari 2016 om 21:13 #18307839Dat kan je meten met een wideband lambdasensor.
Dan kan je hem altijd in de gaten houden tijdens het wachten voor de race.Maar als ik weer eens een circuitauto zou maken dan komt er wel een vrij programeerbaar ecutje aan…Je wilt niet afhankelijk zijn van de “oude” elektronica waar je niets aan stellen kan.
Kost wat meer, maar het heeft alleen maar voordelen.14 januari 2016 om 22:06 #18307840Absoluut. tis alleen dat deze wagen ook op andere vlakken ook nog updates te ondergaan heeft.
Poly plaatwerk en uitbouw, lexan rondom, vering, ophanging, nokkenas, versnellingsbakken, diffs, verplaatsen van het
koelsysteem, om er maar een paar te noemen.
Stap voor stap worden er zaken verandert en uitgeprobeerd. Soms zit het mee, soms zit het tegen.
Maar als ik hem voorlopig netjes kan laten lopen, komt die ecu vroeg of laat vanzelf naar voren.
Wil voorlopig de dingen doen met het geen wat ik inmiddels op voorraad heb.
Het zou anders zijn, mits er een geldboompje aanwezig was. Tja….
Van de andere kant, dit houdt het ook leuk. Met anderen bepaalde zaken opzien te lossen zonder belang en met begrip voor
elkaars hobby, toch?
14 januari 2016 om 22:09 #18307841En trouwens, waar plaats ik die “widebandlambdasonde”? Mooi scrabblewoord, trouwens.
14 januari 2016 om 23:02 #18307842je hebt groot gelijk, hobby is al duur zat zo.
http://www.biesheuvel.nl/wideband-air-fuel-ratio-meter.html” onclick=”window.open(this.href);return false; innovate met sensor…..kost alleen even 225,- ;)
maar dan kan je straks enkel je ontsteking stellen met die msd? wat heb je voor ecu?
16 januari 2016 om 10:30 #18307843Gewoon die, die destijds op de gewone CIH2.2E zat.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.