Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Hier ook een lambdasonde vraag/probleem…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 maart 2014 om 17:55 #17264692
Ik was met m’n uitlaat aan klooien en tot mijn verbazing zag ik dit toen ik m’n lambdasonde verwijderde
Dit heb ik nog nooit gezien en vraag me af wat aan de hand is (of is dit toch normaal :hmmz )
Wat extra info:
Lambdasonde is +/- 7 weken oud (merk febi)
Blok liep netjes en CO waarde zonder kat + lambdasonde was 0.3%14 maart 2014 om 08:18 #18223722Je moet ook niet klooien aan je uitlaat, dat ding heeft ook gevoel! :mrgreen:
Even zonder grapjes:
Witte/grijze aanslag op de sonde kan 2 dingen betekenen (ongeacht de leeftijd van de sonde, dus dat ie nieuw is maakt in dit geval niet uit), namelijk: Je heb een brandstoftoevoeging gebruikt zoals 1 van de cleaners van Forte of Wynn’s. Of je heb een auto die olie verbrand.
In geval 1, dit brand wel schoon of je maakt hem zelf schoon met een middel als de reiniger is uitgewerkt (Ik raad dit 2e aan, aangezien je dan zeker weet dat het schoon is)
In geval 2, dit word alleen maar erger en je sonde begeeft het sneller of functioneert niet meer naar behoren en je kan nog eens een leuke 100 euro (ongeveer) neerleggen.
Even ter interesse, welke auto/motor en is het origineel opel?
14 maart 2014 om 10:42 #18223723Ik heb idd een tijdje terug een toevoeging/cleaner gebruikt (wynns injector reiniger)…
Zo ver ik weet verbrand ik geen olie. Heeft pas 1900km erop zitten na de (totale) revisie.Ik ga hem schoonmaken en terugzetten, en dan kijken wat gebeurt.
Het gaat om een corsa a met C20XE blok.
En… is niet origineel!14 maart 2014 om 10:55 #18223724Waar komt die c20xe uit?
En is de lambda sonde 1, 3 of 4 polig?14 maart 2014 om 12:38 #18223725Is een 3 polig sonde
Blok kwam uit een astra f station :hmmz
;)
waar ie daarvoor ingezeten heeft weet ik niet
14 maart 2014 om 14:19 #18223726Nah die dingen worden fabrieksaf geleverd met een c20xe,is goed mogelijk. Als je nou wel een originele zou willen, kom je uit op een NTK, Bosch of Delphi. Varierend met een prijs van €107, €117 en €135.
Het originele GM nummer van jouw lambdasonde is 855306. imitatie lambda’s kunnen vaak toch roet in het eten gooien.
14 maart 2014 om 18:21 #18223727Station uitvoeringen van de astra f waren nooit geleverd met een C20XE, wilde je een 2L kreeg je een X20XEV (100Kw) blok. (in NL iig)
Ik ga eerst kijken wat de schoongemaakte sonde doet, anders wordt eentje van bosch.
(Opel garage hier “om de hoek” durfde >€350 te vragen voor een lambdasonde! :wtf )14 maart 2014 om 18:26 #18223728Als ik in mijn ECP naar de astra F station 92-98 kijk, komt er bij motor een lijst, en daar staat de C20XE toch echt tussen.
15 maart 2014 om 19:11 #18223729Zou me sterk verbazen als het aan de kwaliteit zou liggen Febi is een topmerk aftermarket wat naar mijn uitgebreide ervaring met heel veel onderdelen van hun niets, maar dan ook niets onder doet voor origineel. Het is nou ook niet bepaald spotgoedkoop ook…
15 maart 2014 om 19:14 #18223730Moet wel een externe oorzaak hebben ook, het komt gewoon (zoals boven ook al is genoemd) van troep in de ontbrandingskamer, ofwel door vervuiling/additieven in de benzine, ofwel door verbranding van olie. Dit gaat dus hoogstwaarschijnlijk nogmaals een dure lambdasensor kosten…
http://www.ngk.de/en/technology-in-detail/lambda-sensors/diagnosis/defects/” onclick=”window.open(this.href);return false;
15 maart 2014 om 19:19 #18223731Ik had ook al de verschillende genoemd, met de prijzen erbij.. TS koos voor bosch, prima merk.. Gooien ze meestal in de opels. €117 euro voor de C20XE.
15 maart 2014 om 19:29 #18223732Nee hoor, koop originele Bosch voor 93 euro, nummer 90009053 8 55 300
15 maart 2014 om 19:32 #18223733Gaat om de 855306,dat is namelijk de 3 polige stekker. Die heeft hij nodig.
15 maart 2014 om 19:40 #18223734Ehm, die dat is die van mij, nummer rolt zo uit EPC bij mij…
15 maart 2014 om 19:41 #1822373515 maart 2014 om 19:43 #18223736Kijk, screenshotje uit EPC, en zie daar het Bosch nummertje er achter…
15 maart 2014 om 19:46 #18223737Normaliter inderdaad overal rond 117 euro, bij mij 93, dussss… als ik hem moet bestellen PM maar…
http://www.mister-auto.nl/fl/lambdasonde/opel-kadett-e-hatchback-33-34-43-44-2-0-gsi-16v-cat-150pk_v7170_g3922.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
15 maart 2014 om 19:47 #18223738Raar, mijn epc geeft voor de astra F, 92-98 met C20XE toch echt 855306, 3 polige stekker.
15 maart 2014 om 19:50 #18223739Jouw nummer klopt, maar is een Opel nummer, en Opel maakt ze niet zelf, die besteld ze bij Bosch en mijn nummer is een Bosch nummer. We praten over het zelfde ding..
15 maart 2014 om 19:52 #18223740Ahh op die manier.
15 maart 2014 om 19:54 #18223741Kan overigens een uitstekende immitatie waar ik zelf prima ervaringen mee heb leveren voor €72,50, maar is zeer zeker minder afgewerkt dan de Bosch en voor het prijsverschil zou ik het wel weten!
15 maart 2014 om 19:57 #18223742Nou, voor die 20 euro neem ik dat risico niet dat er misschien iets fout zit.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.