Hier ben ik (weer)…

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik Hier ben ik (weer)…

• Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Chris426
    Deelnemer

Hey,

ik ben Chris426, en heb mezelf reeds voorgesteld hier, echter nog geen foto’s van men wagen geplaatst :thumbdown …

Dus, bij deze stel ik die ook even uitvoerig voor:

Is een Astra G hatchback 1.4 16v (naar ik begrepen heb zeldzaam in Nederland daar ze hier nooit als 1.4 benzine zijn gemaakt?)
      uit 2002, 152000 km op teller en wordt nog zeer regelmatig buiten gelaten!

Voorlopige mods:
      MIM 16 inchers
      witte tellerplaten
      luchthuismodificatie

Er staan er nog andere op het programma, daar wordt zeker nog uitvoerig over gerapporteerd!

Nu wat foto’s:

Ideeën, meningen, zeker welkom!

Dolby
      Deelnemer

Welkom op het forum. Leuke auto heb je daar.

En inderdaad een Astra G 1.4 zijn inderdaad erg zeldzaam. Maar is het ook niet te weinig voor zo’n zware auto dan?

PeterNoFear
        Deelnemer

Welkom hier

de 1.4 16v heeft 90 pk toch?
          Dan heeft hij meer vermogen dan een 1.6 8v, dus dat gaat vast wel goed.

wim-v6
          Deelnemer

Wou zeggen:
            X14XE: 90PK
            X16SZR: 75PK
            Z16SE: 85PK

Willem

Door WIM-V6, vanaf de teledinges
            let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.

Chris426
            Deelnemer

T is een Z14XE :D.

En inderdaad, 90pk standaard.
              Is wel voldoende hoor, rijdt vlotjes en reageert nog best goed :).

Anoniem

Welkom mede-Belg en ach…niet iedereen heeft nood aan een hoop power onder de kap ;)

Chris426
                Deelnemer

Even een updateje (ik vind niet direct een topic over projecten, anders zet ik deze daar neer?)
                  heb een donorwagen gevonden met exact dezelfde kleurcode als de mijne, dus straks ff langsgaan om koffer en achterbumper af te halen, want de mijne zijn behoorlijk toegetakeld…

Daarna kan ik de achterruiten meteen ook blinderen, en eens mijn angel eyes zijn toegekomen (okkazie, voor n prikje :p) kunnen deze der ook in, evenals een sportgrilletje.

Dan rest van carrosserieschade herstellen en sporteinddemper eronder.

Foto’s volgen!

Chris426
                  Deelnemer

Ziehier foto’s van de carrosserie-herstelling (:p):

Met nieuwe, gemonteerde bumper en oude op de grond (je ziet de krassen op de oude goed staan).

De nieuwe, mooie hoek (in juiste kleurcode!!! :p) Der zijn wel nog kleine herstellingswerkjes aan, vb het hoekje boven links. Dit staat als volgende op het programma.

Andere kant. Hier is nog wel wat schaafschade te zien, maar hier ga ik nog eens overheen spuiten met een busje op maat gemaakte lak (heb ik al een ander topic over).

Lelijke deuk is ook verdwenen uit de achterklep. Was niet meer uit te deuken zonder de achterruit te vernielen..

Hier de deuk in de oude achterklep

De nieuwe bumper is zeker niet perfect, maar al n hoop beter dan de vorige.
                    Het belangrijkste voor mij is eigenlijk dat de krassen en blutsen weg zijn, nu is het enkel nog wat bijspuiten en klaar.
                    De donorwagen (die ik misschien nog wat verder ga plunderen :p) was echt een exacte kopie van mijne (behalve vijfdeurs en mijne driedeurs), maar zelfde kleurcode en motorcode, dus heb ik nog eens geluk dat de lettertjes op de klep ook nog eens overeen komen :D.
                    Maar deze gaan er waarschijnlijk binnenkort af, beetje glad maken die handel ;).

Chris426
                    Deelnemer

Update: achterste zijruiten geblindeerd:

Voor:

Na:

Voor:

Na:

Is er een apart topic ergens op het forum voor projecten ofzo? Kan iemand deze dan ff daar neerzetten? Ik vind ze niet onmiddellijk en zou ook niet weten of en hoe ik heel dit deeltje naar daar moet overhevelen ;).

Martijn17

zeer netjes geblindeerd heb je dat zelf gedaan of laten doen ?ga je de achteruit ook nog blinderen???
                        ik zou dat ook willen maar laten doen kost best veel denk ik??

hoeveel % zijn de jouwe geblindeerd?
                        heb je mischien nog tips om het zelf tedoen

Chris426
                        Deelnemer

De achterruit ga ik ook nog doen, maar had ff geen tijd meer :).

Ik heb dit zelf gedaan, is niet zo heel moeilijk hoor.

De beste tip die ik kan geven: zorg dat je folie op voorhand mooi op maat gesneden is met overal een aantal cm extra, en eens de folie erop zit, haast je om deze open te zetten!

Eigenlijk gaat het zo:
                          – folie op maat snijden
                          – raam vanbinnen en vanbuiten helemaal proper maken (ook de zijkanten, ff met een doekje ingaan zodat vuil hier ook verdwenen is!)
                          – raam langs de binnenkant helemaal natspuiten met een oplossing van water met wat zeepsop
                          – kleefzijde van folie blootleggen door de beschermfolie eraf te halen, en ook deze helemaal inspuiten met de oplossing
                          – folie aanbrengen op binnenkant raam
                          – zo goed mogelijk aan de kanten aanbrengen, folie moet bijna helemaal goed zitten
                          – dan spuit je de buitenkant van de folie nat met de oplossing, dus van binnenuit op je met folie bedekte raam spuiten
                          – dan neem je een plastic spatel en duw je alle luchtbelletjes naar de buitenkant, zodat deze verdwijnen en de folie mooi strak komt te staan
                          – als de folie te droog wordt, opnieuw natspuiten
                          – hier mag je niet talmen, anders kleeft de folie aan je raam en moet je opnieuw beginnen!
                          – als hij eenmaal mooi staat, de zijkanten op maat afsnijden met een scherp mesje en daarna ook mooi strak zetten met het spateltje.

Best breng je de folie aan bij daglicht, niet in vlakke zon en niet als het te warm is, dan droogt ze namelijk te snel uit en kan je ze beschadigen.

Qua percentage, ik heb eigenlijk geen idee :p.
                          Op de verpakking staat: Limo Black 3%.

Ik weet ook niet zo direct hoeveel het zou kosten om het te laten doen…

dennisnmgn88
                          Deelnemer

Je hebt ze er inderdaad verdomd netjes inzitten!
                            Welke folie heb je hiervoor gebruikt?

Ik heb er regelmatig aan zitten denken het te doen, maar telkens komt er niks van haha.
                            Duidelijke uitleg heb je, ik denk dat ik ook maar eens een poging ga wagen.

Chris426
                            Deelnemer

Bedankt! :D

Deze folie is van Carpoint.
                              Niet de meest kwalitatieve, maar valt nog wel best mee.

SimpleFace

Netjes ! Wil het ook nog eens doen (met Action folie), maar ben bang dat ik toch een fohn/verfbrander nodig heb voor de bolle achterruit van de meriva. En das een beetje lastig op straat.
                                Benieuwd hoe het gaat met je achterruit :)

Chris426
                                Deelnemer

Intussen heb ik ook de comfortmodule ingesoldeerd, werkt perfect :thumb

Achterruit heb ik een poging tot blinderen gedaan, helaas schromelijk gefaald :swear .
                                  Zitten hier geen experten op het forum die dit tegen betaling van een paar biertjes voor me willen doen? :p

Dan nog de tellerbak weer in orde gebracht, tellerplaten overgezet in de aangekochte tellerbak en deze ingebouwd, dan via de opcom kmstand juist gezet.

Ben enkel nog wat aan het rommelen met de code-index om hem helemaal juist te laten aflezen :hmmz , maar is al een stuk beter

En voor mij de beste update tot nog toe, een Remus-dempertje!

Hier wat foto’s:

De oude uitlaat

De nieuwe:

Tijdens de werken:

Het eindresultaat:

Nog eentje van het overzetten van de wijzerplaten en tellers:

Chris426
                                  Deelnemer

Door beperkt budget lopen de aanpassingen niet aan een hoog tempo op…

Toch heb ik me weer een set velgen gekocht (voor de winter, ahja :thumb ), de afdoppakking voor de egr is onderweg en misschien kan ik ergens een lederen interieur op de kop tikken voor een prijsje…

Met welk geld ik het allemaal doe, ik weet het niet…

:kewlpics volgen!!

midnight black
                                    Deelnemer

We wachten rustig af! Alles op zijn tijd.

Dolby
                                      Deelnemer

Leuke updates heb je daar. :thumb

Chris426
                                        Deelnemer

Niet zo heel erg veel gebeurd hier, enkel de winterslofjes gemonteerd:

Ondertussen wel gewassen uiteraard :thumb.

Spatbord rechtsvoor wordt ook vervangen hoor, ligt al eentje klaar om te spuiten.

Nu ben ik bezig alles voor te bereiden voor ombouw naar ECC en boordcomputer, ben ik eigenlijk mee rond maar wacht tot iets warmer weer om het in te bouwen…
                                          Komt ook een nieuwe radio in (voorlopig, bedoeling is om uiteindelijk een 1-DIN met klapscherm en navi + achteruitrijcamera te hebben) en electrische spiegels.

Ben ook aan het denken zijlijsten en sideskirts met handvaten in koetswerkkleur te zetten.

Nog veel plannen, maar dat komt allemaal wel goed, eerst de ECC, BC, radio en spiegels.

Als iemand me aan toffe dingetjes voor een G kan helpen, graag! (radio met klapscherm, sideskirts in kleur, moet niet perse dezelfde kleur als mijne zijn, angel eyes of smoked achterlichten, zulke zaken…)

Volgend jaar (waarschijnlijk komt het er niet eerder van :p) gaat hij ook op een schroefkit, welke zouden jullie aanraden qua prijs/kwaliteit?

Dolby
                                          Deelnemer

Leuke updates. :thumb

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.